Μάθημα : Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνητικές προσεγγίσεις στη μάθηση και στη διδασκαλία (ΜΠΣ)
Κωδικός : PN1425
PN1425 - Βασίλης Κόμης
-
Θεματικές Ενότητες
-
Ενότητα 1: Παρουσίαση Μαθήματος
-
Ενότητα 2: Εισαγωγή στις Βασικές Έννοιες
-
Ενότητα 3: Διδακτικός Μετασχηματισμός Τεχνολογική Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου & Κοινωνικές Πρακτικές Αναφοράς
-
Ενότητα 4: Ιδέες, Νοητικά μοντέλα & Αναπαραστάσεις
-
Ενότητα 5: Έννοιες και Εννοιολογική Αλλαγή
-
Ενότητα 6: Δημιουργία και εφαρμογή εκπαιδευτικού σεναρίου με ΤΠΕ για τη διδασκαλία της Πληροφορική
-
Ενότητα 7: Διδασκαλία λογισμικών γενικής χρήσης- Η διδασκαλία της επεξεργασίας κειμένου
-
Ενότητα 8: Διδασκαλία λογιστικών φύλλων (spreadsheets)
-
Ενότητα 9: Γλώσσες προγραμματισμού τύπου Logo - Τα περιβάλλοντα Logo και Scratch
-
Ενότητα 10: Θέματα Διδακτικής Προγραμματισμού & Αλγοριθμικής
-
Ενότητα 11: Θέματα Διδακτικής Προγραμματισμού: βασικές δομές (μεταβλητή, επανάληψη, επιλογή)
-
Ενότητα 12: Θέματα Διδακτικής Προγραμματισμού: Διδασκαλία αλγοριθμικής προσέγγισης
-
Ενότητα 13: Διδασκαλία Οντοκεντρικού Προγραμματισμού
-
Εργασίες
-
Ενότητα 1: Παρουσίαση Μαθήματος
Ενότητα 6: Δημιουργία και εφαρμογή εκπαιδευτικού σεναρίου με ΤΠΕ για τη διδασκαλία της Πληροφορική
Σκοπός: Η παρουσίαση βασικών εννοιών Διδακτικής Πληροφορικής του Διδακτικού Σχεδιασμού: η έννοια του εκπαιδευτικού σεναρίου και των φάσεων ανάπτυξης εκπαιδευτικού σεναρίου
Έννοιες Κλειδιά: Διδακτικός σχεδιασμός, Εκπαιδευτικό σενάριο, Διδακτική δραστηριότητα, Ιδέες, λάθη και παρανοήσεις, Αναπαραστάσεις, Γνωστικά εμπόδια, Γνωστική σύγκρουση, Κοινωνικογνωστική σύγκρουση, Διδακτικά εμπόδια, Διδακτική παρέμβαση, Διδακτική κατάσταση, Διδακτική στρατηγική, Διδακτική βοήθεια, Διδακτικό υλικό, Εκπαιδευτικό λογισμικό