Darstellung / Vorschau
Ειδικές προσεγγίσεις στη Δραματουργία ΙΙ (Σύγχρονη θεατρική γραφή) 2024-25
(THE924) - Αγγελική Ρόζη - Αρετή Βασιλείου - Βίκυ Μαντέλη - Αγγελική Κορδέλλου
Beschreibung des Kurses
Οι βασικοί θεματικοί άξονες του σεμιναρίου είναι οι εξής:
- Η νέα σχέση κειμένου και παράστασης στο μεταδραματικό θέατρο: ζητήματα ορολογίας
- Μετα-μπρεχτική δραματουργία και Νέα Δραματουργία στον 20ο και τον 21ο αιώνα: οι σημαντικότερες κατευθύνσεις
- Μεταδραματική γραφή
- Υβριδικότητα και νέες μορφές αφήγησης
- Δραματουργία και παράσταση: διακειμενικότητα και δημιουργική γραφή
- Επιτελέσεις της ταυτότητας στις νέες μορφές δραματουργίας
- Φεμινιστική, μεταφεμινιστική, μεταποικιοκρατική, μετα-εθνική και queer δραματουργία
Ενδεικτική βιβλιογραφία
Amkpa, A., Theatre and Postcolonial Desires, London-New York: Routledge, 2004.
Borowski, Mateusz, Sugiera, Małgorzata (eds), Worlds in Words: Storytelling in Contemporary Theatre and Playwriting, Cambridge: Cambridge Scholars Publishing, 2010.
Campbell, Α. και Farrier, S. (eds), Queer Dramaturgies: International Perspectives on Where Performance Leads Queer, επιμ.: A. Campbell και S. Farrier, Basingstoke: Palgrave MacMillan, 2016.
Clum, J. M., The Drama of Marriage: Gay Playwrights/Straight Unions from Oscar Wilde to the Present, Basingstoke: Palgrave MacMillan, 2012.
Cole, David, Words for the Theatre: Four Essays for the Dramatic Text, London: Routledge, 2019.
Fuchs, E., The Death of Character: Perspectives on Theatre after Modernism, Indiana University Press, Indianapolis 1996.
Georgelou, Konstantina, Protopapa, Efrosini, Theodoridou, Danae (eds), The Practice of Dramaturgy: Working on Actions in Performance, Amsterdam: Valiz, 2017.
Grochala, Sarah, The Contemporary Political Play, Rethinking Dramaturgical Structure, London: Methuen Bloomsbury, 2017.
Jürs-Munby, Κ., Carroll, J. & Giles, S. (επιμ.), Postdramatic Theatre and the Political: International Perspectives on Contemporary Performance, London-New York: Bloomsburry, 2013.
Κυριακός, Κωνσταντίνος, Ομοερωτισμός και ελληνική σκηνή. Από το «αιρετικόν πάθος» στην «ορατότητα». Η πρόσληψη του παγκοσμίου θεάτρου, Αθήνα: εκδόσεις Παπαζήση, 2022.
Lehmann, H.-T., Postdramatic Theatre, μτφ. Karen Jurs-Munby, Λονδίνο: Routledge, 2006.
Ρόζη, Λίνα, Τοπία μονολόγων στο σύγχρονο ελληνικό θέατρο, Δοκιμές της θεατρικής γραφής, Μαρτυρίες της Ιστορίας, Αθήνα: εκδόσεις Σοκόλη, 2021.
Ρόζη, Λίνα, «Διευρύνοντας τους τόπους των έμφυλων ταυτοτήτων στη σύγχρονη ελληνική δραματουργία: η δημιουργική επίδραση της κουίρ θεωρίας», Σκηνή, 11, 2019, 7-19.
Romanska, Magda (ed), The Routledge Companion to Dramaturgy, London: Routledge, 2015.
Σαμπατακάκης, Γ., «Μεταδραματικοί Προμηθείς: Από τον Heiner Müller στους Rimini Protokoll», Γ. Κ. Βαρζελιώτη (επιμ.), Πρακτικά Επιστημονικού Συνεδρίου: «20 Χρόνια Θεατρικών Σπουδών: Από τη Χώρα των Κειμένων στο Βασίλειο της Σκηνής», Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αθήνα 2014, 807-818.
Scanlan, Robert, Principles of Dramaturgy, London: Routledge, 2019.
Stuart Fischer, Amanda, Performing the testimonial: Rethinking verbatim dramaturgies, Manchester University Press, 2020.
Sugiera, M., “Beyond Drama: Writing for Postdramatic Theatre”, Theatre Research International 29.1, 2004, 16–28.
Trencsenyi, Katalin, Dramaturgy in the Making: A User’s Guide for Theatre Practitioners,, London, New York: Bloomsburry, 2015.
Trencsenyi, K. & Cochrane, Β. (επιμ.), New Dramaturgy: International Perspectives on Theory and Practice, London, New York: Bloomsburry, 2014.
Turner, Cathy, Behrndt, Synne, K. (eds), Dramaturgy and Performance, Basingstoke: Palgrave MacMillan, 2008.
GRAMMA/ΓΡΑΜΜΑ, 17, 2009, “The Text Strikes Back: The Dynamics of Performativity”
Σκηνή, 12, 2020, Αφιέρωμα, Μεθοδολογικές προσεγγίσεις στις σύγχρονες θεατρικές σπουδές.
Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
Journal of Dramatic Theory and Criticism
Modern Drama
PAJ: A Journal of Performance and Art
TDR: The Drama Review
Theatre Journal (Johns Hopkins UP)
Theatre Research International (IFTR)
Theatre Survey
Performance Research
Creation Date
Montag, 4. September 2023
-
There is no syllabus