Παρουσίαση/Προβολή
(ECE_Υ103) - Νικ. Αβούρης, Μιχ. Κουκιάς, Βασ. Παλιουράς, Κυρ. Σγάρμπας, Πολ. Σταθοπούλου, Παν. Ντίλιος, Εύη Καραβατσέλου
Περιγραφή Μαθήματος
Το υλικό του μαθήματος που βρίσκεται στον φάκελο OpenCourses δημιουργήθηκε στα πλαίσια του έργου Ανοικτά Μαθήματα. Περιλαμβάνει υλικό διδασκαλίας του μαθήματος κατά το ακαδ. έτος 2013-2014.
Μέρος Α: Εισαγωγή στον προγραμματισμό με τη Γλώσσα PYTHON, βασικές αλγοριθμικές δομές, δομές δεδομένων.
Μέρος Β: Εισαγωγή στην επιστήμη των υπολογιστών με εργαλείο μια γλώσσα προγραμματισμού: Ψηφιοποίηση και μετάδοση ψηφιακής πληροφορίας. Οργάνωση υπολογιστών: επεξεργαστής, ιεραρχία μνήμης, συσκευές εισόδου/εξόδου. Λειτουργικά συστήματα. Εισαγωγή στα δίκτυα υπολογιστών και στο Διαδίκτυο. Το μάθημα περιλαμβάνει εργαστηριακές ασκήσεις που αφορούν αλγοριθμική και προγραμματισμό και ομαδικές εργασίες.
Ημερομηνία δημιουργίας
Τρίτη, 2 Δεκεμβρίου 2
-
Περιεχόμενο μαθήματος
Μέρος Α: Εισαγωγή στον προγραμματισμό με τη Γλώσσα PYTHON, βασικές αλγοριθμικές δομές, δομές δεδομένων. Μέρος Β: Εισαγωγή στην επιστήμη των υπολογιστών με εργαλείο μια γλώσσα προγραμματισμού: Ψηφιοποίηση και μετάδοση ψηφιακής πληροφορίας. Οργάνωση υπολογιστών: επεξεργαστής, ιεραρχία μνήμης, συσκευές εισόδου/εξόδου. Λειτουργικά συστήματα. Εισαγωγή στα δίκτυα υπολογιστών και στο Διαδίκτυο. Το μάθημα περιλαμβάνει εργαστηριακές ασκήσεις που αφορούν αλγοριθμική και προγραμματισμό και ομαδικές εργασίες.
Εργαστηριακός χώρος
Υλικό και ανακοινώσεις για τις εργαστηριακές ασκήσεις στο hci.ece.upatras.gr/labs
Τρόποι αξιολόγησης / εξέτασης
Η βαθμολόγηση γίνεται με βάση την επίδοση στην τελική γραπτή εξέταση του μαθήματος που περιλαμβάνει ερωτήσεις θεωρίας και προβλήματα προς επίλυση, Τμήμα του τελικού βαθμού προκύπτει επίσης από το βαθμό των εργαστηριακών ασκήσεων, των ομαδικών εργασιών, καθώς και των φροντιστηριακών ασκήσεων Συγκεκριμένα η εξέταση θεωρίας συμβάλει κατά 50% του τελικού βαθμού, το εργαστήριο κατά 40% και οι φροντιστηριακές ασκήσεις 10%.
Διδακτικές μέθοδοι
Παραδόσεις (2 ώρες ανά διδακτική εβδομάδα) με χρήση διαφανειών, Φροντιστήριο (1 ώρ./εβδ.) όπου επιλύονται πρότυπες ασκήσεις και ζητείται να επιλυθούν ασκήσεις από τους φοιτητές είτε ατομικά είτε σε μικρές ομάδες. Δίδονται προς επίλυση και προαιρετική παράδοση ασκήσεις είτε κατά τη διάρκεια του φροντιστηρίου είτε προς επίλυση στο σπίτι. Στο εργαστήριο (2 ώρ./εβδ.) δίδονται ασκήσεις προγραμματισμού προς επίλυση με υποστήριξη από τους επικουρούντες το εργαστήριο και πιο σύνθετες ασκήσεις για επίλυση στο σπίτι. Τέλος δίδονται προς επίλυση σύνθετες ομαδικές εργασίες (projects) που επιλύονται από ομάδες 4-6 φοιτητών σε χρονικό διάστημα μερικών εβδομάδων.
Προαπαιτούμενα
Το μάθημα είναι εισαγωγικό στην επιστήμη των υπολογιστών. Δεν είναι απαραίτητη προηγούμενη εμπειρία προγραμματισμού.
Μαθησιακοί στόχοι
Με την ολοκλήρωση αυτού του μαθήματος, ο φοιτητής θα είναι σε θέση να:
? αντιλαμβάνεται και να περιγράφει τις βασικές αρχές και τον τρόπο λειτουργίας σύγχρονων υπολογιστικών διατάξεων και συστημάτων,
? διατυπώνει τρόπους επίλυσης απλών αλγοριθμικών προβλημάτων,
? κάνει χρήση μιας γλώσσας προγραμματισμού υψηλού επιπέδου (Python),
? εμπλακεί σε συνεργατική ανάπτυξη σύνθετων προγραμμάτων (κατά τη φάση εκπόνησης ομαδικών εργασιών)