Γνωστική Ανάπτυξη
Περίγραμμα
Περιεχόμενο μαθήματος
Το μάθημα θα κινηθεί σε δύο κύριους άξονες. Αρχικά θα παρουσιαστούν οι επικρατέστερες θεωρητικές απόψεις για τη γνωστική ανάπτυξη, όπως η θεωρία του Piaget, του Vygotsky καθώς και οι διαφορετικές θεωρίες επεξεργασίας των πληροφοριών. Στη συνέχεια θα εξεταστούν εξειδικευμένες πλευρές της σκέψης των παιδιών: η αντίληψη, η μνήμη, η κατανόηση εννοιών, και η επίλυση προβλημάτων.
Μαθησιακοί στόχοι
Στόχος του μαθήματος είναι να εξετάσει τις βασικότερες θεωρητικές απόψεις που έχουν διατυπωθεί σχετικά με τον τρόπο που σκέφτονται και μαθαίνουν τα παιδιά. Με την ολοκλήρωση του μαθήματος αναμένεται ότι οι φοιτητές θα έχουν εξοικειωθεί με αυτές τις θεωρητικές απόψεις της ψυχολογίας και θα έχουν κατανοήσει τον τρόπο με τον οποίο αναπτύσσεται η σκέψη των παιδιών.
Διδάσκοντες
Ειρήνη Σκοπελίτη
Μέθοδοι διδασκαλίας
Διαλέξεις και συζήτηση. Ανάθεση εργασιών σε ομάδες φοιτητών και προφορική παρουσίαση.
Προτεινόμενο διδακτικό σύγγραμμα
Siegler, R. (2002). Πώς σκέφτονται τα παιδιά, (Επιμ. Σ. Βοσνιάδου), Εκδόσεις Gutenberg.
Μέθοδοι αξιολόγησης
Γραπτές εξετάσεις και σύνταξη εργασιών
Προαπαιτούμενα
Δεν υπάρχουν
Ομάδα στόχος
δεν υπάρχει
Βιβλιογραφία
Ελληνική Βιβλιογραφία
- Βοσνιάδου, Σ. (1992). Κείμενα Εξελικτικής Ψυχολογίας, τόμος 2: Σκέψη, Αθήνα: Gutenberg.
- Donaldson, M. (1991). Η σκέψη των παιδιών. (Επιμ. Σ. Βοσνιάδου), Εκδόσεις Gutenberg.
- Lightwood, C., Cole, M., & Cole, S. R., (2015). Η Ανάπτυξη των Παιδιών (Ενιαίο): Η αρχή της ζωής: εγκυμοσύνη, τοκετός, βρεφική ηλικία - Γνωστική και ψυχοκοινωνική ανάπτυξη κατά τη νηπιακή και μέση παιδική ηλικία, (Επιμ. Ζ. Μπαμπλέκου), Εκδόσεις Gutenberg.
- Luria, A.R. (1995). Γνωστική ανάπτυξη, (Επιμ. Α. Κωσταρίδου-Ευκλείδη), Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα.
- Μπαμπλέκου, Ζ. (2007). Η ανάπτυξη της μνήμης: Γνωστική διαδρομή στην παιδική ηλικία. Εκδόσεις Τυπωθήτω.
- Σαμαρτζή, Σ. & Δημητρίου, Α. (2008). ΝΟΗΣΙΣ 4: Γνωστική Ανάπτυξη, Eκδόσεις Τυπωθήτω.
- Siegler, R. (2002). Πώς σκέφτονται τα παιδιά. (Επιμ. Σ. Βοσνιάδου), Εκδόσεις Gutenberg.
- Vygotsky, L.S. (1997). Νους στην Κοινωνία, (Επιμ. Σ. Βοσνιάδου), Εκδόσεις Gutenberg.
- Wadsworth, B.J. (2001). Η θεωρία του Piaget για τη γνωστική και συναισθηματική ανάπτυξη: Τα θεμέλια του κονστρουκτιβισμού, Εκδόσεις Καστανιώτη.
Ξενόγλωσση Βιβλιογραφία
- Bjorklund, D. F. (2012). Children?s Thinking: Cognitive Development and Individual Differences. USA: Wadsworth, Cergage Learning.
- Bransford, J.D., Brown, A.L. & Cocking, R.R. (2000). How people learn: Brain, mind, experience, and school. Washington, DC: National Academy Press.
- Carey, S. (2009). The Origin of Concepts. New York: Oxford University Press.
- Holt, J. (1983). How children Learn. Classics in Child Development. New York: Merloyd Lawrence.
- Holt, J. (1982). How children Fail. Classics in Child Development. New York: Merloyd Lawrence.
- Wood, D. (1998). How Children Think and Learn. USA: Blackwell Publishing.
Περισσότερα
δεν υπάρχουν