Μάθημα : Μύθος, Λογοτεχνία και Μουσικό Θέατρο
Κωδικός : THE713
-
Θεματικές Ενότητες
-
Ενότητα 01: Εισαγωγή: Περίοδοι της Ιστορίας της Μουσικής- Γέννηση του Μουσικού Θεάτρου
-
Ενότητα 02: Η όπερα τον 17ο και 18ο αιώνα στη Γαλλία, στη Γερμανία και στην Αγγλία - Opera seria (σοβαρή όπερα)
-
Ενότητα 03: Η κωμική όπερα (Opera buffa, Opera comique, Ballad opera, Singspiel). Ο Βόλφγκαγκ Αμαντέους Μότσαρτ.
-
Ενότητα 04: Christoph Willibald Gluck. Η όπερα στην Ιταλία τον 19ο αιώνα (μέρος α΄): χαρακτηριστικά, αντιπροσωπευτικοί συνθέτες. Gioachino Rossini.
-
Ενότητα 05: Η όπερα στην Ιταλία τον 19ο αιώνα (μέρος β'): Gaetano Donizetti, Vincenzo Bellini.
-
Ενότητα 06: Η όπερα στην Ιταλία τον 19ο αιώνα (μέρος γ'): Giuseppe Verdi.
-
Ενότητα 07:Η όπερα στην Ιταλία τον 19ο αιώνα (μέρος δ΄): Giacomo Puccini. Η όπερα στη Γαλλία τον 19ο αιώνα: χαρακτηριστικοί εκπρόσωποι της γαλλικής οπερατικής παράδοσης.
-
Ενότητα 08: Η όπερα στη Γερμανία τον 19ο αιώνα: Ludwig van Beethoven, Karl Maria von Weber, Richard Wagner.
-
Ενότητα 09: Η όπερα στην υπόλοιπη Ευρώπη τον 19ο αιώνα. Από την όπερα στην οπερέτα και από την οπερέτα στο μιούσικαλ.
-
Ενότητα 10: Η όπερα του 20ού αιώνα στην Ευρώπη και στην Αμερική. Σκηνικά δρώμενα σε ροκ συναυλία.
-
Ενότητα 01: Εισαγωγή: Περίοδοι της Ιστορίας της Μουσικής- Γέννηση του Μουσικού Θεάτρου
Ενότητα 09: Η όπερα στην υπόλοιπη Ευρώπη τον 19ο αιώνα. Από την όπερα στην οπερέτα και από την οπερέτα στο μιούσικαλ.
Στην 9η ενότητα επιδιώκεται η εξοικείωση των φοιτητών με την όπερα, όπως διαμορφώθηκε στην υπόλοιπη Ευρώπη τον 19ο αιώνα. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στη Ρωσία, όπου παρατηρείται έντονη άνθηση της όπερας. Στη συνέχεια του μαθήματος οι φοιτητές θα παρακολουθήσουν την μετάβαση από την όπερα στην οπερέτα, η οποία δημιουργήθηκε ως αντίδραση στην υπερβολική σοβαρότητα της όπερας, και από την οπερέτα στο μιούζικαλ. Θα γίνει μια σύντομα αναφορά σε χαρακτηριστικούς συνθέτες οπερέτας στη Γαλλία, Αυστρία, Αμερική και Αγγλία. Το μάθημα θα ολοκληρωθεί με την παραγωγή όπερας και οπερέτας στην Ελλάδα μέσα από έργα ελλήνων συνθετών.
Ερώτηση χαρακτηρισμού "Σωστού -Λάθους" με σκοπό την εμπέδωση της ενότητας 9.