Ανθρώπινα Δικαιώματα
Στάθης Μπάλιας
Περιγραφή/σκοπός του μαθήματος: Η ιστορική και η πνευματική σταδιοδρομία της ιδέας των ανθρώπινων δικαιωμάτων και η σχέση της με τη σύγχρονη πολιτική και κοινωνική δημοκρατία. Η κατανόηση της σημασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων για τη δημοκρατία και για την προώθηση των ανθρωπιστικών ιδανικών της, ειδικά μέσα από την εκπαίδευση. Παρουσιάζονται και αναλύονται οι τρόποι, οι μαθησιακές μέθοδοι και οι πρακτικές στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσω των οποίων μαθαίνονται να ασκούνται και να είναι σεβαστά των ανθρώπινα δικαιώματα στις κοινωνικές σχέσεις και στην καθημερινότητα των ανθρώπων.
Συγκεκριμένα αναλύονται τα ανθρώπινα δικαιώματα : α) σε σχέση με τη σύγχρονη δημοκρατία και τη νεωτερικότητα, β) από τη σκοπιά των πνευματικών τους καταβολών (ελληνική αρχαιότητα, χριστιανισμός, φυσικό δίκαιο, Μεταρρύθμιση), γ) από τη σκοπιά του περιεχομένου τους (η εννοιολογική διάκριση σε ατομικά, πολιτικά και κοινωνικά δικαιώματα), δ) στο πλαίσιο της ιστορικής ανάδυσής τους (Αμερικανική, Γαλλική Επανάσταση, όπου συγκρίνονται οι αντίστοιχες Διακηρύξεις ως προς το ιδεολογικό τους περιεχόμενο), ε) σε ό,τι αφορά στην εξέλιξή τους στη διάρκεια του 20ού αιώνα, κυρίως μετά τον Β' παγκόσμιο πόλεμο και τις δράσεις του ΟΗΕ με αφετηρία την Οικουμενική Διακήρυξη του 1948, καθώς και μέσα από την επιρροή του σοσιαλισμού (κράτος πρόνοιας) και ως αιτήματα στις συνθήκες της σημερινής δημοκρατίας (γυναίκες, μετανάστες, μειονότητες), στ) τέλος, παρουσιάζονται τρόποι ένταξης των δικαιωμάτων στις σχολικές δραστηριότητες
ΛιγότεραΠεριγραφή/σκοπός του μαθήματος: Η ιστορική και η πνευματική σταδιοδρομία της ιδέας των ανθρώπινων δικαιωμάτων και η σχέση της με τη σύγχρονη πολιτική και κοινωνική δημοκρατία. Η κατανόηση της σημασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων για τη δημοκρατία και για την προώθηση των ανθρωπιστικών ιδανικών της, ειδικά μέσα από την εκπαίδευση. Παρουσιάζονται και αναλύονται οι τρόποι, οι μαθησιακές μέθοδοι και οι πρακτικές στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσω των οποίων μαθαίνονται να ασκούνται και να είναι σεβαστά των ανθρώπινα δικαιώματα στις κοινωνικές σχέσεις και στην καθημερινότητα των ανθρώπων.
Συγκεκριμένα αναλύονται τα ανθρώπινα δικαιώματα : α) σε σχέση με τη σύγχρονη δημοκρατία και τη νεωτερικότητα, β) από τη σκοπιά των πνευματικών τους καταβολών (ελληνική αρχαιότητα, χριστιανισμός, φυσικό δίκαιο, Μεταρρύθμιση), γ) από τη σκοπιά του περιεχομένου τους (η εννοιολογική διάκριση σε ατομικά, πολιτικά και κοινωνικά δικαιώματα), δ) στο πλαίσιο της ιστορικής ανάδυσής τους (Αμερικανική, Γαλλ
Περιγραφή/σκοπός του μαθήματος: Η ιστορική και η πνευματική σταδιοδρομία της ιδέας των ανθρώπινων δικαιωμάτων και η σχέση της με τη σύγχρονη πολιτική και κοινωνική δημοκρατία. Η κατανόηση της σημασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων για τη δημοκρατία και για την προώθηση των ανθρωπιστικών ιδανικών της, ειδικά μέσα από την εκπαίδευση. Παρουσιάζονται και αναλύονται οι τρόποι, οι μαθησιακές μέθοδοι και οι πρακτικές στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσω των οποίων μαθαίνονται να ασκούνται και να είναι σεβαστά των ανθρώπινα δικαιώματα στις κοινωνικές σχέσεις και στην καθημερινότητα των ανθρώπων.
Συγκεκριμένα αναλύονται τα ανθρώπινα δικαιώματα : α) σε σχέση με τη σύγχρονη δημοκρατία και τη νεωτερικότητα, β) από τη σκοπιά των πνευματικών τους καταβολών (ελληνική αρχαιότητα, χριστιανισμός, φυσικό δίκαιο, Μεταρρύθμιση), γ) από τη σκοπιά του περιεχομένου τους (η εννοιολογική διάκριση σε ατομικά, πολιτικά και κοινωνικά δικαιώματα), δ) στο πλαίσιο της ιστορικής ανάδυσής τους (Αμερικανική, Γαλλ