Ενότητα - Unit 5 : «Οιδίποδες» - «Oedipuses»

Ο Οιδίποδας Τύραννος  του Σοφοκλή και η πρόσληψή του στο θέατρο και τον κινηματογράφο τον 20ο και τον 21ο αι.

Sophocles' King Oedipus and its reception in 20th - and - 21st century theatre and cinema.

 

5.1. Οιδίπους Τύραννος : Άξονες ερμηνείας της τραγωδίας του Σοφοκλή.

Διδασκαλία από την Ευφημία Δ. Καρακάντζα, Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών.

5.1. Βιντεοδιάλεξη_PartA
5.1. Βιντεοδιάλεξη_PartB
5.1. Σημειώσεις Ενότητας
5.1. Ερωτήσεις Αυτοαξιολόγησης

 

1. Πώς επιμερίζεται ανά επεισόδια η εύρεση της ταυτότητας του Οιδίποδα στον ΟΤ του Σοφοκλή;

 

2. Ποια είναι τα 'προβληματικά σημεία' της σοφόκλειας αφήγησης;

 

3. Γιατί κατά την κρίση σας, η τραγωδία του Σοφοκλή γίνεται η 'ηγεμονική' εκδοχή του μύθου του Οιδίποδα; 

5.1.2.  Ο μύθος του Οιδίποδα του Σοφοκλή.

Διάλεξη από τον Παναγιώτη Ευαγγελίδη (συγγραφέα, σεναριογράφο, σκηνοθέτη, μεταφραστή).

5.1.2. Βιντεοδιάλεξη

5.2. Η πρόσληψη του  μύθου του Οιδίποδα στην Δαιμόνια Μηχανή του Jean Cocteau.

Έρευνα και παρουσίαση από την Γεσθημανή Σεφεριάδη, BA in Classics (U of Patras, 2011), MA in Ancient Greek Theatre (Department of Theatrical Studies, U of Patras, 2011-2013).

5.2. Βιντεοδιάλεξη
5.2. Σημειώσεις Ενότητας
5.2. Ερωτήσεις Αυτοαξιολόγησης

 

1. Αποκλίσεις και συγκλίσεις με το σοφόκλειο Οιδίποδα του έργου Δαιμόνια Μηχανή του Κοκτώ.

 

2. Φροϋδικοί απόηχοι στην Δαιμόνια Μηχανή του Κοκτώ.

5.2.2. Από τον Οιδίποδα Τύραννο του Σοφοκλή στην Δαιμόνια Μηχανή του Jean Cocteau και τον Βασιλιά Οιδίποδα του Pier Paolo Pasolini.

Διάλεξη από τον Παναγιώτη Ευαγγελίδη (συγγραφέα, σεναριογράφο, σκηνοθέτη, μεταφραστή).

5.2.2. Βιντεοδιάλεξη
5.2.2. Ερωτήσεις Αυτοαξιολόγησης

 

1. Αποκλίσεις και συγκλίσεις με το σοφόκλειο Οιδίποδα των έργων Δαιμόνια Μηχανή του Κοκτώ και του Βασιλιά Οιδίποδα του Παζολίνι.

 

2. Φροϋδικοί απόηχοι στην Δαιμόνια Μηχανή του Κοκτώ και στον Βασιλιά Οιδίποδα του Παζολίνι.

5.3. Ο Οιδίποδας τον 21ο αι. Η πρόσληψη του μύθου του Οιδίποδα στην ταινία Στρέλλα των Π. Κούτρα και Π. Ευαγγελίδη (2009). 

Διάλεξη από τον Παναγιώτη Ευαγγελίδη (συγγραφέα, σεναριογράφο, σκηνοθέτη, μεταφραστή)

5.3. Βιντεοδιάλεξη
5.3. Ερωτήσεις Αυτοαξιολόγησης

 

1. Πώς χρησιμοποιείται από τους Πάνο Κούτρα και Παναγιώτη Ευαγγελίδη το οιδιπόδειο μοτίβο στην ταινία τους Στρέλλα; Ποιά λύση δίνουν στην ταινία τους σχετικά με αυτό;