Παρουσίαση/Προβολή
(EE775) - Σταύρος Κουλουρίδης
Περιγραφή Μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος είναι η εμβάθυνση σε πρακτικά θέματα ανάλυσης και σχεδίασης μικροκυματικών διατάξεων
Στόχος του μαθήματος είναι στο τέλος του ο φοιτητής να γνωρίζει/κατανοεί
- Βασικά Μέρη ενός μικροκυματικού συστήματος.
- Τρόπους σχεδίασης Μικροκυματικών διατάξεων.
- Τρόπους Ανάλυσης Mκροκυματικών διατάξεων
- Θέματα Μικροκυματικών τηλεπικοινωνιών
Πληροφορίες γύρω από ερευνητικές δραστηριότητες σε σχέση με τα παραπάνω θέματα μπορούν να βρεθούν στην ιστοσελίδα της Ομάδας Μικροκυματικών Επικοινωνιών
Ημερομηνία δημιουργίας
Τρίτη, 15 Σεπτεμβρίου 2009
-
Περιεχόμενο μαθήματος
Διαιρέτες Ισχύος και Κατευθυντικοί Συζεύκτες. Μικροκυματικά πολύθυρα, Μαγικό Τ, κυκλώματα Microstrip, Ιδανικός κατευθυντικός συζεύκτης. Μικροκυματικά φίλτρα. Παθητικά μικροκυματικά στοιχεία. Σχεδίαση συγκεντρωμένων αντιστάσεων-χωρητικοτήτων-αυτεπαγωγών, κυκλώματα με συγκεντρωμένα φορτία, κυκλώματα προσαρμογής. Ενεργα μικροκυματικά στοιχεία: ανιχνευτές. Μικροκυματικοί συντονιστές. Μικροκυματικές πηγές. Λυχνίες Klystron, Magnetron, Οδεύοντος κύματος TWT, δίοδοι Impatt, Gunn, Varactor, Tunnel
Βιβλιογραφία
Τ. Γιούλτσης, Ε. Κριεζής. Μικροκύματα, Τόμος Ι, Εκδοτικός οίκος Αδελφών Κυριακίδη. ΑΕ, 2008.
D. Pozar, Μικροκυματική τεχνολογία, Εκδοτικός οίκος Ιων, 2004
R. E. Collin, Μικροκύματα, Εκδόσεις Α. Τζιόλλα & Υιοι, ΟΕ, 2005
Προαπαιτούμενα
Ηλεκτρομαγνητικά Πεδία Ι, ΙΙ, Μικροκύματα, Διαφορικές και Oλοκληρωτικές εξισώσεις, Διανυσματικός Λογισμός.
Μαθησιακοί στόχοι
Στόχος του μαθήματος είναι στο τέλος του ο φοιτητής να μπορεί
- Αναλύσει και σχεδιάσει ένα μικροκυματικό σύστημα και να υπολογίσει παραμέτρους περιγραφής του.
- να εφαρμόζει τις γνώσεις που έχει αποκτήσει στην κατανόηση και επίλυση πιο σύνθετων προβλημάτων.
- να διακρίνει περιπτώσεις προβλημάτων, ακόμα και από φαινομενικά διαφορετικές περιοχές, όπου μπορεί να χρησιμοποιήσει τις βασικές έννοιες που έχει διδαχτεί.
- να διαθέτει τις δυνατότητες μελέτης που χρειάζονται για συνεχιζόμενη επαγγελματική ή/και ερευνητική ανάπτυξη
- να αλληλεπιδρά με άλλους με χρήση κοινής επιστημονικής ορολογίας και μεθοδολογίας