Ο ΓΡΑΠΤΟΣ ΛΟΓΟΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Ενότητες
από 26/2/25 έως 5/3/25
Ο προφορικός και ο γραπτός λόγος διαφέρουν καθώς χρησιμοποιούνται σε διαφορετικές περιστάσεις επικοινωνίας, εξυπηρετούν διαφορετικούς σκοπούς και χρησιμοποιούν διαφορετικές μορφές γλωσσικής έκφρασης.
Η επιτυχία στην εκπαίδευση προϋποθέτει επιτυχή χειρισμό του γραπτού λόγου (γραμματισμός)
Πηγή: Αρχάκης, Α. (2011). Γλωσσική διδασκαλία και σύσταση των κειμένων. Αθήνα: Πατάκης.
Προφορικός λόγος |
Γραπτός λόγος |
Απροσχεδίαστος |
Προσχεδιασμένος |
Εμφανίζει συντακτικά ατελείς και ανολοκλήρωτες προτάσεις |
Ολοκληρωμένες συντακτικά προτάσεις |
Παρατακτική σύνδεση |
Υποτακτική σύνδεση |
Ενεργητική σύνταξη |
Παθητική σύνταξη |
Επαναλήψεις |
Μονολογική διάσταση |
Το νόημα θεμελιώνεται από τη συνεχή αλληλεπίδραση κειμενικών και εξωκειμενικών, άμεσα παρόντων, καταστασιακών παραγόντων (επιτονισμός, εκφράσεις και κινήσεις σώματος, άμεσα ορατά στοιχεία της περίστασης, κοινές γνώσεις) |
Απόσταση από το άμεσο, φυσικό πλαίσιο της περίστασης
Απόσταση μεταξύ πομπού και δέκτη |
> Πλαισιωμένος άμεσος, απλός, καθημερινός διαλογικός |
>Αποπλαισιωμένος εκτενής, σύνθετος,επεξεργασμένος μονολογικός |