Παρουσίαση/Προβολή
(PN1406) - Νικόλαος Τσέλιος
Περιγραφή Μαθήματος
Μέσα από το μάθημα αυτό πραγματοποιείται η γνωριμία των φοιτητών με προηγμένες εφαρμογές των Τεχνολογιών της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών και η ανάπτυξη δεξιοτήτων χρήσης των εφαρμογών αυτών για την επίλυση προβλημάτων που ανακύπτουν στον επαγγελματικό τους χώρο. Ειδικότερα, οι φοιτητές θα αναπτύξουν δεξιότητες οργάνωσης προσωπικού αρχείου και σχολικής μονάδας, ψηφιοποίησης και επεξεργασίας εικόνας και δημιουργίας πρωτότυπου εκπαιδευτικού υλικού πολυμέσων και υπερμέσων.
Ημερομηνία δημιουργίας
Τρίτη, 2 Δεκεμβρίου 2
-
Μαθησιακοί στόχοι
Στόχοι του μαθήματος αποτελούν η γνωριμία των φοιτητών με προηγμένες εφαρμογές των Τεχνολογιών της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών και η ανάπτυξη δεξιοτήτων χρήσης των εφαρμογών αυτών για την επίλυση προβλημάτων που ανακύπτουν στον επαγγελματικό τους χώρο. Ειδικότερα, οι φοιτητές θα αναπτύξουν δεξιότητες οργάνωσης προσωπικού αρχείου και σχολικής μονάδας, ψηφιοποίησης και επεξεργασίας εικόνας και δημιουργίας πρωτότυπου εκπαιδευτικού υλικού πολυμέσων και υπερμέσων.
Περιεχόμενο μαθήματος
Περιεχόμενο: Ο υπολογιστής προσεγγίζεται ως το μέσο που παρέχει πρόσβαση στις προηγμένες ΤΠΕ. Το μάθημα οργανώνεται γύρω από τα εξής βασικά πεδία εφαρμογής των ΤΠΕ στην εκπαίδευση:
Οργάνωση: αξιολόγηση αναγκών και καταγραφή απαιτήσεων σχετικών με τη λειτουργία και τη διοίκηση της σχολικής μονάδας, οργάνωση σχολικής μονάδας, οργάνωση προσωπικού αρχείου
Επεξεργασία πρωτογενούς υλικού: σάρωση και ψηφιοποίηση υλικού, επεξεργασία και προσαρμογή πρωτογενούς υλικού
Σύνθεση εκπαιδευτικού υλικού: σχεδίαση και ανάπτυξη απλού πολυμεσικού εκπαιδευτικού υλικού
Σύγχρονες εφαρμογές των ΤΠΕ-Εβδομαδιαίο πρόγραμμα
Εβδομάδα
Περιγραφή
1.
Εισαγωγή
2.
Εκπαιδευτική αξιολόγηση-Το πρόγραμμα PISA
3.
Διερεύνηση αποτελεσμάτων PISA και ερμηνεία τους
4.
Μοντελοποίηση και επεξεργασία σεναρίων που βασίζονται στα στοιχεία του προγράμματος PISA
5.
Ακαδημαϊκή αξιολόγηση. Δείκτες εργασιών, αναφορών και h
6.
Συστήματα διαχείρισης βάσεων δεδομένων. Πίνακες, ερωτήματα, φόρμες, αναφορές
7.
Χρήση συστημάτων διαχείρισης βάσεων δεδομένων για την επεξεργασία δεδομένων ακαδημαϊκής αξιολόγησης (1)
8.
Χρήση συστημάτων διαχείρισης βάσεων δεδομένων για την επεξεργασία δεδομένων ακαδημαϊκής αξιολόγησης (2)
9.
Εισαγωγή στη μεθοδολογία κατασκευής ερωτηματολογίων
10.
Χαρακτηριστικά της προσωπικότητας και επίδρασης στη μάθηση
11.
Σενάρια επεξεργασίας δεδομένων από ερωτηματολόγια και διερεύνησης απλών συσχετίσεων
12.
Συστήματα διαχείρισης της μάθησης και διερεύνηση τεχνικών ανάλυσης δεδομένων αλληλεπίδρασης με αυτά (Learning Analytics)
13.
Εργαλεία ανάλυσης δεδομένων αλληλεπίδρασης (Learning Analytics)
Βιβλιογραφία
Προτεινόμενα Συγγράμματα:
1. Alan, D. , Finlay, J., & Abowd G.A. (2004). Επικοινωνία ανθρώπου-υπολογιστή. Αθήνα: Εκδόσεις Γκιούρδας.
http://hippothoe.lis.upatras.gr/cgi-bin-EL/egwcgi/327522/showfull.egw/1+0+1+full
2. Βέγλης, Α. , & Μπαρμπαργύρης, Κ. (2000). Ασκήσεις και Τεχνικές Αυτοματισμού Γραφείου. Θεσσαλονίκη: Εκδ. Τζιόλα.
http://hippothoe.lis.upatras.gr/cgi-bin-EL/egwcgi/327522/showfull.egw/1+0+1+full
Προαπαιτούμενα
Για την παρακολούθηση και κατανόηση του μαθήματος "Σύγχρονες Εφαρμογές Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών" δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα μαθήματα.
Διδακτική Μέθοδος και Μέθοδοι αξιολόγησης
Διδακτική μέθοδος
- διαλέξεις: η διδασκαλία γίνεται μέσα από συγκεκριμένα προβλήματα που χρησιμεύσουν ως μελέτες περίπτωσης. Οι διαλέξεις είναι περιορισμένες σε σχέση με τα εργαστήρια
- εργαστηριακή διδασκαλία
- συνεργατική εκπόνηση εργαστηριακών ασκήσεων
- Τελικός βαθμός: αξιολόγηση των εργασιών (67% του βαθμού) / τελική εξέταση (33% του βαθμού)
Ανθρώπινο Δυναμικό
διδάσκων: Νίκος Τσέλιος