Darstellung / Vorschau
Ειδικές προσεγγίσεις στις Παραστατικές τέχνες ΙΙΙ (χορός – περφόρμανς- εικαστική επιτέλεση -μορφές λαϊκού θεάματος - θέατρο σκιών)
(ΣΕΜ008) - Γιώργος Σαμπατακάκης, Κατερίνα Αρβανίτη, Αντώνης Βολανάκης
Beschreibung des Kurses
Α. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- Μεταδραματικές μορφές θεάτρου (ιστορία και θεωρία).
- Queer και φεμινιστική περφόρμανς.
- Επιτελώντας το έθνος.
- Αγωνιστική περφόρμανς, drag show, κινήματα και δράσεις.
- Μορφές δημοφιλούς θεάτρου (πολιτισμική ανάλυση).
- Πολιτικές ταυτότητας στο θέατρο σκιών.
- Πολιτικές ταυτότητας στον σύγχρονο χορό. Queer και φεμινιστικός χορό.
Β. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
- Aston, Elaine και Harris, Geraldine (επιμ.), Feminist Futures? Theatre, Performance, Theory, New York: Palgrave Macmillan, 2006.
- Barnes, G., Her Turn on Stage: The Role of Women in Musical Theatre, Jefferson: McFarland and Co, 2015.
- Batra, K., Feminist Visions and Queer Futures in Postcolonial Drama: Community, Kinship, and Citizenship, London-New York: Routledge, 2011.
- Burke, P., Popular Culture in Early Modern Europe, New York: Harper Row, 1978.
- Burt, R., The Male Dancer: Bodies, Spectacle, Sexualities, London-New York: Routledge, 2007.
- Campbell, Alyson και Farrier, Stephen (επιμ.), Queer Dramaturgies: International Perspectives on Where Performance Leads Queer, =New York:: Palgrave Macmillan, 2016.
- Carlson, Marvin, Performance: Μια μικρή εισαγωγή, μτφ. Ε. Ράπτου, Αθήνα: εκδόσεις Παπαζήση, 2014.
- Cooper Albright, A., Choreographing Difference: The Body and Identity in Contemporary Dance, Μίντλτάουν: Wesleyan University Press, 1997.
- Cregan, David (επιμ.), Deviant Acts: Essays on Queer Performance, Δουβλίνο: Carysfort Press, 2009.
- Croft, C. (επιμ.), Queer Dance: Meanings and Makings, New York: Oxford University Press, 2017.
- Gaines, Malik, Black Performance on the Outskirts of the Left: A History of the Impossible, New York: NYU Press, 2017.
- Gere, David, How to Make Dances in an Epidemic: Tracking Choreography in the Age of AIDS, London: The University of Wisconsin Press, 2004.
- Goldberg, Jonathan (επιμ.), Queering the Renaissance, London: Duke University Press, 1994.
- Haggerty, G. E. και McGarry, M. (επιμ.), A Companion to Lesbian, Gay, Bisexual, Transgender, and Queer Studies, Oxford: Blackwell, 2007.
- Hirschkop, K. (ed.), Bakhtin and Cultural Theory, 2nd ed., Manchester and New York: Manchester University Press, 2001.
- Jones, Amelia και Stephenson, Andrew (επιμ.), Performing the Body/Performing the Text, London-New York: Routledge, 1999.
- Levell, N. (επιμ.), Bodies of Enchantment: Puppets from Asia, Europe, Africa and the Americas, Βανκούβερ: MOA, 2021.
- Madison, D. N., Acts of Activism: Human Rights as Radical Performance, Cambridge: Cambridge University Press, 2010.
- Martin, Carol (επιμ.), Sourcebook of Feminist Theatre and Performance: On and Beyond the Stage, London-New York: Routledge, 1996.
- McMillan, Uri, Embodied Avatars: Genealogies of Black Feminist Art and Performance, London-New York: New York University Press, 2015.
- Purvis, J. S, The York Cycle of Μystery Plays, London: SPCK, 1962.
- Reynolds, L. (επιμ.), Women Artists, Feminism and the Moving Image: Contexts and Practices, London-New York: Bloomsbury, 2019.
- Sampatakakis, George, “Bodies of truth: The terrible beauty of queer performance”, Journal of Greek Media and Culture, 4.2 (2019): 255-266.
- Sampatakakis, George, "VISUAL ESSAY: Rebranding the nation: Performances of 1821", Journal of Greek Media & Culture, 8.1, 2022, 117-123.
- Shay, Α., Dance and Authoritarianism: These Boots Are Made for Dancing, Bristol: Intellect, 2021.
- Πούχνερ, Β., Το λαϊκό θέατρο στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια. Συγκριτική μελέτη, Αθήνα: εκδόσεις Πατάκη, 1989.
Creation Date
Samstag, 10. Februar 2024
-
There is no syllabus