Μάθημα : Επικοινωνία Ανθρώπου-Μηχανής & Σχεδίαση Διαδραστικών Συστημάτων (Ανοικτό Μάθημα)
Κωδικός : EE760
22Γ004 - Νικόλαος Αβούρης, Κωσταντίνος Μουστάκας, Χρήστος Κατσάνος
-
Θεματικές Ενότητες
-
Επικοινωνία Ανθρώπου-Υπολογιστή: Εισαγωγή
-
Αισθητήρια αντίληψη, Προσοχή
-
Μοντέλο Ανθρώπου Επεξεργαστή, GOMS, Νόμος Fitts, Νόμος Hick Hyman
-
Μοντέλο πληκτρολογήσεων, Γνωστικές αρχιτεκτονικές, Νοητικά μοντέλα
-
Διαδραστικές Τεχνολογίες: Συσκευές Εισόδου-Εξόδου
-
Διαδραστικές Τεχνολογίες: Απευθείας χειρισμός και άλλα στυλ αλληλεπίδρασης
-
Σχεδίαση Διαδραστικών Συστημάτων (Μέρος 1ο)
-
Σχεδίαση Διαδραστικών Συστημάτων (Μέρος 2ο)
-
Σχεδίαση Διαδραστικών Συστημάτων (Μέρος 3ο)
-
Αξιολόγηση Διαδραστικών Συστημάτων
-
Φυσικές Διεπαφές
-
Απτική Αλληλεπίδραση
-
Επικοινωνία Ανθρώπου-Υπολογιστή: Εισαγωγή
Σχεδίαση Διαδραστικών Συστημάτων (Μέρος 3ο)
Παρουσιάζεται η ανάγκη για τον καθορισμό προδιαγραφών ευχρηστίας και εισάγονται βασικές σχετιζόμενες έννοιες, όπως στόχοι, παράμετροι, και δείκτες ευχρηστίας. Στη συνέχεια, περιγράφονται μέθοδοι και τεχνικές προδιαγραφής διεπαφής και αλληλεπίδρασης (π.χ. UML διαγράμματα, Διάγραμμα Καταστάσεων, μέθοδος UAN). Τέλος, εισάγεται η MVC (Model-View-Controller) αρχιτεκτονική υλοποίησης λογισμικού στο πλαίσιο ανάπτυξης διαδραστικών συστημάτων.
9.1 Προδιαγραφές ευχρηστίας: Στόχοι και παράμετροι ευχρηστίας
Η ανάγκη για τον καθορισμό προδιαγραφών ευχρηστίας, ISO 9241, Στόχοι και κριτήρια ευχρηστίας, Παραδείγματα στόχων ευχρηστίας, Επίπεδα στόχων ευχρηστίας
9.2 Προδιαγραφές ευχρηστίας: Δείκτες ευχρηστίας
Μετρήσιμα μεγέθη (δείκτες) ευχρηστίας, Καθορισμός τιμών δεικτών ευχρηστίας, Ανάλυση οικονομικής επίδρασης δεικτών ευχρηστίας, Παράδειγμα στόχων και δεικτών ευχρηστίας
9.3 Τεχνικές προδιαγραφής διεπαφής και αλληλεπίδρασης: Εισαγωγή και επισκόπηση
Εισαγωγή σε τεχνικές προδιαγραφής διεπαφής και αλληλεπίδρασης (UML διαγράμματα, Διάγραμμα καταστάσεων, Συμβολισμός ενεργειών χρήστη)
9.4 Τεχνικές προδιαγραφής διεπαφής και αλληλεπίδρασης: Διάγραμμα καταστάσεων
Περιγραφή συστατικών διαγράμματος καταστάσεων, Παράδειγμα δημιουργίας διαγράμματος κατάστασης για μία απλή διαδραστική εφαρμογή
9.5 Τεχνικές προδιαγραφής διεπαφής και αλληλεπίδρασης: Συμβολισμός ενεργειών χρήστη (UAN)
Η μέθοδος User Action Notation (UAN), UAN γραμματική (συμβολισμοί ενεργειών χρήστη και απόκρισης συστήματος, στοιχειώδεις εργασίες χρήστη), UAN παραδείγματα
9.6 Υλοποίηση διαδραστικών συστημάτων: Το μοντέλο Model-View-Controller (MVC)
Εισαγωγή στην MVC αρχιτεκτονική υλοποίησης λογισμικού, Παράδειγμα MVC, Widgets (Model-View)