Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Μάθημα : ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ: Η ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΣΤΟΝ ΠΛΑΤΩΝΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ

Κωδικός : PHIL1869

PHIL1869  -  Ελένη Περδικούρη

Ενότητες - Ενότητα 5η - Αντικείμενα και είδη γνώσης στην Πολιτεία

Ενότητα 5η - Αντικείμενα και είδη γνώσης στην Πολιτεία

Μελέτη και ανάλυση των ακολούθων:

Α. Μόνο οι Ιδέες αποτελούν αντικείμενα γνώσης διότι μόνον αυτές είναι 'καθ' α?τ?ς' κα? '?σαύτως ?χουσαι'.

B. Η αλληγορία της 'διαιρεμένης γραμμής' στο 6ο βιβλίο.

Γ. Κριτική των μαθηματικών. Η ανωτερότητα της φιλοσοφίας και της διαλεκτικής μεθόδου.

Δ. Η αλληγορία του ήλιου και η ανακάλυψη του Αγαθού ως προϋπόθεσης της γνώσης στο 6ο βιβλίο.

Ε. Τα 'μέγιστα μαθήματα' ως προπαίδευση για την αναγωγή στο Αγαθό στο 7ο βιβλίο. Η διαλεκτική ως κορωνίδα των επιστημών.

Ζ. Η διαλεκτική ως μέθοδος «διαίρεσης και συναίρεσης» στον Φα?δρο (263 c-265 e).

Έγγραφα
Αντικείμενα και είδη γνώσης στην Πολιτεία

Μελέτη και ανάλυση των ακολούθων:

Α. Μόνο οι Ιδέες αποτελούν αντικείμενα γνώσης διότι μόνον αυτές είναι 'καθ' α?τ?ς' κα? '?σαύτως ?χουσαι'.

B. Η αλληγορία της 'διαιρεμένης γραμμής' στο 6ο βιβλίο.

Γ. Κριτική των μαθηματικών. Η ανωτερότητα της φιλοσοφίας και της διαλεκτικής μεθόδου.

Δ. Η αλληγορία του ήλιου και η ανακάλυψη του Αγαθού ως προϋπόθεσης της γνώσης στο 6ο βιβλίο.

Ε. Τα 'μέγιστα μαθήματα' ως προπαίδευση για την αναγωγή στο Αγαθό στο 7ο βιβλίο. Η διαλεκτική ως κορωνίδα των επιστημών.

Ζ. Η διαλεκτική ως μέθοδος «διαίρεσης και συναίρεσης» στον Φα?δρο (263 c-265 e).