Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Διοίκηση Ταξιδιωτικών Οργανισμών και Πρακτορείων

(TMG_4.2C) -  Ελένη Παράσχη

Περιγραφή Μαθήματος

Το  μάθημα αποσκοπεί στην απόκτηση σχετικών γνώσεων με τη διοίκηση, την οργάνωση και τη λειτουργία των τουριστικών πρακτορείων και των ταξιδιωτικών οργανισμών. Καλύπτει θέματα που αφορούν στις αρχές της διοίκησης και στην εφαρμογή τους στον κλάδο των tour operators,  στη στρατηγική διοίκηση, το μάρκετινγκ και τη διανομή των τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών, εστιάζοντας στις ιδιαιτερότητες εκείνων που παράγονται και διακινούνται από τους ταξιδιωτικούς οργανισμούς. Δίνει έμφαση στην εξέλιξη της τουριστικής αγοράς και τον ρόλο των ταξιδιωτικών πακέτων στο πλαίσιο της προσφοράς των επιχειρήσεων οργανωμένου ταξιδιού.

Ημερομηνία δημιουργίας

Τετάρτη, 17 Φεβρουαρίου 2021

  • Περιεχόμενο μαθήματος

    • Οργάνωση, δομή και λειτουργίες τουριστικού πρακτορείου (φυσικού και διαδικτυακού)
    • Οργάνωση, δομή και λειτουργίες ταξιδιωτικού οργανισμού
    • Οικονομοτεχνική μελέτη και ανάλυση στις υπηρεσίες πρακτόρευσης
    • Το τουριστικό πακέτο: Μεταφορά, διαμονή, εστίαση, ξενάγηση
    • Κοστολόγηση και τιμολόγηση ταξιδιωτικού πακέτου
    • Σύναψη συμφωνιών με τις επιχειρήσεις παροχής τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών
    • Ανάλυση δεδομένων για αξιολόγηση προορισμών, καταγραφή αγορών - στόχων και σχεδιασμός προφίλ καταναλωτών
    • Σύνθεση και διανομή ταξιδιωτικού πακέτου
    • Τα διεθνή συστήματα κρατήσεων. Λειτουργίες και δυνατότητες
    • Νέες τεχνολογίες και διαδίκτυο στη σύνθεση και διανομή ταξιδιωτικών πακέτων, τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών
    • Η διαχείριση εσόδων στις υπηρεσίες πρακτόρευσης
    • Θεσμικό πλαίσιο και νομικά θέματα
    • Πρακτορεία ακτοπλοϊκών συνδέσεων
    • Το φαινόμενο των διαδικτυακών τουριστικών πρακτορείων «σύγκρισης τιμών»

    Μαθησιακοί στόχοι

    Το εν λόγω μάθημα αποσκοπεί στην απόκτηση σχετικών γνώσεων με τη διοίκηση, την οργάνωση και τη λειτουργία των τουριστικών πρακτορείων και των ταξιδιωτικών οργανισμών. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές και οι φοιτήτριες θα δύνανται να:

    • Κατανοούν τη σημασία των ταξιδιωτικών οργανισμών και των τουριστικών πρακτορείων για την τουριστική βιομηχανία, αλλά και τη σύνδεσή τους με τους λοιπούς κλάδους της
    • Γνωρίζουν την ιστορική εξέλιξη των τουριστικών πρακτορείων, τα είδη τους αλλά και το ρόλο του διαδικτύου στη διαμόρφωση της παρούσας κατάστασης
    • Γνωρίζουν τη σημασία των καναλιών διανομής των τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών
    • Σχεδιάζουν και να προωθούν ταξιδιωτικά πακέτα για κάθε τύπο τουρίστα
    • Κατανοούν τον τρόπο λειτουργίας των διεθνών συστημάτων κρατήσεων
    • Αντιλαμβάνονται τη σημασία των νέων τεχνολογιών στην προώθηση και αγορά ταξιδιωτικών πακέτων τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τους καταναλωτές
    • Προτείνουν καινοτόμες λύσεις σε ζητήματα ανάπτυξης και διαχείρισης λειτουργιών στους ταξιδιωτικούς οργανισμούς και τα τουριστικά πρακτορεία (φυσικά και διαδικτυακά)
    • Αναγνωρίζουν τις αγορές στόχους για κάθε τουριστικό προϊόν και υπηρεσία που διανέμουν αλλά και να αξιολογούν τους προορισμούς που περιλαμβάνονται στα πακέτα τους
    • Πραγματοποιούν οικονομοτεχνικές μελέτες και πολυδιάστατες αναλύσεις δεδομένων ώστε να σχηματίζουν και να τιμολογούν πακέτα ταξιδιού με βάση τις προτιμήσεις των καταναλωτών και τις τιμές των επιχειρήσεων παροχής τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών
    • Ανταποκριθούν ως εργαζόμενοι σε τουριστικά γραφεία (φυσικά και διαδικτυακά) και ταξιδιωτικούς οργανισμούς, είτε ως στελέχη, είτε αναλαμβάνοντας καθήκοντα διεύθυνσης
    • Συνεργάζονται με τις επιχειρήσεις παροχής τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών (ξενοδοχεία, μέσα μεταφοράς, εστιατόρια) αλλά και με τουριστικούς οδηγούς, ξεναγούς και άλλα τουριστικά γραφεία
    • Γνωρίζουν το θεσμικό πλαίσιο που διέπει την ταξιδιωτική βιομηχανία και κυρίως τη πρακτόρευση τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών

    Προτεινόμενα συγγράμματα

    Ψηφιακά Κανάλια Διανομής - Από την Ταξιδιωτική Πρακτόρευση στην Αποδιαμεσολάβηση

    Έκδοση: 03/2022

    Συγγραφείς: Πουλάκη, Ι. & Κατσώνη, Β.

    ISBN: 978-618-83141-7-7

    Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 102125625
    Διαθέτης (Εκδότης): ΑΠ. ΚΑΙ ΑΝ. ΚΡΕΤΣΗ Ο.Ε. (Greenbooks)
    Κωδ. Σημείου διανομής: 3881 (discovery)