Μάθημα : Ο ΓΡΑΠΤΟΣ ΛΟΓΟΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Κωδικός : PN1481
-
Θεματικές Ενότητες
-
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ / ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ ΜΗΤΡΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
19/2/25 -
ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΣ - ΓΡΑΠΤΟΣ ΛΟΓΟΣ
26/2/25 -
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ και ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ - ΓΩΝΙΑ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ
5/3/25 -
ΑΝΑΓΝΩΣΗ
1/3/25 -
ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΚΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΒΙΒΛΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ
1/4/25 -
Αφήγηση και Δομημένη Δραστηριότητα Επεξεργασίας Αφηγηματικού Κειμένου
25/3/25 -
ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΓΡΑΦΗ: ΠΡΩΤΕΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
30/4/25 -
Αναλυτικό Πρόγραμμα (2022)
13/5/25 -
Σχέδια εργασίας - projects: Διερευνητική & ομαδοσυνεργατική μάθηση
18/5/25 -
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ - ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ
28/5/25
-
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ / ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ ΜΗΤΡΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΣ - ΓΡΑΠΤΟΣ ΛΟΓΟΣ
Ο προφορικός και ο γραπτός λόγος διαφέρουν καθώς χρησιμοποιούνται σε διαφορετικές περιστάσεις επικοινωνίας, εξυπηρετούν διαφορετικούς σκοπούς και χρησιμοποιούν διαφορετικές μορφές γλωσσικής έκφρασης.
Η επιτυχία στην εκπαίδευση προϋποθέτει επιτυχή χειρισμό του γραπτού λόγου (γραμματισμός)
Πηγή: Αρχάκης, Α. (2011). Γλωσσική διδασκαλία και σύσταση των κειμένων. Αθήνα: Πατάκης.
|
Προφορικός λόγος |
Γραπτός λόγος |
|
Απροσχεδίαστος |
Προσχεδιασμένος |
|
Εμφανίζει συντακτικά ατελείς και ανολοκλήρωτες προτάσεις |
Ολοκληρωμένες συντακτικά προτάσεις |
|
Παρατακτική σύνδεση |
Υποτακτική σύνδεση |
|
Ενεργητική σύνταξη |
Παθητική σύνταξη |
|
Επαναλήψεις |
Μονολογική διάσταση |
|
Το νόημα θεμελιώνεται από τη συνεχή αλληλεπίδραση κειμενικών και εξωκειμενικών, άμεσα παρόντων, καταστασιακών παραγόντων (επιτονισμός, εκφράσεις και κινήσεις σώματος, άμεσα ορατά στοιχεία της περίστασης, κοινές γνώσεις) |
Απόσταση από το άμεσο, φυσικό πλαίσιο της περίστασης
Απόσταση μεταξύ πομπού και δέκτη |
|
> Πλαισιωμένος άμεσος, απλός, καθημερινός διαλογικός |
>Αποπλαισιωμένος εκτενής, σύνθετος,επεξεργασμένος μονολογικός |