Μάθημα : ΧΡΟΝΟΣ ΚΑΙ ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ ΣΤΟΝ ΠΛΩΤΙΝΟ
Κωδικός : PHIL1905
-
Θεματικές Ενότητες
-
Ενότητα 1η - Εισαγωγή στη Φιλοσοφία του Πλωτίνου
-
Ενότητα 2η - Βασικές Θέσεις της Φιλοσοφίας του Πλωτίνου
-
Ενότητα 3η - Αιωνιότητα Ι
-
Ενότητα 4η - Αιωνιότητα ΙΙ
-
Ενότητα 5η - Αιωνιότητα ΙΙΙ
-
Ενότητα 6η - Αιωνιότητα ΙV
-
Ενότητα 7η - Χρόνος Ι
-
Ενότητα 8η - Κριτική των Πρότερων Θεωριών Περί Χρόνου Ι
-
Ενότητα 9η - Κριτική των Πρότερων Θεωριών Περί Χρόνου ΙΙ
-
Ενότητα 10η - Χρόνος ΙI
-
Ενότητα 11η - Χρόνος ΙII
-
Ενότητα 12η - Ολοκλήρωση της Πραγματείας Περί αιώνος καί χρόνου
-
Ενότητα 13η - Βιβλιογραφία και Επιπρόσθετο Υλικό
-
Ενότητα 1η - Εισαγωγή στη Φιλοσοφία του Πλωτίνου
Ενότητα 7η - Χρόνος Ι
Διεξοδική μελέτη και ολοκλήρωση του 7ου κεφαλαίου της πραγματείας του Πλωτίνου Περί αιώνος καί χρόνου (ΙΙΙ 7 [45] 7.). Ο Πλωτίνος εκκινεί τη διερεύνηση της αποσαφήνισης της έννοιας του χρόνου.
Διεξοδική μελέτη και ολοκλήρωση του 7ου κεφαλαίου της πραγματείας του Πλωτίνου Περί αιώνος καί χρόνου (ΙΙΙ 7 [45] 7.). Ο Πλωτίνος εκκινεί τη διερεύνηση της αποσαφήνισης της έννοιας του χρόνου.
- Τι είδους συγγένεια είναι αυτή η οποία συνίσταται στην ομοιότητα ανάμεσα στο γνωστικό υποκείμενο και στο γνωστικό αντικείμενο;
- Τι δηλώνει ο όρος εμείς στον Πλωτίνο;
- Γιατί εάν είναι εξωτερική η πρόσληψη, τότε δεν μπορεί να συνιστά γνώση;
- Εξήγησε γιατί ο όρος εφάπτεσθαι είναι αντίθετος του αλλότριου.
- Ποια είναι η διαφορά ανάμεσα στη νόηση και την αισθητηριακή αντίληψη για τον Πλωτίνο;
- Πώς χρησιμοποιεί ο Πλωτίνος τον όρο σύνεσις;
- Γιατί θα πρέπει ο Πλωτίνος να διηγηθεί πώς η Ψυχή προκύπτει από τον Νου;
- Μπορούμε να έχουμε σύνεση του χρόνου; Αιτιολόγησε την απάντησή σου.
- Ποιος είναι ο λόγος που ο Πλωτίνος στο 7ο κεφάλαιο της πραγματείας Περί αιώνος και χρόνου αντιστρέφει την πορεία αναγωγής που έχει χρησιμοποιήσει στο 1ο κεφάλαιο;
- Τι παρατηρείς και στα τρία είδη των Θεωριών περί χρόνου των προγενέστερων του Πλωτίνου;
- Ποια είναι η διαφορά της κίνησης του σύμπαντος από κάθε είδους κίνηση;
- Ο χρόνος μάς παρουσιάζεται σχετικός με την κίνηση, αλλά δεν είναι αυτή η φύση του. Ποια είναι η φύση του χρόνου;