Μάθημα : Διδακτική της Πληροφορικής και των ΤΠΕ
Κωδικός : PN1477
-
Θεματικές Ενότητες
-
1. Παρουσίαση Μαθήματος
-
2. Προγραμματισμός και Γλώσσες Προγραμματισμού
-
3. Γλώσσες Προγραμματισμού τύπου LOGO ? Παρουσίαση της παιδαγωγικής προβληματικής και των περιβαλλόντων Logo και Scratch
-
4. Οριοθέτηση του Πεδίου της Διδακτική της Πληροφορικής
-
5. Εισαγωγή στις Βασικές Έννοιες Διδακτική της Πληροφορικής
-
6. Δημιουργία και Εφαρμογή Σεναρίου με ΤΠΕ για τη Διδασκαλία της Πληροφορικής
-
7. Βασικές Διδακτικές Στρατηγικές
-
8. Ιδέες, Νοητικά Μοντέλα και Αναπαραστάσεις
-
9. Διδακτικός Μετασχηματισμός ? Τεχνολογική Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου & Κοινωνικές Πρακτικές Αναφοράς - Διδακτικό Συμβόλαιο
-
10. Έννοιες, Γνωστική Σύγκρουση και Εννοιολογική Αλλαγή
-
11. Βασικές Έννοιες Προγραμματισμού στη προσχολική και την Πρώτη Σχολική Ηλικία
-
12. Παρουσίαση του περιβάλλοντος Scratch
-
13. Εκπαιδευτική Ρομποτική ? Τα προγραμματιζόμενο παιχνίδια Bee-Bot & ProBot
-
Εργαστήριο 1ο : Scratch (Μέρος 1ο)
-
Εργαστήριο 2ο: Scratch (Μέρος 2ο)
-
Εργαστήριο 3ο: Scratch (Μέρος 3ο)
-
Εργαστήριο 4ο: Scratch (Μέρος 4ο)
-
Εργαστήριο 5ο: Scratch (Μέρος 5ο)
-
Εργαστήριο 6ο: Scratch (Μέρος 6ο)
-
Εργαστήριο 7ο: Scratch (Μέρος 7ο)
-
Εργαστήριο 8ο: Scratch (Μέρος 8ο)
-
Εργαστήριο 9ο: Scratch (Μέρος 9ο_Α)
-
Εργαστήριο 9ο: Scratch (Μέρος 9ο_Β)
-
Εργαστήριο 10ο: Scratch (Μέρος 10ο)
-
1. Παρουσίαση Μαθήματος
4. Οριοθέτηση του Πεδίου της Διδακτική της Πληροφορικής
Σκοπός παρουσίασης:
- να ορισθεί το πεδίο της Διδακτικής της Πληροφορικής και των ΤΠΕ
- να παρουσιστούν και να αναλυθούν συνοπτικά οι βασικές έννοιες και η χρησιμοποιούμενη ορολογία της Διδακτικής της Πληροφορικής και των ΤΠΕ
Οι έννοιες αυτές σχετίζονται με το ΑΠΣ, το διδακτικό τρίγωνο, το διδακτικό συμβόλαιο, τον διδακτικό μετασχηματισμό, τις κοινωνικές πρακτικές αναφοράς, τις ιδέες των μαθητών (νοητικά μοντέλα και κοινωνικές αναπαραστάσεις), τη γνωστική και την κοινωνικογνωστική σύγκρουση, και την εννοιολογική αλλαγή.
Διαφάνειες Ενότητας