Μάθημα : Παιδαγωγικός Σχεδιασμός με ΤΠΕ στην Πρώτη Σχολική Ηλικία
Κωδικός : PN1402
-
Θεματικές Ενότητες
-
Ενότητα 1: Παρουσίαση - Αντικείμενο Μαθήματος
-
Ενότητα 2: Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις-Η κατάσταση των πραγμάτων στο διεθνή χώρο και την Ελλάδα
-
Ενότητα 3: Οι ΤΠΕ στο Πρόγραμμα Σπουδών (και της Δημοτικής) Εκπαίδευσης
-
Ενότητα 4: Οι ΤΠΕ στο Πιλοτικό Πρόγραμμα Σπουδών της Προσχολικής Εκπαίδευσης (2012)
-
Ενότητα 5: Οι ΤΠΕ στα γνωστικά αντικείμενα του Νηπιαγωγείου: Συσχέτιση γνωστικών αντικειμένων και εκπαιδευτικού λογισμικού προσχολικής και πρώτης σχολικής εκπαίδευσης
-
Ενότητα 6: Συμπεριφοριστικές, εποικοδομιστικές, κοινωνιογνωστικές και κοινωνιοπολιτισμικές θεωρίες μάθησης και ΤΠΕ- Bασικές έννοιες
-
Ενότητα 7: Σχεδίαση και Υλοποίηση Εκπαιδευτικού Σεναρίου με Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών
-
Ενότητα 8: Βασικές έννοιες της Διδακτικής & ΤΠΕ
-
Ενότητα 9: Διδακτικές Στρατηγικές & ΤΠΕ
-
Ενότητα 10: Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Λογισμικού: Μέθοδοι, Τεχνικές, Εργαλεία, Κριτήρια και Κλίμακες αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού προσχολικής εκπαίδευσης
-
Ενότητα 11: Αξιολόγηση & Τεκμηρίωση Εκπαιδευτικού Σεναρίου με Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών
-
Ενότητα 12: Ο υπολογιστής ως εργαλείο συνεργατικής ενασχόλησης στην προσχολική εκπαίδευση
-
Ενότητα 13: Οι ιδέες των παιδιών Ιδέες : Παραστάσεις - Αναπαραστάσεις - Νοητικά Μοντέλα
-
Ενότητα 14: Επιδράσεις της χρήσης των υπολογιστών στα μικρά παιδιά : Δυνατοί Κίνδυνοι - Πιθανές Ωφέλειες
-
Εργαστήριο 1ο: Οι έννοιες του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών και του Διαθέσιμου Πλαισίου Προγράμματος Σπουδών στο Νηπιαγωγείο - Η θέση των ΤΠΕ στο ΑΠΣ και στο ΔΕΠΠΣ
-
Εργαστήριο 2ο: Λογισμικά Προσχολικής Ηλικίας
-
Εργαστήριο 3ο : Σχεδίαση και Υλοποίηση Εκπαιδευτικού Σεναρίου με Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών
-
Εργαστήριο 4ο (Μέρος Α): Παρουσίαση και Ανάλυση της Φόρμας Σχεδίασης Δραστηριοτήτων με χρήση λογισμικού/ά
-
Εργαστήριο 4ο (Μέρος Β): Οι ΤΠΕ στα γνωστικά αντικείμενα του Νηπιαγωγείου: ΤΠΕ και Δημιουργία & Έκφραση
-
Εργαστήριο 5ο: Ανίχνευση Πρότερων γνώσεων - Εννοιολογική Χαρτογράφηση
-
Εργαστήριο 6ο: Οι ΤΠΕ στα γνωστικά αντικείμενα του Νηπιαγωγείου: ΤΠΕ και Μαθηματικά
-
Εργαστήριο 7ο: Οι ΤΠΕ στα γνωστικά αντικείμενα του Νηπιαγωγείου: ΤΠΕ και Μελέτη Περιβάλλοντος
-
Εργαστήριο 8ο: Αξιολόγηση & Τεκμηρίωση Εκπαιδευτικού Σεναρίου με Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών
-
Εργαστήριο 9ο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Σεναρίου (Μέρος Α)
-
Εργαστήριο 10ο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Σεναρίου (Μέρος Β) - Δραστηριότητες ψυχολογικής και γνωστικής προετοιμασίας
-
Ενότητα 1: Παρουσίαση - Αντικείμενο Μαθήματος
Ενότητα 8: Βασικές έννοιες της Διδακτικής & ΤΠΕ
Σκοπός Ενότητας:
- Να παρουσιαστούν και να αναλυθούν συνοπτικά οι βασικές έννοιες και η χρησιμοποιούμενη ορολογία της Διδακτικής των Επιστημών σε σχέση με τη σχεδίαση εκπαιδευτικών σεναρίων με ΤΠΕ
- Οι έννοιες αυτές σχετίζονται με το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών, το διδακτικό τρίγωνο, το διδακτικό συμβόλαιο, τον διδακτικό μετασχηματισμό, τις κοινωνικές πρακτικές αναφοράς, τις ιδέες των μαθητών (νοητικά μοντέλα, γνωστικές και κοινωνικές αναπαραστάσεις,) τη γνωστική και την κοινωνικογνωστική σύγκρουση, και την εννοιολογική αλλαγή, την διδακτική κατάσταση και την διδακτική παρέμβαση και διδακτική στρατηγική.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Διαφάνειες Ενότητας
Βιντεο-Διαλέξεις Ενότητας
Βασικές Έννοιες της Διδακτικής & ΤΠΕ [Μέρος Α] / Διάλεξη 7
Βασικές Έννοιες της Διδακτικής & ΤΠΕ [Μέρος Β] / Διάλεξη 8
Βασικές Έννοιες της Διδακτικής & ΤΠΕ [Μέρος Γ] / Διάλεξη 9
Άσκηση Αυτοαξιολόγησης