Α Ι Σ Θ Η Τ Ι Κ Η
Ενότητες
Η ποίηση ως μιμητική τέχνη στον Αριστοτέλη.
Αριστοτέλης Ι - Υλικό.pdf | ||
Αριστοτέλης ΙΙ - Υλικό.pdf | ||
Αριστοτέλης ΙΙΙ - Υλικό.pdf | ||
Διάλεξη 5: ''Η ποίηση ως μιμητική τέχνη στον Αριστοτέλη Ι'' | ||
''Η ποίηση ως μιμητική τέχνη στον Αριστοτέλη ΙΙ'' | ||
''Η ποίηση ως μιμητική τέχνη στον Αριστοτέλη ΙΙΙ'' | ||
Ερωτήσεις αξιολόγησης-Αριστοτέλης 1.) Ποιές είναι οι δύο, κατά τον Αριστοτέλη,«φυσικές αιτίες» που γέννησαν την ποίηση και ποιά είναι η ανθρωπολογική τους σημασία; 2.) Πώς εξηγεί ο Αριστοτέλης το γεγονός ότι αισθανόμαστε ευχαρίστηση από (ζωγραφικές κ.α.) παραστάσεις φρικτών πραγμάτων, τα οποία αν συναντούσαμε στην πραγματικότητα θα μας προκαλούσαν λύπη; 3.) Για ποιόν λόγο δεν θεωρείται επαρκές από τον Αριστοτέλη, η ευχαρίστησή μας από μια (ζωγραφική, ποιητική κλπ.) παράσταση να οφείλεται σε χαρακτηριστικά όπως π.χ. τα χρώματα ή την τεχνική της εκτέλεσης. 4.) Με ποιές προηγούμενες απόψεις ως προς την σχέση της ποιητικής λειτουργίας με την γνώση αντιπαρατίθεται ο Αριστοτέλης στο χωρίο «ότι το μανθάνειν ού μόνον τοις φιλοσόφοις ήδιστον, αλλά και τοις άλλοις ομοίως, αλλ? επί βραχύ κοινωνούσιν αυτού»; 5.) Σύμφωνα με τον Αριστοτέλη ο (τραγικός) ποιητής διαφέρει από τον ιστορικό, παρά το γεγονός ότι και οι δύο μιλούν για συμβάντα. Σε τί εγκειται η διαφορά μεταξύ τους; Πώς αξιολογείται το έργο της ποίησης βάσει της διαφοράς αυτής έναντι του έργου του ιστορικού κατά τον Αριστοτέλη; 6.) Εξηγείστε σε τι αναφέρεται το περιεχόμενο του ακόλουθου αποσπάσματος (1451a 29-35): «Είναι αναγκαίο, όπως και στις άλλες μιμητικές τέχνες, η μία μίμηση να είναι ενός πράγματος, έτσι και ο μύθος, αφού είναι μίμηση πράξης, να είναι μίας πράξης [μίμηση] και αυτής ολόκληρης, και τα μέρη των πραγμάτων να συντάσσονται έτσι, ώστε εάν μετατεθεί ένα μέρος ή αφαιρεθεί να καταστρέφεται ή να μετατοπίζεται το όλον. Διότι εκείνο που, είτε προστεθεί είτε δεν προστεθεί, δεν προκαλεί κάποια φανερή διαφορά, δεν είναι καν μέρος του όλου.» (μετφρ. Αικ. Καλέρη) |