ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ

Φαίδων Θεοφανίδης

Περιγραφή

Το μάθημα περιγράφει με ποιο τρόπο τα στελέχη του μάρκετινγκ λαμβάνουν αποφάσεις για την δημιουργία, την προβολή, την τιμολόγηση και διανομή του προϊόντος ή της υπηρεσίας (Μίγμα Μάρκετινγκ), αναλύοντας το εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης, διεξάγοντας έρευνα αγοράς προκειμένου να γίνει η διάγνωση της καταναλωτικής συμπεριφοράς και τμηματοποιώντας την αγορά με σαφή κριτήρια έχοντας ως τελικό σκοπό την αναγνώριση, αντιμετώπιση και ικανοποίηση των καταναλωτικών αναγκών καλύτερα από τον ανταγωνισμό.

CC - Αναφορά - Παρόμοια Διανομή
Περιεχόμενο μαθήματος

Οι φοιτητές θα κατανοήσουν:

  • το μίγμα μάρκετινγκ (προϊόν, τιμή, προβολή, διανομή),
  • την αποτελεσματική αξιολόγηση του εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης,
  • την χρησιμότητα της έρευνας μάρκετινγκ (market research) σχετικά με την επίλυση των προβλημάτων μάρκετινγκ,
  • την χρησιμότητα της τμηματοποίησης της αγοράς (market segmentation) και την επιλογή των καταλληλότερων τμημάτων της (target markets),
  • τον τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρονται οι καταναλωτές (consumer behavior),
  • τις στρατηγικές και πολιτικές σχετικά με το προϊόν/υπηρεσία, την τιμολόγηση, την προβολή και τα κανάλια διανομής.
Μαθησιακοί στόχοι

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι σπουδαστές θα έχουν την ικανότητα να αντιληφθούν και να κατανοήσουν το θεωρητικό πλαίσιο της επιστήμης του Μάρκετινγκ, με σκοπό να επιλέγουν ανά περίπτωση (με βάση τις συνθήκες τις αγοράς) τις κατάλληλες (αποτελεσματικές και αποδοτικές) ενέργειες μάρκετινγκ, οι οποίες θα οδηγήσουν στην ικανοποίηση των αναγκών των καταναλωτών καλύτερα από τον ανταγωνισμό και στην επίτευξη των στόχων μάρκετινγκ που έχει θέσει η επιχείρηση. 

Προαπαιτούμενα

Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα μαθήματα

Βιβλιογραφία

Ενότητες

?Σκοπός της ενότητας είναι να προσφέρει στους φοιτητές εισαγωγικές γνώσεις γύρω από την βασική φιλοσοφία, θεωρίες και έννοιες του μάρκετινγκ.
?Στο τέλος της ενότητας υπάρχουν και ασκήσεις επίλυσης.
?Ποια μέρη που αποτελούν το περιβάλλον της    επιχείρησης
?Ορισμός και έννοιες της έρευνας αγοράς
?Τρόποι λήψης αποφάσεων και εφαρμογή
?Τύποι Έρευνας Αγοράς και δεδομένων
?Πληθυσμός, Δείγμα , Μέθοδοι Δειγματοληψίας
?Διαδικασία σχεδιασμού, κατασκευής και χορήγησης ερωτηματολογίων
?Εμπεριέχονται και ασκήσεις
?Τύποι Ερωτήσεων και είδη κλιμάκων

Εμπεριέχονται και ασκήσεις

?Έννοια συμπεριφοράς καταναλωτή, χρησιμότητα και χαρακτηριστικά της
?Υπόδειγμα ιεράρχησης αναγκών
 
?Ποιοι οι Κοινωνιολογικοί  λόγοι που επηρεάζουν τον καταναλωτή
 
?Έννοια Αγοράς
?Είδη Αγοράς
?Χαρακτηριστικά αγοράς
?Τμηματοποίηση Αγοράς
?Επιτυχής επιλογή τμήματος
?Είδη Target Marketing
?Κριτήρια  τμηματοποίησης καταναλωτικών αγορών
?Ορισμός προϊόντος
?Αξίες προϊόντος
?Εικόνα τοποθέτηση και στρατηγικές τοποθέτησης προϊόντος
?Εμπεριέχεται και ομαδική εργασία
?Είδη  προϊόντων
?Πως αντιλαμβάνονται τα προϊόντα οι καταναλωτές και τακτικές marketing που εφαρμόζονται σε αυτά
?Βιομηχανικά Προϊόντα και παράγοντες επιτυχίας επιχειρήσεων
?Σύγχρονη ζωή και κύκλος ζωής προϊόντος
?Εμπεριέχεται και ομαδική εργασία
?Μίγμα προϊόντος και στρατηγική
?Στόχοι στρατηγικής μίγματος προϊόντος
?Άσκηση
?Ορισμός διανομής
?Μεσάζοντες και πως λειτουργούν
?Δίαυλος Μάρκετινγκ
?Είδη ροών
?Πήγες δύναμης
?Τύποι Διαύλων
?Άσκηση
?Επιλογή Διαύλων και διαδικασία
?Χαρακτηριστικά προϊόντος, αγοράς,επιχείρησης, ενδιάμεσων
?Τύποι Διαύλων
?Διαδικασία επικοινωνίας
?Σκοποί προβολής
?Συγκράτηση στη μνήμη και ανάκληση
?Μίγμα προβολής
?Δραστηριότητες προβολής
?Τρία επίπεδα επικοινωνίας μάρκετινγκ
?Τα 4C αντικαθιστούν τα 4P
?Στρατηγικοί και τακτικοί στόχοι επικοινωνίας μάρκετινγκ για τη μάρκα
?Σχεδιασμός Διαφημιστικού Προγράμματος
?Στρατηγικές προβολής και χαρακτηριστικά στρατηγικής ώθησης
?Μέσα μίγματος προβολής
?Ορισμός τιμής και παράγοντες που την επηρεάζουν
?Οι στόχοι της τιμολόγησης
?3P?s (Προϊόν , προβολή, διανομή)
?Μίγμα προβολής
?Διαδικασία καθορισμού τιμών
?Εκτίμηση ζήτησης
?Τιμολογιακές πολιτικές με βάση την ζήτηση, το κόστος, το κέρδος και τον ανταγωνισμό.
 
?Στρατηγικός σχεδιασμός
?Δημιουργία προγράμματος μάρκετινγκ
?Χρησιμότητα και περιεχόμενο προγράμματος μάρκετινγκ
?Δυνάμεις Porter
?Εσωτερική λογική και αποτελεσματικότητα προγράμματος μάρκετινγκ

Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα
Επίπεδο: A-

Αρ. Επισκέψεων :  0
Αρ. Προβολών :  0

Ημερολόγιο