Darstellung / Vorschau
Οργάνωση και Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων
(TMG_1.3C) - Απόστολος Ραφαηλίδης
Beschreibung des Kurses
Το μάθημα TMG106 στο eclass αναφέρεται ΜΟΝΟ στις Φοιτήτριες και στους Φοιτητές του Τμ. Διοίκησης Τουρισμού του Πανεπιστημίου Πατρών, που δέχτηκε τους πρώτους Φοιτητές του τον Σεπτέμβρη του 2019.
Το αντικείμενο της οργάνωσης και διοίκησης επιχειρήσεων αφορά την οργάνωση και των συντονισμό των δραστηριοτήτων μιας επιχείρησης, προκειμένου αυτή να επιτυγχάνει συγκεκριμένους κάθε φορά αντικειμενικούς σκοπούς. Συχνά, η διοίκηση (μάνατζμεντ) αναφέρεται ως ένας από τους συντελεστές παραγωγής, ενώ επίσης συχνά θεωρείται ότι δυο από τους βασικούς στόχους του είναι το μάρκετινγκ και η καινοτομία. Ως αντικείμενα, τα δυο τελευταία αναλύονται εκτενώς σε άλλα μαθήματα.
Το συγκεκριμένο μάθημα αποσκοπεί να εισάγει τους Φοιτητές και τις Φοιτήτριες στις βασικές έννοιες της διοίκησης επιχειρήσεων, ξεκινώντας από το τι ακριβώς είναι μια επιχείρηση, πως μπορεί να γίνεται αντιληπτή ως ανοικτό σύστημα και ως οργανισμός. Με τη χρήση πολλών πραγματικών παραδειγμάτων και περιπτώσεων, το μάθημα μελετά τι είναι το μάνατζμεντ και ποιες οι διαδικασίες του, πως εργάζονται τα στελέχη σε πραγματικές συνθήκες, ποιους ρόλους παίζουν, τι γνώσεις χρειάζεται να διαθέτουν, ποιες ικανότητες. Μελετάται το θέμα της ιεραρχικής οργάνωσης και η σημασία των οριζόντιων διασυνδέσεων μέσα στην επιχείρηση και εκτός αυτής. Αναλύεται ο τρόπος με τον οποίο έχει εξελιχθεί η επιστημονική σκέψη γύρω από το μάνατζμεντ, ξεκινώντας από τη γέννησή του (προκλασικοί) και καταλήγοντας στη θεωρία συστημάτων (systems theory), στη θεωρία ενδεχομένων (contingency theory) και άλλες σύγχρονες αντιλήψεις. Εξετάζεται το περιβάλλον στο οποίο λειτουργούν οι επιχειρήσεων και χαρακτηριστικά όπως η αβεβαιότητα και οι τρόποι διαχείρισης του περιβάλλοντος. Ακολουθούν ζητήματα κοινωνικές ευθύνης και ηθικής στο μάνατζμεντ, η μελέτη των κοινωνικών εταίρων των επιχειρήσεων. Θέματα οργανωσιακής δομής, όπως ο σχεδιασμός θέσεων εργασίας, η τμηματοποίηση, θέματα εύρους του μάνατζμεντ και επιπέδων ιεραρχίας, θέματα εκχώρησης ισχύος και εξουσίας και μέθοδοι οριζόντιου συντονισμού. Το μάθημα ολοκληρώνεται με την παρουσίαση ζητημάτων σχετικών με τον έλεγχο των επιχειρήσεων, διαδικασίες ελέγχων, αντικείμενα ελέγχων, προϋποθέσεις και εναλλακτικές αντί του ελέγχου, όταν δεν κρίνεται σκόπιμος.
Με την πρόοδο των διαλέξεων, γίνεται σταδιακά διάκριση των ιδιαιτεροτήτων του κλάδου του τουρισμού και σύντομη παρουσίαση των ειδών των επιχειρήσεων που εμπίπτουν σε αυτόν, ενώ καλύπτονται ζητήματα μάνατζμεντ μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
Creation Date
Freitag, 1. November 2019
-
There is no syllabus