ΚΕΙΜΕΝΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ
Νεκτάριος Στελλάκης
Σκοπός του μαθήματος είναι η εις βάθους μελέτη των κειμένων, ιδιαιτέρως αυτών που αξιοποιούνται στο σχολείο, και η μελέτη των πολυτροπικών κειμένων.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Η αξιολόγηση του μαθήματος βασίζεται κατά 50% σε εργασίες, που αναλύονται και παρουσιάζονται στην τάξη. Για τον λόγο αυτό συνιστάται μετ' επιτάσεως η παρακολούθηση του μαθήματος.
Το μάθημα προσφέρεται στους τριτοετείς φοιτητές του Τμήματος Επιστημών Εκπαίδευσης & Κοινωνικής Εργασίας της Κατεύθυνσης Εκπαιδευτικών Δημοτικής Εκπαίδευσης ως επιλογής με τίτλο: Διδακτική της Πρώτης Ανάγνωσης & Γραφής.
Περιεχόμενο: Το μάθημα δομείται στους εξής άξονες: > Επικοινωνιακή προσέγγιση > Διαφορές γραπτού και προφορικού λόγου > Κειμενικά είδη και διδασκαλία τους στο νηπιαγωγείο και την Α' Δημοτικού> Η γλωσσική διδασκαλία σε αλλόγλωσσους μαθητές
Επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος
Oι φοιτήτριες και οι φοιτητές να κατέχουν βασικές αρχές της κειμενογλωσσολογίας ως ανάλυσης προφορικών και γραπτών κειμένων καθώς και πώς αυτές μπορούν να αξιοποιηθούν στην διδακτική πράξη.
Πιο συγκεκριμένα,
? να διακρίνουν τους δείκτες λόγου και γλώσσας που διακρίνουν τα προφορικά από τα γραπτά κείμενα.
? Να διακρίνουν τα στοιχεία της κειμενικής συνοχής, συνεκτικότητας, της οργάνωσης της πληροφορίας, της προθετικότητας, της διακειμενικότητας.
? Να αναγνωρίζουν τους κειμενικούς τύπους /είδη στη βάση των κειμενικών και λεξικογραμματικών τους χαρακτηριστικών.
? Να αναλύουν συγκεκριμένα κείμενα στη βάση των παραπάνω παραμέτρων.
? Να αξιοποιούν τις έννοιες της κειμενογλωσσολογίας για την εφαρμογή πρακτικών γραμματισμού στο νηπιαγωγείο και την Α' Δημοτικού
? Να οργανώνουν δραστηριότητες αξιοποίησης αφηγηματικών κειμένων (παραμύθια, λογοτεχνικά έργα για παιδιά, κινηματογράφο και παραστατικές τέχνες) ή κειμένων με πληροφορίες (βιβλία πληροφοριών για παιδιά, ντοκιμαντέρ) στο νηπιαγωγείο και την Α' Δημοτικού
ΛιγότεραΣκοπός του μαθήματος είναι η εις βάθους μελέτη των κειμένων, ιδιαιτέρως αυτών που αξιοποιούνται στο σχολείο, και η μελέτη των πολυτροπικών κειμένων.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Η αξιολόγηση του μαθήματος βασίζεται κατά 50% σε εργασίες, που αναλύονται και παρουσιάζονται στην τάξη. Για τον λόγο αυτό συνιστάται μετ' επιτάσεως η παρακολούθηση του μαθήματος.
Το μάθημα προσφέρεται στους τριτοετείς φοιτητές του Τμήματος Επιστημών Εκπαίδευσης & Κοινωνικής Εργασίας της Κατεύθυνσης Εκπαιδευτικών Δημοτικής Εκπαίδευσης ως επιλογής με τίτλο: Διδακτική της Πρώτης Ανάγνωσης & Γραφής.
Περιεχόμενο: Το μάθημα δομείται στους εξής άξονες: > Επικοινωνιακή προσέγγιση > Διαφορές γραπτού και προφορικού λόγου > Κειμενικά είδη και διδασκαλία τους στο νηπιαγωγείο και την Α' Δημοτικού> Η γλωσσική διδασκαλία σε αλλόγλωσσους μαθητές
Επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος
Oι φοιτήτριες και οι φοιτητές να κατέχουν βασικές αρχές της κειμενογλωσσολογίας ως ανάλυσης προφορικών και γραπτών κειμένων καθώς και πώς αυτές μπορο
Σκοπός του μαθήματος είναι η εις βάθους μελέτη των κειμένων, ιδιαιτέρως αυτών που αξιοποιούνται στο σχολείο, και η μελέτη των πολυτροπικών κειμένων.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Η αξιολόγηση του μαθήματος βασίζεται κατά 50% σε εργασίες, που αναλύονται και παρουσιάζονται στην τάξη. Για τον λόγο αυτό συνιστάται μετ' επιτάσεως η παρακολούθηση του μαθήματος.
Το μάθημα προσφέρεται στους τριτοετείς φοιτητές του Τμήματος Επιστημών Εκπαίδευσης & Κοινωνικής Εργασίας της Κατεύθυνσης Εκπαιδευτικών Δημοτικής Εκπαίδευσης ως επιλογής με τίτλο: Διδακτική της Πρώτης Ανάγνωσης & Γραφής.
Περιεχόμενο: Το μάθημα δομείται στους εξής άξονες: > Επικοινωνιακή προσέγγιση > Διαφορές γραπτού και προφορικού λόγου > Κειμενικά είδη και διδασκαλία τους στο νηπιαγωγείο και την Α' Δημοτικού> Η γλωσσική διδασκαλία σε αλλόγλωσσους μαθητές
Επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος
Oι φοιτήτριες και οι φοιτητές να κατέχουν βασικές αρχές της κειμενογλωσσολογίας ως ανάλυσης προφορικών και γραπτών κειμένων καθώς και πώς αυτές μπορο