Προσχολική Παιδαγωγική

Μαρία Καμπεζά (Υπευθ. Εργαστηρίων: Αγγελική Βελλοπούλου, Ανδρεάννα Κουφού, Αναστασία Μισιρλή, Αγγελική Τζαβάρα, Ανδρομάχη Φιλιππίδη, Βασιλική Φωτοπούλου)

Περιγραφή

Στο μάθημα αυτό οι φοιτητές/τριες προσεγγίζουν εξειδικευμένα ζητήματα που αφορούν την εξοικείωση με το μαθησιακό περιβάλλον του νηπιαγωγείου και την παρατήρηση στο νηπιαγωγείο σε επίπεδο α. διαλέξεων, β. εργαστηριακής άσκησης, και γ. εφαρμογής.

Πιο συγκεκριμένα, έρχονται σε πρώτη επαφή με το χώρο και την εκπαιδευτική διαδικασία στο νηπιαγωγείο, προσεγγίζουν τα βασικά χαρακτηριστικά του ισχύοντος Προγράμματος Σπουδών για το νηπιαγωγείο, αποκτούν βασικές γνώσεις για τη διαδικασία της παρατήρησης και καταγραφής της δράσης των μικρών παιδιών. Παράλληλα, εφαρμόζουν διαδικασίες παρατήρησης και καταγραφής στο νηπιαγωγείο και συμμετέχουν στις δραστηριότητες της τάξης, διευκολύνοντας το έργο της εκπαιδευτικού. Τέλος αναδεικνύεται η σημασία του (ανα)στοχασμού για τον εκπαιδευτικό και της κατανόησης του πλαισίου της τάξης μέσα από τη σύνδεση καταγραφών από την τάξη με θεωρητικές προσεγγίσεις για τη διδασκαλία και τη μάθηση.

 

Το μάθημα περιλαμβάνει τις εξής ενότητες:

  • Εξοικείωση με το μαθησιακό πε
Περισσότερα  
CC - Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή
Περιεχόμενο μαθήματος

Στο μάθημα αυτό οι φοιτητές/τριες προσεγγίζουν εξειδικευμένα ζητήματα που αφορούν την εξοικείωση με το μαθησιακό περιβάλλον του νηπιαγωγείου και την παρατήρηση στο νηπιαγωγείο σε επίπεδο α. διαλέξεων, β. εργαστηριακής άσκησης, και γ. εφαρμογής.

Πιο συγκεκριμένα, έρχονται σε πρώτη επαφή με το χώρο και την εκπαιδευτική διαδικασία στο νηπιαγωγείο, προσεγγίζουν τα βασικά χαρακτηριστικά του ισχύοντος Προγράμματος Σπουδών για το νηπιαγωγείο, αποκτούν βασικές γνώσεις για τη διαδικασία της παρατήρησης και καταγραφής της δράσης των μικρών παιδιών. Παράλληλα, εφαρμόζουν διαδικασίες παρατήρησης και καταγραφής στο νηπιαγωγείο και συμμετέχουν στις δραστηριότητες της τάξης, διευκολύνοντας το έργο της εκπαιδευτικού. Τέλος αναδεικνύεται η σημασία του (ανα)στοχασμού για τον εκπαιδευτικό και της κατανόησης του πλαισίου της τάξης μέσα από τη σύνδεση καταγραφών από την τάξη με θεωρητικές προσεγγίσεις για τη διδασκαλία και τη μάθηση.

 

Το μάθημα περιλαμβάνει τις εξής ενότητες:

  • Εξοικείωση με το μαθησιακό περιβάλλον του νηπιαγωγείου. Ο χώρος και η καθημερινή πρακτική στο νηπιαγωγείο (κανόνες τάξης, ρουτίνες, χρήση γωνιών).
  • Το ισχύον Πρόγραμμα Σπουδών για την προσχολική εκπαίδευση στην Ελλάδα (βασικές αρχές, μαθησιακές περιοχές, μεθοδολογία).
  • Παρατήρηση και καταγραφές στο νηπιαγωγείο: σημασία, πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα.
  • Η συστηματική παρατήρηση και η συνέντευξη ως εργαλείο των εκπαιδευτικών.
  • Πρακτική άσκηση υπό μορφή παρατήρησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Γνωριμία με τα παιδιά κατά τις ελεύθερες δραστηριότητες (χρήση ημερολογίου και φύλλων παρατήρησης) και συμμετοχή στις δραστηριότητες της τάξης, ως βοηθοί, υπό την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού της τάξης.
  • Η σημασία του (ανα)στοχασμού για τον εκπαιδευτικό, σύνδεση καταγραφών από την τάξη με θεωρητικές προσεγγίσεις για τη διδασκαλία και τη μάθηση. Σύνδεση του πλαισίου της τάξης και της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
  • Προετοιμασία για τον σχεδιασμό εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και ημερησίων προγραμμάτων.

 

Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα
Επίπεδο: A-

Αρ. Επισκέψεων :  63435
Αρ. Προβολών :  489500

Ημερολόγιο