Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Preview

Selected image

Περί σχεδιασμού και εκπόνησης εκπαιδευτικής έρευνας (open course)

(PN1430) -  Δημήτριος Κολιόπουλος

Description du cours

Το μάθημα αναφέρεται στα βασικά στάδια σχεδιασμού, εκπόνησης και συγγραφής μιας εμπειρικής εκπαιδευτικής έρευνας.

Creation Date

mardi 2 décembre 2

  • Περιεχόμενο μαθήματος

    1. Η εκπαιδευτική έρευνα: ιστορία, στόχοι, μέθοδοι και είδη εκπαιδευτικής έρευνας

    2. Γνωριμία με τα κείμενα της εκπαιδευτικής έρευνας: Η βιβλιογραφική έρευνα

    • Τα διεθνή και ελληνικά περιοδικά εκπαιδευτικής έρευνας και η συγκρότηση της βιβλιογραφίας (Σεμινάριο στη Βιβλιοθήκη του Παν/μίου Πατρών)


    3. Σχεδιασμός, εκπόνηση και συγγραφή εμπειρικής εκπαιδευτικής έρευνας: Τα στάδια της εμπειρικής έρευνας και τα βασικά στοιχεία συγγραφής

    • Τα είδη, η δομή και το περιεχόμενο των κειμένων της εμπειρικής εκπαιδευτικής έρευνας
    • Ανάλυση των στοιχείων συγγραφής ενός άρθρου εκπαιδευτικής έρευνας 


    4. Η διατύπωση του ερευνητικού ερωτήματος, η διαμόρφωση του πλαισίου  και οι στρατηγικές προσέγγισής του

    • Η επισκόπηση γνώσεων, στάσεων και αξιών ατόμων και ομάδων στην εκπαίδευση
    • Η πειραματική έρευνα και η μελέτη της διδασκαλίας
    • Η ανάλυση γραπτών πηγών στην εκπαίδευση


    5. Η παραγωγή πρωτογενών δεδομένων από ένα ερευνητικό δείγμα

    • Ο σχεδιασμός ερωτηματολογίου / συνέντευξης
    • Ο σχεδιασμός παρατήρησης ομάδας
    • Η ανάλυση περιεχομένου κειμένων


    6. Η ανάλυση πρωτογενών δεδομένων

    • Η χρήση και ερμηνεία ποσοτικών τεχνικών ανάλυσης δεδομένων με τη βοήθεια του ηλεκτρονικού εργαλείου SPSS
    • Η χρήση και ερμηνεία ποιοτικών τεχνικών ανάλυσης δεδομένων με τη βοήθεια του ηλεκτρονικού εργαλείου InVivo

     

    Μαθησιακοί στόχοι

    Στόχος του μαθήματος ειναι οι φοιτήτριες /-ές να γνωρίσουν τα βασικά στάδια εκπόνησης μιας εμπειρικής εκπαιδευτικής έρευνας και να εξοικειωθούν με τα βασικά στοιχεία της συγγραφής μιας τέτοιας έρευνας. Θα έχουν την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν μια βιβλιογραφική έρευνα, να αναλύσουν σχετικά άρθρα υπο το πρίσμα των βασικών στοιχείων συγγραφής μιας εμπειρικής έρευνας και να σχεδιάσουν εργαλεία έρευνας ή να αναλύσουν και παρουσιάσουν πρωτογενή δεδομένα δεδομένα εκπαιδευτικής έρευνας.