Μάθημα : Πρόσληψη του Αρχαίου Ελληνικού Δράματος - Reception of Ancient Greek Drama
Κωδικός : LIT1919
LIT1919 - Ευφημία Καρακάντζα
-
Θεματικές Ενότητες
-
Ενότητα - Unit 1 : Εισαγωγή στην Θεωρία της Πρόσληψης - Introduction to Reception Theory
-
Ενότητα - Unit 2 : Εισαγωγή στην Θεωρία της Πρόσληψης - Introduction to the Reception Theory
-
Ενοτητα - Unit 3 : Πρόσληψη στην αρχαιότητα: Ο Αίαντας του Σοφοκλή και της Επικής Παράδοσης - Reception in Antiquity: Sophocles' Ajax and the Epic Tradition
-
Ενότητα - Unit 4 : Πρόσληψη σε αντίστροφη πορεία: «Παρερμηνεύοντας» την Hλέκτρα του Σοφοκλή - On Misunderstanding Sophocles' Electra (Peter Stein's production 2007)
-
Ενότητα - Unit 5 : «Οιδίποδες» - «Oedipuses»
-
Ενότητα - Unit 6 : «Αντιγόνες» - «Antigones»
-
Ενότητα - Unit 7 : «Μήδειες» - «Medeas»
-
Ενότητα - Unit 8 : Ο Αριστοφάνης για εφήβους: Όρνιθες του Αριστοφάνη της Τζ. Κακουδάκη - Aristophanes for Teens: Aristophanes' Birds by G. Kakoudaki
-
Ενότητα - Unit 1 : Εισαγωγή στην Θεωρία της Πρόσληψης - Introduction to Reception Theory
Ενότητα - Unit 7 : «Μήδειες» - «Medeas»
Η Μήδεια του Ευριπίδη και η πρόσληψή της στο θέατρο και τον κινηματογράφο τον 20ο αι.
Euripides' Medea and its reception in 20th - century cinema.
7. Η Μήδεια στον Κινηματογράφο: συγκλίσεις και αποκλίσεις της Μήδειας του Lars von Trier από την Μήδεια του Ευριπίδη και την Μήδεια του P.P. Pasolini.
Έρευνα και παρουσίαση από τον φοιτητή του Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών Ανδρέα Φιλιππόπουλο.
1. Τι συμβολίζει για εσάς η Μήδεια και ποιος πιστεύετε είναι ο λόγος της παιδοκτονίας; Πώς διαχειρίζονται οι τρεις δημιουργοί (Ευριπίδης, Τρίερ, Παζολίνι) το κοινό μοτίβο της δολοφονίας των παιδιών;
2. Στην τελευταία σκηνή της Μήδειας του Lars von Trier, το μεγαλύτερο παιδί βοηθάει στον απαγχονισμό του μικρότερου. Γιατί πιστεύετε συμβαίνει αυτό;
3. Ο Τρίερ επηρεάζεται έντονα από τον καθολικισμό. Μπορείτε να εντοπίσετε κοινά σημεία ανάμεσα στην Μήδεια και το Θείο Δράμα;
4. Ποια η χρησιμότητα της ανθρωποθυσίας στη Μήδεια του Παζολίνι;
5. Πώς διαχειρίζονται οι δύο σύγχρονοι δημιουργοί (Τρίερ - Παζολίνι) το χρόνο;