Διαπολιτισμική Παιδαγωγική
Ευγενία Αρβανίτη
Πρόκειται για ένα μάθημα που αναλύει τη σύγχρονη ελληνική πολυπολιτισμική πραγματικότητα,
την επίδραση της μετανάστευσης σε αυτή, καθώς και το νέο ρόλο της διαπολιτισμικής παιδαγωγικής. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην οριοθέτηση της κοινωνίας της γνώσης και του κοινωνικοπολιτισμικού
μετασχηματισμού με βάση τη διαπολιτισμική επικοινωνία και ανταλλαγή.
Εξετάζεται ενδελεχώς ο ρόλος της νέας διαφοροποιημένης παιδαγωγικής (Kalantzis & Cope, 2012) σε ένα παγκοσμιοποιημένο πλαίσιο και ο τρόπος που (επανα)σχεδιάζονται τα σύγχρονα αναστοχαστικά προγράμματα σπουδών με στόχο το διάλογο και την ανάπτυξη της διαπολιτισμικής ικανότητας και επικοινωνίας.
Επίσης συζητούνται εκτενώς πρακτικά θέματα που αφορούν τη γλωσσική και πολιτισμική ετερότητα στο νηπιαγωγείο, καθώς και τη διαχείρισή της με την υιοθέτηση μιας διαφοροποιημένης παιδαγωγικής προσέγγισης.
Τέλος, παρουσιάζονται διαπολιτισμικές διδακτικές προτάσεις.
ΛιγότεραΠρόκειται για ένα μάθημα που αναλύει τη σύγχρονη ελληνική πολυπολιτισμική πραγματικότητα,
την επίδραση της μετανάστευσης σε αυτή, καθώς και το νέο ρόλο της διαπολιτισμικής παιδαγωγικής. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην οριοθέτηση της κοινωνίας της γνώσης και του κοινωνικοπολιτισμικού
μετασχηματισμού με βάση τη διαπολιτισμική επικοινωνία και ανταλλαγή.
Εξετάζεται ενδελεχώς ο ρόλος της νέας διαφοροποιημένης παιδαγωγικής (Kalantzis & Cope, 2012) σε ένα παγκοσμιοποιημένο πλαίσιο και ο τρόπος που (επανα)σχεδιάζονται τα σύγχρονα αναστοχαστικά προγράμματα σπουδών με στόχο το διάλογο και την ανάπτυξη της διαπολιτισμικής ικανότητας και επικοινωνίας.
Επίσης συζητούνται εκτενώς πρακτικά θέματα που αφορούν τη γλωσσική και πολιτισμική ετερότητα στο νηπιαγωγείο, καθώς και τη διαχείρισή της με την υιοθέτηση μιας διαφοροποιημένης παιδαγωγικής προσέγγισης.
Τέλος, παρουσιάζονται διαπολιτισμικές διδακτικές προτάσεις.
Πρόκειται για ένα μάθημα που αναλύει τη σύγχρονη ελληνική πολυπολιτισμική πραγματικότητα,
την επίδραση της μετανάστευσης σε αυτή, καθώς και το νέο ρόλο της διαπολιτισμικής παιδαγωγικής. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην οριοθέτηση της κοινωνίας της γνώσης και του κοινωνικοπολιτισμικού
μετασχηματισμού με βάση τη διαπολιτισμική επικοινωνία και ανταλλαγή.
Εξετάζεται ενδελεχώς ο ρόλος της νέας διαφοροποιημένης παιδαγωγικής (Kalantzis & Cope, 2012) σε ένα παγκοσμιοποιημένο πλαίσιο και ο τρόπος που (επανα)σχεδιάζονται τα σύγχρονα αναστοχαστικά προγράμματα σπουδών με στόχο το διάλογο και την ανάπτυξη της διαπολιτισμικής ικανότητας και επικοινωνίας.
Επίσης συζητούνται εκτενώς πρακτικά θέματα που αφορούν τη γλωσσική και πολιτισμική ετερότητα στο νηπιαγωγείο, καθώς και τη διαχείρισή της με την υιοθέτηση μιας διαφοροποιημένης παιδαγωγικής προσέγγισης.
Τέλος, παρουσιάζονται διαπολιτισμικές διδακτικές προτάσεις.
Στο πρώτο μάθημα θα γίνει αναλυτική περιγραφή των στόχων του μαθήματος είναι η βαθύτερη θεωρητική κατανόηση:
- της οριοθέτησης του σύγχρονου κοινωνικοπολιτισμικού πλαισίου στην κοινωνία της γνώσης
- της ελληνικής πολυπολιτισμικής πραγματικότητας
- του ρόλου της διαπολιτισμικής παιδαγωγικής σε ένα παγκοσμιοποιημένο πλαίσιο
- της διαχείρισης ομάδων με έντονη την εθνοπολιτισμική διαφοροποίηση
- της διαπολιτισμικής επικοινωνίας
- της διαπολιτισμικής ικανότητας (γνώσεις, στάσεις και δεξιότητες).
- των θεμάτων γλωσσικής και πολιτισμικής ετερότητας στο νηπιαγωγείο
- των διαπολιτισμικών διδακτικών σεναρίων και τεχνικών μάθησης
Στην 8η διάλεξη οριοθετούνται όροι όπως διαπολιτισμικότητα, διαπολιτισμική ικανότητα, ετερότητα, διαφορετικότητα, αναστοχασμός, εθνοτικές ομάδες. Τέλος, αναλύονται τα μοντέλα της αφομοίωσης και της ενσωμάτωσης.
Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα
Αρ. Επισκέψεων : 41563
Αρ. Προβολών : 354786