Μάθημα : Σχεδιασμός και αξιολόγηση προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων
Κωδικός : PN1458
Περιεχόμενο μαθήματος
Στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες μη-τυπικής εκπαίδευσης, ένα σύστημα αλληλοεξαρτώμενων παραγόντων και συντελεστών (όπως για παράδειγμα: οι εκπαιδευτές, οι εκπαιδευόμενοι, ο χώρος, ο χρόνος, τα εποπτικά μέσα, το αναλυτικό περιεχόμενο) συμβάλλουν στην έναρξη, την εξέλιξη και την ολοκλήρωση των προγραμμάτων. Στο μάθημα εξετάζονται αυτοί οι παράγοντες και συντελεστές, καθώς επίσης και οι τυπολογίες και τα μοντέλα σχεδιασμού και αξιολόγησης προγραμμάτων μη-τυπικής εκπαίδευσης.
Μαθησιακοί στόχοι
Επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος
Μετά την παρακολούθηση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να:
- Προσδιορίζουν τους παράγοντες και συντελεστές των προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων.
- Περιγράφουν τα βασικά βήματα των διαδικασιών διερεύνησης εκπαιδευτικών αναγκών και αξιολόγησης ενός προγράμματος εκπαίδευσης ενηλίκων.
- Αναλύουν τις φάσεις σχεδιασμού και αξιολόγησης ενός προγράμματος εκπαίδευσης ενηλίκων.
Βιβλιογραφία
Βεργίδης, Δ. (2001).Η συμβολή της αξιολόγησης στην εκπαιδευτική πολιτική, στο Γ. Μπαγάκης (επιμ.), Αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και σχολείου. Αθήνα: Μετχαίμιο, σσ: 40-60.
Καραλής, Θ. (2005). Αξιολόγηση Προγραμμάτων Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Noye, D., & Piveteau, L. (1999). Πρακτικός Οδηγός του Εκπαιδευτή. Αθήνα: Μεταίχμιο.
Μέθοδοι διδασκαλίας
Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι
Διαλέξεις του διδάσκοντος, ασκήσεις και εφαρμογές, εκπόνηση ομαδικών εργασιών από τους/τις φοιτητές/τριες.
Μέθοδοι αξιολόγησης
Μέθοδοι αξιολόγησης / βαθμολόγησης
Ο τελικός βαθμός προκύπτει είτε από τη γραπτή εξέταση (100% του τελικού βαθμού) είτε από τον βαθμό των εργασιών που εκπονούνται κατά τη διάρκεια του μαθήματος (50% του τελικού βαθμού) και του βαθμού της τελικής εξέτασης (50% του τελικού βαθμού).
Προαπαιτούμενα
Δεν υπάρχουν
Διδάσκοντες
Καραλής Θανάσης
Αναπληρωτής Καθηγητής