Μάθημα : Επικοινωνία Ανθρώπου-Μηχανής & Σχεδίαση Διαδραστικών Συστημάτων (Ανοικτό Μάθημα)
Κωδικός : EE760
22Γ004 - Νικόλαος Αβούρης, Κωσταντίνος Μουστάκας, Χρήστος Κατσάνος
-
Θεματικές Ενότητες
-
Επικοινωνία Ανθρώπου-Υπολογιστή: Εισαγωγή
-
Αισθητήρια αντίληψη, Προσοχή
-
Μοντέλο Ανθρώπου Επεξεργαστή, GOMS, Νόμος Fitts, Νόμος Hick Hyman
-
Μοντέλο πληκτρολογήσεων, Γνωστικές αρχιτεκτονικές, Νοητικά μοντέλα
-
Διαδραστικές Τεχνολογίες: Συσκευές Εισόδου-Εξόδου
-
Διαδραστικές Τεχνολογίες: Απευθείας χειρισμός και άλλα στυλ αλληλεπίδρασης
-
Σχεδίαση Διαδραστικών Συστημάτων (Μέρος 1ο)
-
Σχεδίαση Διαδραστικών Συστημάτων (Μέρος 2ο)
-
Σχεδίαση Διαδραστικών Συστημάτων (Μέρος 3ο)
-
Αξιολόγηση Διαδραστικών Συστημάτων
-
Φυσικές Διεπαφές
-
Απτική Αλληλεπίδραση
-
Επικοινωνία Ανθρώπου-Υπολογιστή: Εισαγωγή
Σχεδίαση Διαδραστικών Συστημάτων (Μέρος 2ο)
Περιγράφονται αρχές, κανόνες και οδηγίες σχεδιασμού διαδραστικών συστημάτων. Ακόμη, εισάγεται η έννοια του πρωτοτύπου, το οποίο αποτελεί σημαντικό στοιχείο της ανθρωποκεντρικής σχεδίασης. Τέλος, περιγράφεται η τεχνική της ταξινόμησης καρτών (card sorting), η πλέον χρήσιμη και χρησιμοποιούμενη μέθοδος για την ανάπτυξη μιας χρηστοκεντρικής οργάνωσης πληροφορίας.
8.1 Αρχές και κανόνες σχεδιασμού: Εισαγωγή και επισκόπηση
Χρήσεις αρχών και κανόνων σχεδιασμού, Πρότυπα σχεδίασης (design patterns), Επισκόπηση συλλογών κανόνων για παραθυρικές εφαρμογές, ιστοτόπους, και εφαρμογές σε φορητές συσκευές
8.2 Αρχές και κανόνες σχεδιασμού: Παραδείγματα συλλογών κανόνων
Κανόνες σχεδιασμού της NASA, Κανόνες σχεδιασμού HHS Research-Based web design and usability guidelines
8.3 Δημιουργία πρωτοτύπων
Ορισμός πρωτοτύπου, Μορφές πρωτοτύπων, Κατηγορίες πρωτοτύπων με βάση την πιστότητα, Εργαλεία κατασκευής πρωτοτύπων, Τεχνική Wizard of OZ
8.4 Οργάνωση πληροφορίας και ταξινόμηση καρτών
Σχεδιασμός πληροφοριακής αρχιτεκτονικής, Η τεχνική της ταξινόμησης καρτών (card sorting)