Παρουσίαση/Προβολή
(EE804) - Αντώνιος Τζές - Ευάγγελος Δερματάς
Περιγραφή Μαθήματος
Στο μάθημα Ρομποτικά Συστήματα εξετάζονται προβλήματα κινούμενων ρομπότ με χρήση τεχνικών μηχανικής όρασης.
Για το σκοπό αυτό η ύλη χωρίζεται σε δύο μαθησιακά αντικείμενα. Η πρώτη αφορά την εξοικείωση με τις τεχνικές μηχανικής όρασης και συγκεκριμένα με τις τεχνικές επεξεργασίας εικόνας-βίντεο (pixel manipulation, corner detection algorithms, color correction, compression, optical flow κ.α).[ΕΝΟΤΗΤΕΣ 1-9]
Εν συνεχεία παρουσιάζεται πώς μπορούν να επεκταθούν οι τεχνικές αυτές για τους σκοπούς του ελέγχου δικτυομένων ρομπότ (collaborative robots) για κίνηση (navigation, obstacle avoidance, path planning κ.α.) και επίγνωση περιβάλλοντος χώρου (environment cognition). [ΕΝΟΤΗΤΕΣ 10-15]
Ημερομηνία δημιουργίας
Πέμπτη, 17 Φεβρουαρίου 2011
-
Περιεχόμενο μαθήματος
H ύλη χωρίζεται σε δύο μαθησιακά αντικείμενα.
Η πρώτη αφορά την εξοικείωση με τις τεχνικές μηχανικής όρασης και συγκεκριμένα με τις τεχνικές επεξεργασίας εικόνας-βίντεο (pixel manipulation, corner detection algorithms, color correction, compression, optical flow κ.α).
Εν συνεχεία παρουσιάζεται πώς μπορούν να επεκταθούν οι τεχνικές αυτές για τους σκοπούς του ελέγχου δικτυομένων ρομπότ (collaborative robots) για κίνηση (navigation, obstacle avoidance, path planning κ.α.) και επίγνωση περιβάλλοντος χώρου (environment cognition, area coverage).
Διδάσκοντες
Ευάγγελος Δερματάς , Αντώνιος Τζές
Μαθησιακοί στόχοι
Στόχος είναι η εξοικίωση των φοιτητών με τεχνικές ψηφιακής επεξεργασίας εικόνας και αλγορίθμους οι οποίοι χρησιμοποιούνται ευρέως στη ρομποτική οδομετρία. Επιπλέον, η εξοικείωση με θέματα ελέγχου ρομποτικών "στόλων" (swarm robotics).
Στο τέλος του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν να αναγνωρίζουν βασική ορολογία σε ελληνική και αγγλική γλώσσα και να υλοποιούν αλγορίθμους επεξεργασίας εικόνας, ρομποτικής οδομετρίας με υπολογιστική όραση και ελέγχου ρομποτικών "στόλων".
Βιβλιογραφία
Ι. Στεργιόπουλος, Συνεργατικός έλεγχος δικτυωμένων ρομποτικών συστημάτων- See more at: http://hdl.handle.net/10889/8238