Α. Το σώμα ως μέσο γνώσης |
1. Μαθαίνω να κινούμαι
1.1. Ανάπτυξη και εφαρμογή κινητικών δεξιοτήτων
- σταθεροποίησης (κάθετες στηρίξεις σώματος, ρολάρισμα σώματος, ισορροπίες, δίπλωση, διάταση, περιστροφή, στροφή, αιώρηση, αλλαγή κατεύθυνσης, κάμψη, έκταση, ταλάντευση, έλξη)
- μετακίνησης (βάδισμα, τρέξιμο, άλματα, αναρρίχηση, κουτσό, χόπλα, γκαλόπ, γλίστρημα)
- χειρισμού (ρίψη, υποδοχή, κλότσημα, αναπήδηση μπάλας, χτύπημα με αντικείμενο ρίψη, σταμάτημα, σπρώξιμο, ώθηση)
1.2. Ανάπτυξη και εφαρμογή άλλων δεξιοτήτων
- αντίληψη του σώματος (γνωριμία, έλεγχος του σώματος, συντονισμός, αμφιπλευρικότητα, αισθητηριακή συνειδητοποίηση)
- χώρος (επίπεδα, διαδρομές, κατευθύνσεις, εξερευνώντας εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, μετακίνηση με ασφάλεια, προσωπικός χώρος)
- χρόνος (ρυθμός, ταχύτητα)
- ασφαλής χρήση εξοπλισμού και αντικειμένων
2. Μαθαίνω μέσω της κίνησης
2.1. Τη λειτουργία ανθρώπινου σώματος
- σωματική ανάπτυξη
- κινητική ανάπτυξη
- στοιχεία φυσικής κατάστασης: αερόβια και αναερόβια ικανότητα, ευκαμψία, ευλυγισία, δύναμη, δείκτης μάζας σώματος
2.2. Τον εαυτό μου
2.3. Τους άλλους
2.4. Τον κόσμο μου - επιστήμες
3. Θετική στάση ως προς την κίνηση
3.1. Η κίνηση ως τρόπος ζωής (παντού και πάντα)
- Συνεχές παιχνίδι ? συμμετοχή σε διαφορετικά είδη παιχνιδιού
- Συμμετοχή σε ομάδες (χορό, αθλοπαιδιές, κολύμβηση?)
- Καθημερινή φυσική δραστηριότητα (υπομέγιστης έντασης)
- Διατήρηση αποθεμάτων ενέργειας
3.2. Προαγωγή υγείας - Ευεξία
- Σωματική σύσταση
- Διατροφή
- Ασθένειες
- Υγιεινό περιβάλλον
- Ασφάλεια
- Ενεργός τρόπος ζωής
- Ανάγκη για ξεκούραση
|