Μάθημα : Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνητικές προσεγγίσεις στη μάθηση και στη διδασκαλία (ΜΠΣ)
Κωδικός : PN1425
PN1425 - Βασίλης Κόμης
-
Θεματικές Ενότητες
-
Ενότητα 1: Παρουσίαση Μαθήματος
-
Ενότητα 2: Εισαγωγή στις Βασικές Έννοιες
-
Ενότητα 3: Διδακτικός Μετασχηματισμός Τεχνολογική Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου & Κοινωνικές Πρακτικές Αναφοράς
-
Ενότητα 4: Ιδέες, Νοητικά μοντέλα & Αναπαραστάσεις
-
Ενότητα 5: Έννοιες και Εννοιολογική Αλλαγή
-
Ενότητα 6: Δημιουργία και εφαρμογή εκπαιδευτικού σεναρίου με ΤΠΕ για τη διδασκαλία της Πληροφορική
-
Ενότητα 7: Διδασκαλία λογισμικών γενικής χρήσης- Η διδασκαλία της επεξεργασίας κειμένου
-
Ενότητα 8: Διδασκαλία λογιστικών φύλλων (spreadsheets)
-
Ενότητα 9: Γλώσσες προγραμματισμού τύπου Logo - Τα περιβάλλοντα Logo και Scratch
-
Ενότητα 10: Θέματα Διδακτικής Προγραμματισμού & Αλγοριθμικής
-
Ενότητα 11: Θέματα Διδακτικής Προγραμματισμού: βασικές δομές (μεταβλητή, επανάληψη, επιλογή)
-
Ενότητα 12: Θέματα Διδακτικής Προγραμματισμού: Διδασκαλία αλγοριθμικής προσέγγισης
-
Ενότητα 13: Διδασκαλία Οντοκεντρικού Προγραμματισμού
-
Εργασίες
-
Ενότητα 1: Παρουσίαση Μαθήματος
Ενότητα 9: Γλώσσες προγραμματισμού τύπου Logo - Τα περιβάλλοντα Logo και Scratch
Σκοπός: Η παρουσίαση και η κριτική θεώρηση της προγραμματιστικής δραστηριότητας ως μαθησιακής δραστηριότητας στην προσχολική και την πρωτοβάθμια εκπαίδευση μέσα στο πλαίσιο ενός παιδαγωγικού περιβάλλοντος τύπου Logo και η παρουσίαση και ανάλυση των γλωσσών Logo και Scratch
Έννοιες Κλειδιά: Προγραμματισμός, Γλώσσες προγραμματισμού, Γλώσσες οπτικού προγραμματισμού, Γλώσσα προγραμματισμού Logo, Αλγόριθμος, Ευρετική μέθοδος, Τεχνητή Νοημοσύνη, Scratch, Microworlds ? Pro, MSW Logo, Μάθηση μέσω προγραμματισμού, Μικρόκοσμος, Παιδαγωγικό πλαίσιο της Logo, Εποικοδομισμός, Κατασκευαστικός εποικοδοσμισμός , Αυτόνομη μάθηση, Επίλυση προβλήματος, Γνωστικό εργαλείο, Αλγόριθμος, Αλγοριθμική σκέψη