Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Μάθημα : Εισαγωγή στον Τουρισμό και την Τουριστική Οικονομία

Κωδικός : BMA547

BMA547  -  Δημήτριος Κούτουλας

Περίγραμμα

Περιεχόμενο μαθήματος

Περιεχόμενο μαθήματος

1. Βασικές έννοιες του τουρισμού

2. Είδη και μορφές του τουρισμού

3. Η εξέλιξη της τουριστικής κίνησης στην Ελλάδα και διεθνώς

4. Οι σχετιζόμενοι με τον τουρισμό κλάδοι της οικονομίας - Το τουριστικό κύκλωμα

5. Ο τουρισμός ως οικονομικό φαινόμενο και η εθνικολογιστική του προσέγγιση - Οι Δορυφόροι Λογαριασμοί Τουρισμού

 

Μαθησιακοί στόχοι

Μαθησιακοί στόχοι

Στο τέλος αυτού του μαθήματος ο φοιτητής θα μπορεί να:

1. προσδιορίζει και αναλύει τα τουριστικά δεδομένα - την προσφορά και τη ζήτηση - ενός τόπου (π.χ. μιας χώρας, ενός νησιού ή μιας πόλης),

2. αξιολογεί την ανταγωνιστική θέση ενός τουριστικού προορισμού,

3. αντιλαμβάνεται την πορεία και τις προοπτικές της τουριστικής ανάπτυξης σε έναν προορισμό σε τοπικό ή εθνικό επίπεδο.

Βιβλιογραφία

Βιβλιογραφία

1. Ελληνική τουριστική ανάπτυξη : χαρακτηριστικά, διερευνήσεις, προτάσεις / Πάρις Α. Τσάρτας 
Τσάρτας, Πάρις

2. Τουριστική οικονομική / Δημήτρης Γ. Λαγός 
Λαγός, Δημήτριος Γ.

3. Δορυφόρος λογαριασμός τουρισμού : η εθνική λογιστική του τουρισμού και μια εμπειρική εφαρμογή στην Ελλάδα με βάση τα: IRTS 2008 και TSA: RMF 2008 / Κωνσταντίνος Π. Γιαννόπουλος-Διακομιχάλης Μιχαήλ 
Γιαννόπουλος, Κωνσταντίνος Π.

4. Ειδικές και εναλλακτικές μορφές τουρισμού : ζήτηση και προσφορά νέων προϊόντων τουρισμού / Χ. Κοκκώσης, Π. Τσάρτας, Ε. Γκρίμπα 
Κοκκώσης, Χάρης

5. Package tour : παραγωγή και διάθεση του τουριστικού ταξιδιού / Γ.Α. Ζαχαράτος 
Ζαχαράτος, Γεράσιμος Α.

6. Cooper, Chris and Hall, C. Michael (2008). Contemporary Tourism: An international approach.

Oxford:Butterworth-Heinemann

7. Horner, Susan and Swarbrooke, John (2004). International Cases in Tourism Management.

Oxford: Elsevier Butterworth-Heinemann

8. Tribe, John (2011). The Economics of Recreation, Leisure and Tourism.

4th edition. Oxford: Butterworth-Heinemann

9. Goeldner, Charles and Ritchie, J.R. Brent (2009). Tourism: Principles, Practices, Philosophies.

11th edition. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons

10. Vanhove, Norbert (2011). The Economics of Tourism Destinations 2nd edition.

London: Elsevier

Μέθοδοι διδασκαλίας

Μέθοδοι διδασκαλίας

Διαλέξεις - Μελέτες περιπτώσεων

Μέθοδοι αξιολόγησης

Μέθοδοι αξιολόγησης

Ο τελικός βαθμός προκύπτει είτε κατόπιν τελικής εξέτασης είτε κατόπιν εκπόνησης απαλλακτικής γραπτής εργασίας. Ελάχιστος προβιβάσιμος βαθμός είναι το πέντε (5).

Προαπαιτούμενα

Προαπαιτούμενα

Κανένα

Διδάσκοντες

Διδάσκοντες

Δημήτρης Κούτουλας, Επίκουρος Καθηγητής