Άσκηση 10ης ενότητας

Ερώτηση 1 (Ελεύθερου Κειμένου — 0 βαθμοί) 

Ερώτηση 1

Με βάση τον Πίνακα 1. Ενιαίο πρόγραμμα φυσικής αγωγής στο νηπιαγωγείο, σχεδιάστε μία δραστηριότητα για κάθε ενότητα σημειώνοντας τον επιμέρους στόχο της (σύνολο 5 δραστηριότητες, μία δραστηριότητα για κάθε ενότητα Α.1, Α.2, Α.3, Β και Γ):

Α. Το σώμα ως μέσο γνώσης

1. Μαθαίνω να κινούμαι

1.1. Ανάπτυξη και εφαρμογή κινητικών δεξιοτήτων 

  • σταθεροποίησης (κάθετες στηρίξεις σώματος, ρολάρισμα σώματος, ισορροπίες, δίπλωση, διάταση, περιστροφή, στροφή, αιώρηση, αλλαγή κατεύθυνσης, κάμψη, έκταση, ταλάντευση, έλξη)
  • μετακίνησης (βάδισμα, τρέξιμο, άλματα, αναρρίχηση, κουτσό, χόπλα, γκαλόπ, γλίστρημα)
  • χειρισμού (ρίψη, υποδοχή, κλότσημα, αναπήδηση μπάλας, χτύπημα με αντικείμενο ρίψη, σταμάτημα, σπρώξιμο, ώθηση)
1.2. Ανάπτυξη και εφαρμογή άλλων δεξιοτήτων
  • αντίληψη του σώματος (γνωριμία, έλεγχος του σώματος, συντονισμός, αμφιπλευρικότητα, αισθητηριακή συνειδητοποίηση)
  • χώρος (επίπεδα, διαδρομές, κατευθύνσεις, εξερευνώντας εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, μετακίνηση με ασφάλεια, προσωπικός χώρος)
  • χρόνος (ρυθμός, ταχύτητα)
  • ασφαλής χρήση εξοπλισμού και αντικειμένων

2. Μαθαίνω μέσω της κίνησης

2.1. Τη λειτουργία ανθρώπινου σώματος 

  • σωματική ανάπτυξη
  • κινητική ανάπτυξη
  • στοιχεία φυσικής κατάστασης: αερόβια και αναερόβια ικανότητα, ευκαμψία, ευλυγισία, δύναμη, δείκτης μάζας σώματος

 

2.2. Τον εαυτό μου

2.3. Τους άλλους

2.4. Τον κόσμο μου - επιστήμες

 

3. Θετική στάση ως προς την κίνηση

3.1. Η κίνηση ως τρόπος ζωής (παντού και πάντα) 

  • Συνεχές παιχνίδι ? συμμετοχή σε διαφορετικά είδη παιχνιδιού
  • Συμμετοχή σε ομάδες (χορό, αθλοπαιδιές, κολύμβηση?)
  • Καθημερινή φυσική δραστηριότητα (υπομέγιστης έντασης)
  • Διατήρηση αποθεμάτων ενέργειας

 

3.2. Προαγωγή υγείας - Ευεξία 

  • Σωματική σύσταση
  • Διατροφή
  • Ασθένειες
  • Υγιεινό περιβάλλον
  • Ασφάλεια
  • Ενεργός τρόπος ζωής
  • Ανάγκη για ξεκούραση

 

 Β. Το σώμα ως μέσο έκφρασης
  • συναισθήματα, σκέψη, ιδέες
  • κινητική αναπαράσταση
  • δημιουργική κίνηση ? χορός
  • δραματοποίηση

 

 Γ. Το σώμα ως μέσο επικοινωνίας
  • εμπιστοσύνη στους άλλους, αλληλεπίδραση, συνεργασία, κατανόηση σχέσεων
  • αξίες
  • αυτοπεποίθηση, υπευθυνότητα
  • αποδοχή και σεβασμό ατομικών διαφορών (κοινωνική ανάπτυξη-προσαρμογή)

                              Πίνακας 1. Ενιαίο πρόγραμμα φυσικής αγωγής στο νηπιαγωγείο (Ρήγα, 2017)