Μάθημα : Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνητικές προσεγγίσεις στη μάθηση και στη διδασκαλία (ΜΠΣ)
Κωδικός : PN1425
PN1425 - Βασίλης Κόμης
-
Θεματικές Ενότητες
-
Ενότητα 1: Παρουσίαση Μαθήματος
-
Ενότητα 2: Εισαγωγή στις Βασικές Έννοιες
-
Ενότητα 3: Διδακτικός Μετασχηματισμός Τεχνολογική Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου & Κοινωνικές Πρακτικές Αναφοράς
-
Ενότητα 4: Ιδέες, Νοητικά μοντέλα & Αναπαραστάσεις
-
Ενότητα 5: Έννοιες και Εννοιολογική Αλλαγή
-
Ενότητα 6: Δημιουργία και εφαρμογή εκπαιδευτικού σεναρίου με ΤΠΕ για τη διδασκαλία της Πληροφορική
-
Ενότητα 7: Διδασκαλία λογισμικών γενικής χρήσης- Η διδασκαλία της επεξεργασίας κειμένου
-
Ενότητα 8: Διδασκαλία λογιστικών φύλλων (spreadsheets)
-
Ενότητα 9: Γλώσσες προγραμματισμού τύπου Logo - Τα περιβάλλοντα Logo και Scratch
-
Ενότητα 10: Θέματα Διδακτικής Προγραμματισμού & Αλγοριθμικής
-
Ενότητα 11: Θέματα Διδακτικής Προγραμματισμού: βασικές δομές (μεταβλητή, επανάληψη, επιλογή)
-
Ενότητα 12: Θέματα Διδακτικής Προγραμματισμού: Διδασκαλία αλγοριθμικής προσέγγισης
-
Ενότητα 13: Διδασκαλία Οντοκεντρικού Προγραμματισμού
-
Εργασίες
-
Ενότητα 1: Παρουσίαση Μαθήματος
Ενότητα 3: Διδακτικός Μετασχηματισμός Τεχνολογική Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου & Κοινωνικές Πρακτικές Αναφοράς
Σκοπός:Η παρουσίαση βασικών εννοιών αναπλαισίωσης της γνώσης, όπως του Διδακτικού Μετασχηματισμού, της Τεχνολογικής Παιδαγωγικής Γνώσης Περιεχομένου και των Κοινωνικών και Κοινωνικοτεχνικών Πρακτικών Αναφοράς στο πλαίσιο της Διδακτικής της Πληροφορικής και των ΤΠΕ
Έννοιες Κλειδιά: Αναπλαισίωση της γνώσης, Διδακτικός μετασχηματισμός, Παιδαγωγική γνώση περιεχομένου, Τεχνολογική Παιδαγωγική γνώση περιεχομένου, Κοινωνικές πρακτικές αναφοράς, Κοινωνικοτεχνικές πρακτικές αναφοράς, Επιστημονική γνώση, Διδακτέα γνώση, Διδαχθείσα γνώση, Σχολική γνώση