Εβδομάδα #01: Εισαγωγή

Βασικές έννοιες και ορισμοί (διαδραστικό σύστημα, αλληλεπίδραση, ευχρηστία), Προβληματική της περιοχής Επικοινωνίας Ανθρώπου-Υπολογιστή, Διεπιστημονικότητα του πεδίου και εμπλεκόμενες επιστήμες, Λόγοι καλής σχεδίασης διαδραστικών συστημάτων, Παραδείγματα κακής σχεδίασης, Ιστορική αναδρομή, Ανθρωποκεντρικός σχεδιασμός

1.1 Η επιστήμη της Επικοινωνίας Ανθρώπου-Υπολογιστή
Βασικές έννοιες και ορισμοί, Προβληματική της περιοχής Επικοινωνίας Ανθρώπου-Υπολογιστή, Διεπιστημονικότητα του πεδίου και εμπλεκόμενες επιστήμες

1.2 Η σημασία της καλής σχεδίασης διαδραστικών συστημάτων
Λόγοι καλής σχεδίασης διαδραστικών συστημάτων, Παραδείγματα κακής σχεδίασης

1.3 Ιστορικό πλαίσιο ανάπτυξης της Επικοινωνίας Ανθρώπου-Υπολογιστή
Τεχνολογικές εξελίξεις και σημαντικές προσωπικότητες που επηρέασαν και επηρεάζουν την πορεία της επιστήμης Επικοινωνίας Ανθρώπου-Υπολογιστή

1.4 Ευχρηστία και ανθρωποκεντρική σχεδίαση
Εισάγονται βασικές έννοιες-κλειδιά του πεδίου Επικοινωνίας-Ανθρώπου Υπολογιστή, όπως είναι η ευχρηστία και ο ανθρωποκεντρικός σχεδιασμός.

 

Διαφάνειες

1. Εισαγωγή
Άσκηση πρώτης εβδομάδας

Ως άσκηση της πρώτης εβδομάδας ζητείται το εξής:

Για κάποια ηλεκτρική συσκευή που έχετε στο σπίτι σας (πχ μια ξυριστική μηχανή, μια καφετιέρα, ένα σεσουάρ, κλπ) να αναλύσετε την διάδραση χρήστη - συσκευής. Ειδικότερα: να περιγράψετε το διάλογο χρήστη -  συστήματος και να αναφέρετε τα κύρια στοιχεία της διεπαφής της συσκευής. Να δώσετε στοιχεία της εμπειρίας χρήσης της συσκευής, πράγματα που σάς αρέσουν ή δεν σάς αρέσουν στην αλληλεπίδραση με τη συγκεκριμένη συσκευή.