Μάθημα : Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση
Κωδικός : PN1423
PN1423 - Βασίλης Κόμης
-
Θεματικές Ενότητες
-
Ενότητα 1: Εισαγωγή - Παρουσίαση Μαθήματος
-
Ενότητα 2: Συμπεριφοριστικές, εποικοδομιστικές, κοινωνιογνωστικές και κοινωνιοπολιτισμικές θεωρίες μάθησης και ΤΠΕ, Bασικές έννοιες
-
Ενότητα 3: Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας & των Επικοινωνιών ως εργαλεία με γνωστικό δυναμικό - Οι προσφερόμενες δυνατότητες των υπολογιστικών εργαλείων
-
Ενότητα 4: Λειτουργικός ορισμός, κατηγορίες, παιδαγωγικές αρχές, διδακτικές προσεγγίσεις
-
Ενότητα 5: Συστήματα Διαχείρισης Διδασκαλίας & Μάθησης - Πλατφόρμες εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
-
Ενότητα 6: Διδάσκοντας με Λογισμικά Γενικής Χρήσης - Επεξεργασία Κειμένου, Λογισμικό Παρουσίασης, Λογιστικά Φύλλα
-
Ενότητα 7: Εκπαιδευτικά περιβάλλοντα υπολογιστικής μοντελοποίησης
-
Ενότητα 8: Ψηφιακή Αφήγηση (Digital Storytelling) & Διαδραστική Αφήγηση (Interactive Narrative)
-
Ενότητα 9: Διαδραστικά συστήματα διδασκαλίας - Οι διαδραστικοί πίνακες στην εκπαιδευτική διαδικασία
-
Ενότητα 10: Ψηφιακά Παιχνίδια και Μάθηση
-
Ενότητα 11: Συνεργατικά Περιβάλλοντα Μάθησης και κοινότητες μάθησης και πρακτικής
-
Ενότητα 12: Κινητές Υπολογιστικές Συσκευές - Mobile Learning - Φορητή Μάθηση
-
Ενότητα 13: Η έννοια των μαθησιακών αντικειμένων - Εργαλεία ανάπτυξης μαθησιακών αντικειμένων
-
Ενότητα 1: Εισαγωγή - Παρουσίαση Μαθήματος
Ενότητα 4: Λειτουργικός ορισμός, κατηγορίες, παιδαγωγικές αρχές, διδακτικές προσεγγίσεις
Σκοπός Ενότητας:
- να ευαισθητοποιήσει τους φοιτητές στο διεπιστημονικό πεδίο που άπτεται της ενσωμάτωσης των ΤΠΕ στη διδακτική και στη μαθησιακή διαδικασία, να τους εισαγάγει στις βασικές έννοιες και να τους βοηθήσει να εμβαθύνουν στα θεωρητικά και στα μεθοδολογικά ζητήματα που προκύπτουν από τη χρήση των ΤΠΕ σε όλο το εύρος της εκπαιδευτικής πράξης
- Επισκόπηση, μελέτη και ανάλυση των υπολογιστικών εργαλείων και των ειδικών εφαρμογών που άπτονται της χρήσης των ΤΠΕ στις διαδικασίες της διδασκαλίας και της μάθησης
Στο πλαίσιο αυτό ακολουθείται μία κατηγοριοποίηση των εφαρμογών εκπαιδευτικού λογισμικού σε δύο άξονες
- τον άξονα της ακολουθούμενης θεωρίας μάθησης και των υποκείμενων διδακτικών στρατηγικών
- τον άξονα της χρονολογίας εμφάνισης και των συνακόλουθων παιδαγωγικών ρευμάτων
Διαφάνειες Ενότητας