Δημιουργική Μέθοδος Ρυθμικού και Θεατρικού Παιχνιδιού (ESW_319 )
Μαρία (Μάρω) Γαλάνη
Για την ΟΜΑΔΑ ΧΟΡΟΘΕΑΤΡΙΚΗΣ PERFORMANCE ΤΟΥ ΤΕΠΕΚΕ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
Πρόκειται για μάθημα θεωρητικό με βιωματική προσέγγιση, το οποίο αφορά στη δημιουργική μέθοδο του ρυθμικού και θεατρικού παιχνιδιού.
Στο θεωρητικό πλαίσιο επιχειρείται η προσέγγιση του ρυθμού και θεάτρου ως γνωστικού αντικειμένου, η κατανόηση της χρησιμότητας και της καταλληλότητάς του, τόσο ως μέσου έκφρασης και δημιουργίας όσο και ως ιδεών εκπαιδευτικού εργαλείου, στο δημοτικό σχολείο. Βασικό θέμα αποτελεί η τεκμηρίωση της αντίληψης ότι αυτό που οφείλει να κάνει ο εκπαιδευτικός για την αισθητική παιδεία και τη λειτουργία της τέχνης στο σχολείο, είναι να δημιουργεί εκείνες τις συνθήκες και τις προϋποθέσεις που επιτρέπουν στην καλλιτεχνική πράξη να υπάρξει, σε ένα παιδαγωγικό κλίμα, το οποίο διευκολύνει τους μαθητές να εξωτερικεύουν απορίες, να θέτουν ερωτήματα, να ξεπερνούν αμηχανίες, να αναπτύσσουν τις δυνατότητές τους και τη φαντασία τους μέσα από μια διαδικασία που σε κάθε περίπτωση είναι ουσιαστικά απολαυστική.
Στη βιωματική προσέγγισή του το μάθημα διαχειρίζεται την άσκηση και προαγωγή των ικανοτήτων των εκφραστικών μέσων (σώμα και λόγο) με στόχο έχοντας ο ίδιος, ο εκπαιδευτικός, γνωρίσει και αναπτύξει τα βασικά εργαλεία ρυθμού και θεάτρου (έχοντας δηλαδή την εμπειρία υλοποίησης μιας πρακτικής της τέχνης) να καταστεί ικανός διατυπώνοντας ένα σύνολο ερωτημάτων και στοχασμών να εμψυχώσει τους μαθητές στην καλλιτεχνική πράξη και να εξασφαλίσει έτσι την εγγραφή της έννοιας της τέχνης στον χάρτη του μαθητή ως σοβαρού μέσου εκπαίδευσης, επικοινωνίας και χειραφέτησης.
Σε πρακτικό επίπεδο, επίσης, κατά το μάθημα επιχειρείται η εκπαίδευση στην ικανότητα συλλογής, οργάνωσης, ανάλυσης και σύνθεσης ιδεών για τη δημιουργία καλλιτεχνικού προϊόντος στο σχολείο.
Προτεινόμενο σύγγραμμα ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ, Μάρω Γαλάνη εκδόσεις ΕΛΛΗΝ,2011
Για την ΟΜΑΔΑ ΧΟΡΟΘΕΑΤΡΙΚΗΣ PERFORMANCE ΤΟΥ ΤΕΠΕΚΕ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
Πρόκειται για μάθημα θεωρητικό με βιωματική προσέγγιση, το οποίο αφορά στη δημιουργική μέθοδο του ρυθμικού και θεατρικού παιχνιδιού.
Στο θεωρητικό πλαίσιο επιχειρείται η προσέγγιση του ρυθμού και θεάτρου ως γνωστικού αντικειμένου, η κατανόηση της χρησιμότητας και της καταλληλότητάς του, τόσο ως μέσου έκφρασης και δημιουργίας όσο και ως ιδεών εκπαιδευτικού εργαλείου, στο δημοτικό σχολείο. Βασικό θέμα αποτελεί η τεκμηρίωση της αντίληψης ότι αυτό που οφείλει να κάνει ο εκπαιδευτικός για την αισθητική παιδεία και τη λειτουργία της τέχνης στο σχολείο, είναι να δημιουργεί εκείνες τις συνθήκες και τις προϋποθέσεις που επιτρέπουν στην καλλιτεχνική πράξη να υπάρξει, σε ένα παιδαγωγικό κλίμα, το
Για την ΟΜΑΔΑ ΧΟΡΟΘΕΑΤΡΙΚΗΣ PERFORMANCE ΤΟΥ ΤΕΠΕΚΕ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
Πρόκειται για μάθημα θεωρητικό με βιωματική προσέγγιση, το οποίο αφορά στη δημιουργική μέθοδο του ρυθμικού και θεατρικού παιχνιδιού.
Στο θεωρητικό πλαίσιο επιχειρείται η προσέγγιση του ρυθμού και θεάτρου ως γνωστικού αντικειμένου, η κατανόηση της χρησιμότητας και της καταλληλότητάς του, τόσο ως μέσου έκφρασης και δημιουργίας όσο και ως ιδεών εκπαιδευτικού εργαλείου, στο δημοτικό σχολείο. Βασικό θέμα αποτελεί η τεκμηρίωση της αντίληψης ότι αυτό που οφείλει να κάνει ο εκπαιδευτικός για την αισθητική παιδεία και τη λειτουργία της τέχνης στο σχολείο, είναι να δημιουργεί εκείνες τις συνθήκες και τις προϋποθέσεις που επιτρέπουν στην καλλιτεχνική πράξη να υπάρξει, σε ένα παιδαγωγικό κλίμα, το

Τέχνη- Ορισμοί
Αισθητική Παιδεία-Περί Ρυθμού και Θεάτρου
Ρυθμική Αγωγή
Τάσεις και Ρεύματα Θεατρικής Αγωγής
Ομάδα-Σχέσεις-Επικοινωνία στο Θεατρικό Παιχνίδι
Δομική Συγκρότηση Θεατρικού Παιχνιδιού-Συμβάν
Τεχνική Ανάπτυξης Θεατρικού Παιχνιδιού
Τεχνικές Θεάτρου στην Εκπαίδευση
Αυτοσχεδιασμός και Τεχνική Thulin-Μιμική και Παντομίμα
Θεατρικό κείμενο - Δομικά στοιχειά δραματικού κειμένου. Από το χαρτί στη σκηνή- Η θεατρική παράσταση στο σχολείο
Δημιουργική γραφή - Φωνή
Μεταγραφή λογοτεχνικού κειμένου σε δραματικό
Το Θεατρικό Παιχνίδι ως Μοντέλο Μαθημάτων- Project
Κούκλα (κουκλοθέατρο) Μάσκα Παραμύθι
Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα

Αρ. Επισκέψεων : 7563
Αρ. Προβολών : 46901
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
- Κυριακή, 13 Νοεμβρίου 2022
- Σάββατο, 29 Οκτωβρίου 2022
- Τρίτη, 01 Φεβρουαρίου 2022
- Παρασκευή, 07 Ιανουαρίου 2022
- Πέμπτη, 06 Ιανουαρίου 2022