Παρουσίαση/Προβολή
(PN1521) - Κωνσταντίνος Ραβάνης
Περιγραφή Μαθήματος
Στο μάθημα πραγματοποιείται συστηματική επεξεργασία βασικών θεωρητικών εννοιών της Διδακτικής των Θετικών Επιστημών και επιχειρείται η παρουσίαση εφαρμογών τους σε όλα τα εκπαιδευτικά επίπεδα.
Οι ευρείες θεματικές ενότητες που προσεγγίζονται στο μάθημα αυτό είναι οι εξής: Η Διδακτική στα πλαίσια της παραδοσιακής Παιδαγωγικής και η συγκρότηση της σύγχρονης Διδακτικής των Θετικών Επιστημών. Εμβάθυνση στις θεμελιώδεις έννοιες της Διδακτικής των Θετικών Επιστημών: το διδακτικό συμβόλαιο, τις βιωματικές νοητικές παραστάσεις και τις επιστημονικές έννοιες, τα μοντέλα, το διδακτικό μετασχηματισμό, τους στόχους-εμπόδια, τη διδακτική αποσταθεροποίηση και τη γνωστική σύγκρουση.
Ημερομηνία δημιουργίας
Δευτέρα, 17 Οκτωβρίου 2011
-
Μαθησιακοί στόχοι
Η συστηματική επεξεργασία βασικών θεωρητικών εννοιών της Διδακτικής των Θετικών Επιστημών και η παρουσίαση των εφαρμογών τους σε όλα τα εκπαιδευτικά επίπεδα.
Διδάσκοντες
Κωνσταντίνος Ραβάνης
Καθηγητής
Βιβλιογραφία
Driver, R. Squires, A. Rushworth, P. & Wood-Robinson, V. (1998). Οικοδομώντας τις έννοιες των Φυσικών Επιστημών. Τυπωθήτω, Αθήνα.
Ζαχάρος, Κ. (2007). Οι Μαθηματικές έννοιες στην Προσχολική Εκπαίδευση και η διδασκαλία τους. Αθήνα: Μεταίχμιο.
Ζαχάρος, Κ. (2015). Η Μαθηματική δραστηριότητα στην Προσχολική Εκπαίδευση. Θεωρητικές Προσεγγίσεις και Πρακτικές Εφαρμογές. Αθήνα: Καμπύλη.
Ζόγκζα, Β. (2007). Η βιολογική γνώση στην παιδική ηλικία: Ιδέες των παιδιών και διδακτικές προσεγγίσεις. Αθήνα: Μεταίχμιο.
Ζόγκζα, Β. (2009). Θέματα Διδακτικής της Βιολογίας: Διδασκαλία και μάθηση βιολογικών εννοιών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αθήνα: Μεταίχμιο.
Κόμης, Β. (2004). Εισαγωγή στις εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας. Αθήνα: Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών.
Κόμης, Β. (2005). Εισαγωγή στη Διδακτική της Πληροφορικής. Αθήνα: Κλειδάριθμος.
Κουλαϊδής (επιστ. ευθ.), (2001). Διδακτική των Φυσικών Επιστημών. Τόμοι Α΄ & Β΄, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Πάτρα.