Μάθημα : Νεοελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα
Κωδικός : PN1449
-
Θεματικές Ενότητες
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 1: ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΜΟΡΦΕΣ ΚΑΙ ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 3: Η ΤΥΠΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΩΣ ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΕΣΕΩΝ
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 4: ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 5: Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΑΠΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 7: Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (1870-2010)
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 9: ΟΙ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ (2)
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 10: Η ΝΕΑ ΑΓΩΓΗ- ΔΙΕΘΝΩΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 11: ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ 19ος-20ος ΑΙΩΝΕΣ
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 12: ΞΕΝΕΣ ΕΠΙΡΡΟΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 13: ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ ΚΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 6: ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ 1870-1929
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 8: ΟΙ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ (1)
-
Πεδίο ανταλλαγής απόψεων με τους φοιτητές
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 1: ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΕΝΟΤΗΤΑ 6: ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ 1870-1929
Παρουσίαση των αιτημάτων για αλλαγή στην εκπαίδευση μετά το 1870 και στην εκπαίδευση των γυναικών με παράλληλη ιστορική αναφορά. Εκτενή αναφορά για το ζήτημα της μετάβασης των Ελλήνων στα πανεπιστήμια του εξωτερικού και τι σήμαινε αυτό για την εκπαίδευση αλλά και τη διαμόρφωση των κυρίαρχων ομάδων. Στόχοι της ενότητας είναι να αποκτήσουν οι φοιτητές μια συνολική εικόνα για τα Παιδαγωγικά Αιτήματα της εποχής και από ποιους τέθηκαν, το κίνημα της Νέας Αγωγής, το έργο των Γληνού και Δελμούζου και πως αυτό επηρέασε την ελληνική εκπαίδευση και τις Μεταρρυθμίσεις του 1899, του 1913 και του 1929 και πως διαμόρφωσαν το σκηνικό της εκπαίδευσης.