Μάθημα : ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ: Η ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΣΤΟΝ ΠΛΑΤΩΝΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ
Κωδικός : PHIL1869
PHIL1869 - Ελένη Περδικούρη
-
Θεματικές Ενότητες
-
Ενότητα 1η - Το ερώτημα της γνώσης
-
Ενότητα 2η - Πλάτων - Βιογραφία και έργα
-
Ενότητα 3η - Πώς τίθεται το πρόβλημα του ορισμού στον Μένωνα του Πλάτωνα
-
Ενότητα 4η - Η ανωτερότητα των νοητών έναντι των αισθητών στον Φαίδωνα του Πλάτωνα
-
Ενότητα 5η - Αντικείμενα και είδη γνώσης στην Πολιτεία
-
Ενότητα 7η - Πότε γνωρίζω;
-
Ενότητα 6η - Αριστοτέλης - Βιογραφία και έργα
-
Ενότητα 8η - Τα αντικείμενα της γνώσης και τα αντικείμενα της έρευνας
-
Ενότητα 9η - Η γνώση των πραγμάτων και η γνώση των αρχών
-
Ενότητα 10η - Βιβλιογραφία και Επιπρόσθετο Υλικό
-
Ενότητα 1η - Το ερώτημα της γνώσης
Ενότητα 5η - Αντικείμενα και είδη γνώσης στην Πολιτεία
Μελέτη και ανάλυση των ακολούθων:
Α. Μόνο οι Ιδέες αποτελούν αντικείμενα γνώσης διότι μόνον αυτές είναι 'καθ' α?τ?ς' κα? '?σαύτως ?χουσαι'.
B. Η αλληγορία της 'διαιρεμένης γραμμής' στο 6ο βιβλίο.
Γ. Κριτική των μαθηματικών. Η ανωτερότητα της φιλοσοφίας και της διαλεκτικής μεθόδου.
Δ. Η αλληγορία του ήλιου και η ανακάλυψη του Αγαθού ως προϋπόθεσης της γνώσης στο 6ο βιβλίο.
Ε. Τα 'μέγιστα μαθήματα' ως προπαίδευση για την αναγωγή στο Αγαθό στο 7ο βιβλίο. Η διαλεκτική ως κορωνίδα των επιστημών.
Ζ. Η διαλεκτική ως μέθοδος «διαίρεσης και συναίρεσης» στον Φα?δρο (263 c-265 e).
Μελέτη και ανάλυση των ακολούθων:
Α. Μόνο οι Ιδέες αποτελούν αντικείμενα γνώσης διότι μόνον αυτές είναι 'καθ' α?τ?ς' κα? '?σαύτως ?χουσαι'.
B. Η αλληγορία της 'διαιρεμένης γραμμής' στο 6ο βιβλίο.
Γ. Κριτική των μαθηματικών. Η ανωτερότητα της φιλοσοφίας και της διαλεκτικής μεθόδου.
Δ. Η αλληγορία του ήλιου και η ανακάλυψη του Αγαθού ως προϋπόθεσης της γνώσης στο 6ο βιβλίο.
Ε. Τα 'μέγιστα μαθήματα' ως προπαίδευση για την αναγωγή στο Αγαθό στο 7ο βιβλίο. Η διαλεκτική ως κορωνίδα των επιστημών.
Ζ. Η διαλεκτική ως μέθοδος «διαίρεσης και συναίρεσης» στον Φα?δρο (263 c-265 e).