Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Preview

Selected image

Φυσιολογία – Οικοφυσιολογία Θεωρία

(SAG_303) -  Αναστάσιος Ζώτος

Course Description

Σκοπός του μαθήματος αυτού είναι να δώσει στους φοιτητές τις βασικές γνώσεις σχετικά με:

  • τις βασικές φυσιολογικές λειτουργίες του φυτού όπως η μεταφορά νερού και ανόργανων θρεπτικών ουσιών, η διαπνοή και η αναπνοή, και η φωτοσύνθεση
  • τη σχέση των φυσιολογικών λειτουργιών με τη δομή των οργάνων του φυτού 
  • την επίδραση των περιβαλλοντικών παραγόντων (φωτεινή ακτινοβολία, νερό, θερμοκρασία κλπ) στη  φυσιολογία του φυτού 
  • τις φυσιολογικές προσαρμογές των φυτών υπό συνθήκες βιοτικών και αβιοτικών καταπονήσεων

Creation Date

Monday, September 30, 2024

  • Περιεχόμενο μαθήματος

    Το περιεχόμενο του μαθήματος περιλαμβάνει τα ακόλουθα:

    1. Η πρόσληψη και η μεταφορά του νερού και των θρεπτικών στοιχείων από τα φυτά.

    2. Το υδατικό ισοζύγιο των φυτών. Η μεταφορά ουσιών μέσω μεμβρανών. Διάχυση. Ώσμωση.

    3. Παθητική και Ενεργός μεταφορά των διαλυμένων ουσιών.

    4. Το φαινόμενο της διαπνοής. Η σημασία της διαπνοής για τα καλλιεργούμενα φυτά.

    5. Η αναπνευστική λειτουργία των φυτών.

    6. Φωτοσύνθεση και πρωτογενής φυτικός μεταβολισμός .

    7. Οι αντιδράσεις του άνθρακα –C3 φωτοσυνθετικός κύκλος

    8. Ο C4 φωτοσυνθετικός κύκλος. Ο μεταβολισμός οξέων τύπου Crassulaceae.

    9. Κλιματικές και μικροκλιματικές συνθήκες

    10. Οικοφυσιολογία της Περιβαλλοντικής Καταπόνησης

    11. Προσαρμογή και εγκλιματισμός

    12. Φυσιολογία και φαινοτυπική πλαστικότητα στις μεταβολές των περιβαλλοντικών συνθηκών

    13. Οικοφυσιολογικός Ρόλος των Δευτερογενών Μεταβολιτών

    Μαθησιακοί στόχοι

    Σκοπός του μαθήματος αυτού είναι να δώσει στους φοιτητές τις βασικές γνώσεις σχετικά με:

    • τις βασικές φυσιολογικές λειτουργίες του φυτού όπως η μεταφορά νερού και ανόργανων θρεπτικών ουσιών, η διαπνοή και η αναπνοή, και η φωτοσύνθεση
    • τη σχέση των φυσιολογικών λειτουργιών με τη δομή των οργάνων του φυτού 
    • την επίδραση των περιβαλλοντικών παραγόντων (φωτεινή ακτινοβολία, νερό, θερμοκρασία κλπ) στη  φυσιολογία του φυτού 
    • τις φυσιολογικές προσαρμογές των φυτών υπό συνθήκες βιοτικών και αβιοτικών καταπονήσεων

    Μέθοδοι διδασκαλίας

    Πρόσωπο με πρόσωπο διδασκαλία, Βιωματικές δραστηριότητες.

    Διαλέξεις με χρήση παρουσιάσεων Power Point, ανάρτηση εκπαιδευτικού υλικού στο e-class.

     

    Μέθοδοι αξιολόγησης

    Η γλώσσα αξιολόγησης είναι η ελληνική.

    Δικαίωμα συμμετοχής: Φοιτητές/τριες που έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς την παρακολούθηση των εργαστηριακών ασκήσεων.

    Ελάχιστος προβιβάσιμος βαθμός: 5 (πέντε).

    Αξιολογούνται: η κατανόηση, η αφομοίωση και η εφαρμογή όλων όσων περιγράφονται στα μαθησιακά αποτελέσματα και στις δεξιότητες του μαθήματος.

    Η τελική γραπτή αξιολόγηση της θεωρίας μπορεί να είναι συνδυασμός διαδικασίας πολλαπλής επιλογής, ερωτήσεων σύντομης απάντησης, ερωτήσεων ανάπτυξης.

    Tα κριτήρια αξιολόγησης περιγράφονται στους φοιτητές/φοιτήτριες κατά τη διάρκεια των διαλέξεων.

    Βιβλιογραφία

    • Καραμπουρνιώτης Γ. (2012). Φυσιολογία Καταπονήσεων των Φυτών: Οι λειτουργίες των φυτών κάτω από αντίξοες συνθήκες περιβάλλοντος. Έκδόσεις ΕΜΒΡΥΟ ΑΘΗΝΑ.
    • Γεωργίου Κ., Θάνος Κ., Μελετίου - Χρήστου Σ., Ριζοπούλου Σ. (2011). Οικοφυσιολογία Φυτών. Εκδόσεις ΔΙΑΥΛΟΣ Α.Ε.

    Διδάσκοντες

    Ζώτος Αναστάσιος

    Επικ. Καθηγητής