ΠΜΣ_2020-21_Ελληνική ως δεύτερη ή ξένη γλώσσα (ΕΚΠ-219)
Άννα Ιορδανίδου
ΕΚΠ-219: Ελληνική ως δεύτερη ή ξένη γλώσσα (Υ)
http://post.elemedu.upatras.gr/wp-content/uploads/2018/11/sg-2018-19.pdf
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές αναμένεται να έχουν εξοικειωθεί με τη γλωσσολογική διάσταση στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας, με εστίαση στη διδασκαλία της γραμματικής της ελληνικής εντός κειμενικών και εξωκειμενικών συμφραζομένων στο πλαίσιο διδακτικών σεναρίων. Οι φοιτητές αναμένεται να έχουν αποδεδειγμένη γνώση και κατανόηση, η οποία διευρύνει την υπάρχουσα γνώση των προπτυχιακών τους σπουδών και υποστηρίζεται από επιστημονικές μελέτες και έρευνες προχωρημένου επιπέδου στην αιχμή του γνωστικού πεδίου.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
Αυτόνομη εργασία, Ομαδική εργασία
Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Ανάπτυξη των θέσεων της Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας στον τομέα της Διδασκαλίας της γλώσσας. Ιδιαίτερη σημασία αποδίδεται στις θεωρίες της Κοινωνιογλωσσολογίας και της Κειμενοκεντρικής Προσέγγισης σε σύνδεση με την εντός συμφραζομένων διδασκαλία της γραμματικής. Αναλύονται συγκεκριμένες προτάσεις εφαρμογής στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας.
Το μάθημα περιλαμβάνει εισηγήσεις της διδάσκουσας και προσκεκλημένων εισηγητών (με σημαντική εμπειρία σε έρευνες πεδίου και σε παραγωγή διδακτικού υλικού) και συζητήσεις με τους μεταπτυχιακούς φοιτητές. Ως υλικό του μαθήματος παρέχονται βασικά κείμενα της σχετικής βιβλιογραφίας για ενημέρωση των μεταπτυχιακών φοιτητών και βιβλιογραφικοί τίτλοι για περαιτέρω μελέτη και υποβοήθηση της εκπόνησης εργασιών. Γίνεται εκτενής αναφορά σε προγράμματα διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας, όπως το Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Παλιννοστούντων και Αλλοδαπών Μαθητών, το Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Ρομά και το Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Στους φοιτητές παρέχονται βασικά κείμενα της βιβλιογραφίας κατά τη διάρκεια του μαθήματος και αναλαμβάνουν την υποχρέωση να τα επεξεργαστούν, ώστε να συμμετέχουν ενεργά στη συζήτηση των θεμάτων που πραγματεύονται. Επίσης, έρχονται σε επαφή (μέσω του μαθήματος, αλλά και με προσωπική αναζήτηση) με υλικό περιγραφής και διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας. Παρουσιάζουν την εργασία τους προφορικά στο μάθημα ή γραπτά και αναλαμβάνουν τη διόρθωσή της με βάση τις παρατηρήσεις των συμφοιτητών τους και της διδάσκουσας. Οι φοιτητές αναλαμβάνουν (ατομικά ή σε ομάδες των δύο ατόμων) την εκπόνηση εργασίας που εμπίπτει στη θεματική του μαθήματος. Το θέμα καθορίζεται σε συνεργασία με τη διδάσκουσα.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Νέο Σχολείο ? Νέο Πρόγραμμα Σπουδών, Οδηγός για τον Εκπαιδευτικό, Γλώσσα ? Λογοτεχνία, 1.4 Η νέα ελληνική γλώσσα ως δεύτερη, https://repository.edulll.gr/edulll/retrieve/10777/1840_ΟΔΗΓΟΣ_ ΓΛΩΣΣΑ_ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.pdf
Πύλη για την ελληνική γλώσσα, Στρατηγικές μάθησης και διδακτικές προτάσεις, http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/foreign/education/proposals/index.html.
Διδακτικό υλικό για την ελληνική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα
http://www.museduc.gr/index.php?page=2&sub=0
http://www.ediamme.edc.uoc.gr/diaspora/index.php?yliko
http://www.keda.uoa.gr/epam/ed_material.html
ΛιγότεραΕΚΠ-219: Ελληνική ως δεύτερη ή ξένη γλώσσα (Υ)
http://post.elemedu.upatras.gr/wp-content/uploads/2018/11/sg-2018-19.pdf
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές αναμένεται να έχουν εξοικειωθεί με τη γλωσσολογική διάσταση στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας, με εστίαση στη διδασκαλία της γραμματικής της ελληνικής εντός κειμενικών και εξωκειμενικών συμφραζομένων στο πλαίσιο διδακτικών σεναρίων. Οι φοιτητές αναμένεται να έχουν αποδεδειγμένη γνώση και κατανόηση, η οποία διευρύνει την υπάρχουσα γνώση των προπτυχιακών τους σπουδών και υποστηρίζεται από επιστημονικές μελέτες και έρευνες προχωρημένου επιπέδου στην αιχμή του γνωστικού πεδίου.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
Αυτόνομη εργασία, Ομαδική εργασία
Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Ανάπτυξ
ΕΚΠ-219: Ελληνική ως δεύτερη ή ξένη γλώσσα (Υ)
http://post.elemedu.upatras.gr/wp-content/uploads/2018/11/sg-2018-19.pdf
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές αναμένεται να έχουν εξοικειωθεί με τη γλωσσολογική διάσταση στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας, με εστίαση στη διδασκαλία της γραμματικής της ελληνικής εντός κειμενικών και εξωκειμενικών συμφραζομένων στο πλαίσιο διδακτικών σεναρίων. Οι φοιτητές αναμένεται να έχουν αποδεδειγμένη γνώση και κατανόηση, η οποία διευρύνει την υπάρχουσα γνώση των προπτυχιακών τους σπουδών και υποστηρίζεται από επιστημονικές μελέτες και έρευνες προχωρημένου επιπέδου στην αιχμή του γνωστικού πεδίου.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
Αυτόνομη εργασία, Ομαδική εργασία
Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Ανάπτυξ
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -