Παρουσίαση/Προβολή
Ειδικές προσεγγίσεις στις παραστατικές τέχνες ΙΙ (Ζητήματα πρόσληψης, εφαρμοσμένο θέατρο)
(ΣΕΜ007) - Γεώργιος Σαμπατακάκης
Περιγραφή Μαθήματος
Οι ιστορικοί και θεματικοί άξονες του μαθήματος είναι οι εξής:
1. Ζητήματα φύλου, έθνους και πολιτικών ταυτότητας στη σκηνική πρόσληψη του αρχαίου και του νεότερου δράματος. Ιστορικές και θεωρητικές προσεγγίσεις. Θεωρίες της Διασκευής.
2. Ζητήματα πολιτικών ταυτότητας στο εφαρμοσμένο θέατρο. Χρήση και δημιουργία κειμένου για παράσταση (από/για/με μια κοινότητα). Ποιητικές της αναπαράστασης.
ZOOM ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: https://upatras-gr.zoom.us/j/6606212288?pwd=OUVpbC83YzVQbW5SeWVyNXA5aHZ4dz09
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Burns Coleman, E. and Fernandes-Dias, M. S. (επιμ.), Negotiating the Sacred II: Blasphemy and Sacrilege in the Arts, Κανμπέρα: ANU Press, 2008
Delgado M. and Rebellato, D. (επιμ.), European Theatre Directors, London-New York: Routledge, 2010.
Demory, P.(επιμ.), Queer/Adaptation: A Collection of Critical Essays, Σαμ: Palgrave Macmillan. 2019.
Fischer-Lichte, E., Tragedy’s Endurance: Performances of Greek Tragedies and Cultural Identity in Germany Since 1800, Oxford: Oxford University Press, 2017.
Hall, E. and Wrigley, A. (επιμ.), Aristophanes in Performance, 421BC-AD2007: Peace, Birds and Frogs, London: Routledge, 2007.
Hall, E., Macintosh, F. and Taplin, O. (επιμ.), Medea in Performance, 1500-2000, Oxford: Oxford University Press, 2000.
Hall, E., Macintosh, F. & Wrigley, A. (επιμ.), Dionysus since 69: Greek Tragedy at the Dawn of the Third Millennium, Oxford: Oxford University Press, 2004.
Hardwick, L. and Stray Ch., A Companion to Classical Receptions, Τσίτσεστερ: Willey Blackwell, 2008.
Innes, C. and Shevtsova, M., The Cambridge Introduction to Theatre Directing, Cambridge: Cambridge University Press, 2013.
Kallendorf, K., A Companion to the Classical Tradition, Oxford: Oxford University Press, 2007.
Leitch, Th. (επιμ.), The Oxford Handbook of Adaptation Studies, Oxford: Oxford University Press, 2017.
Martindale, C. and Thomas, R.F. (επιμ.), Classics and the Uses of Reception, Oxford: Willey Blackwell, 2006.
Pavis, P., Contemporary Mise en Scène: Staging Theatre Today, Oxford: Routledge, 2012.
Powers, M. (επιμ.), Diversifying Greek Tragedy on the Contemporary US Stage, Oxford: Oxford University Press, 2018.
Prentki, Τim & Preston, Sheila (επιμ.), The Applied Theatre Reader, London-New York: Routledge, 2009.
Schechter, J., Satiric Impersonations: from Aristophanes to the Guerrilla Girls, Κάρμπονντέιλ: Southern Illinois University Press, 1994.
Sampatakakis, G., “Dionysus the Destroyer of Traditions: The Bacchae on Stage”, G. Rodosthenous (επιμ.), Contemporary Adaptations of Greek Tragedy: Auteurship and Directorial Visions, London: Bloomsbury, 2017, 189-211.
Sampatakakis, G., “Gestus or Gesture? Greek Theatre Performance and Beyond”, J. Nelis (επιμ.), Receptions of Antiquity, Γάνδη: Ghent University Press, 2011, 103-15.
Taxidou, O., Tragedy, Modernity and Mourning, Edinburgh: Edinburgh University Press, 2004.
Van Steen, G.A.H., Venom in Verse: Aristophanes in Modern Greece, Princeton: Princeton University Press, 2000.
Wetmore, K.J., The Athenian Sun in an African Sky: Modern African Adaptations of Classical Greek Tragedy, Jefferson-London: McFarland & Company, Inc, 2002.
Wetmore, K.J., Black Dionysus: Greek Tragedy and African American Theatre, Jefferson-London::McFarland & Company, Inc, 2003.
Zajko V. και O’Gorman, E. (επιμ.), Classical Myth and Psychoanalysis: Ancient and Modern Stories of the Self, Oxford: Oxford University Press, 2013.
Zajko V. και Leonard, M. (επιμ.), Laughing with Medusa. Classical Myth and Feminist Thought, Oxford: Oxford University Press, 2008.
Ziolkowski, Th., Scandal on Stage: European Theater as Moral Trial, Cambridge: Cambridge University Press, 2009.
Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
Classical Receptions Journal
Journal of Dramatic Theory and Criticism
PAJ: A Journal of Performance and Art
TDR: The Drama Review
Theatre Journal (Johns Hopkins UP)
Theatre Research International (IFTR)
Theatre Survey
Performance Research
Ημερομηνία δημιουργίας
Παρασκευή, 7 Φεβρουαρίου 2025
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα