Παρουσίαση/Προβολή
(PN1579) - Κωνσταντίνος Ραβάνης
Περιγραφή Μαθήματος
Στο μάθημα προσεγγίζεται το πλαίσιο ανάπτυξης δραστηριοτήτων από τον κόσμο της Φυσικής για το Νηπιαγωγείο (γνωστική ανάπτυξη, Διδακτική των Φυσικών Επιστημών, το επίσημο Αναλυτικό Πρόγραμμα, βιβλιογραφία Φυσικών Επιστημών για την προσχολική ηλικία). Γίνεται κριτική ανάλυση των στοιχείων ανάπτυξης αυτού του τύπου των δραστηριοτήτων (στόχοι, υλικά, στήριξη, φυσικές έννοιες, αξιολόγηση) μέσα από διαφορετικά μοντέλα ανάπτυξης δραστηριοτήτων. Σκοπό του μαθήματος αποτελεί η εμβάθυνση στις θεωρητικές και διδακτικές προϋποθέσεις των στρατηγικών για την ανάπτυξη δραστηριοτήτων από την περιοχή της Φυσικής για το Νηπιαγωγείο.
Λέξεις Κλειδιά: Διδακτική των Φυσικών Επιστημών, Αναλυτικό Πρόγραμμα, διδακτικές στρατηγικές, μοντέλα ανάπτυξης δραστηριοτήτων
Ημερομηνία δημιουργίας
Δευτέρα, 11 Μαΐου 2015
-
Περιεχόμενο μαθήματος
Στο μάθημα προσεγγίζεται το πλαίσιο ανάπτυξης δραστηριοτήτων από τον κόσμο της Φυσικής για το Νηπιαγωγείο (γνωστική ανάπτυξη, Διδακτική των Φυσικών Επιστημών, το επίσημο Αναλυτικό Πρόγραμμα, βιβλιογραφία Φυσικών Επιστημών για την προσχολική ηλικία). Γίνεται κριτική ανάλυση των στοιχείων ανάπτυξης αυτού του τύπου των δραστηριοτήτων (στόχοι, υλικά, στήριξη, φυσικές έννοιες, αξιολόγηση) μέσα από διαφορετικά μοντέλα ανάπτυξης δραστηριοτήτων. Με βάση τα προηγούμενα οι φοιτήτριες/ές αναπτύσσουν δραστηριότητες με συνεχή συνεργασία με τον διδάσκοντα, τις δοκιμάζουν σε νηπιαγωγεία και τις παρουσιάζουν στο τέλος παρουσία των υπολοίπων φοιτητριών όπου γίνεται εκτεταμένη συζήτηση και σχολιασμός.
Μαθησιακοί στόχοι
- Η κατανόηση από τις/τους φοιτήτριες/ές των δυσχερειών / εμποδίων της σκέψης των μικρών παιδιών για έννοιες και φαινόμενα Φυσικών Επιστημών
- Η εμπέδωση διδακτικών τεχνικών για την υπέρβαση των εμποδίων αυτών
- Η δημιουργία πρωτότυπων διδακτικών καταστάσεων
Μέθοδοι διδασκαλίας
Συνδυασμός διαλέξεων (3 ώρες ανά διδακτική εβδομάδα) και οκτώ υποχρεωτικών εργασιών οι οποίες πραγματοποιούνται από μικρές ομάδες φοιτητριών/ών.
Μέθοδοι αξιολόγησης
Η αξιολόγηση των φοιτητριών/τών γίνεται με βάση το συνεχή έλεγχο των υλοποιούμενων οκτώ εργασιών.
Προαπαιτούμενα
Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα
Βιβλιογραφία
α) Ειδικά φυλλάδια εργασίας και ειδικά power-point με βάση τα οποία εξελίσσεται το μάθημα.
β) Ραβάνης, Κ. (1999). Οι Φυσικές Επιστήμες στην προσχολική εκπαίδευση. Γνωστική και διδακτική προσέγγιση. Τυπωθήτω, Αθήνα.