Παρουσίαση/Προβολή
ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΙΑΤΡΙΚΗ – ΤΡΑΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ
(PT214) - Χαράλαμπος Ματζάρογλου
Περιγραφή Μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος είναι η εισαγωγή των φοιτητών σε έννοιες όπως οι οξείες διαταραχές της υγείας οι οποίες απειλούν την ζωή ή την βιωσιμότητα μέλους ή οργάνου του σώματος και η σύγχρονη αντιμετώπιση τους τόσο σε προ-νοσοκομειακό όσο και σε νοσοκομειακό επίπεδο
ΙΔΙΑΙΤΕΡΩΣ:
- Στόχος του μαθήματος είναι η κατανόηση της έννοιας της επικεντρωμένης στον ασθενή φροντίδας, ανάπτυξη γνώσεων, δεξιοτήτων και συμπεριφορών, για
αποτελεσματική επικοινωνία με τον ασθενή, φυσική εξέταση, ανθρωπιστική και ηθική αντιμετώπιση του ασθενούς, επίλυση προβλημάτων, απλοί ιατρικοί χειρισμοί και πρώτες βοήθειες στα πρώτα κρίσιμα λεπτά μιας οξείας κατάστασης
Πιο συγκεκριμένα οι εκπαιδευτικοί στόχοι είναι:
- 1. Aπόκτηση γνώσης – άνεσης στην επαγγελματική προσέγγιση του ασθενή. Τεχνική
- απόκτησης ιστορικού / Φυσική εξέταση [Φ.Ε.]
- 2. Βραχεία Διαφορική Διάγνωση.
- 3. Πρώτες βοήθειες τα πρώτα κρίσιμα λεπτά
- 4. Κατανόηση των κοινωνικο-οικονομικών θεμάτων που σχετίζονται με την παροχή
- υγείας, μέσω της απόκτησης γνώσεων και δεξιοτήτων στον τομέα
- της παροχής υγείας, τα πρώτα κρίσιμα λεπτά
- 5. Κατανόηση του τρόπου μέσω του οποίου απαρτιώνεται η γνωστική εμπειρία,
- μέσω της αλληλεπίδρασης των βασικών επιστημών, της επείγουσας ιατρικής και της τραυματολογίας
Ημερομηνία δημιουργίας
Δευτέρα, 21 Νοεμβρίου 2022
-
Μαθησιακοί στόχοι
- Μετά το τέλος του μαθήματος ο φοιτητής θα είναι σε θέση: - 1. Να αναγνωρίσει την ουσιώδη πληροφορία που χρειάζεται για την καταγραφή - δεδομένων και να είναι σε θέση να την αποκτήσει από τον εξεταζόμενο ασθενή. - 2. Να αξιολογεί τα στοιχεία του ιστορικού που αποτελούν απόκλιση από το - φυσιολογικό και να τα ιεραρχεί. - 3. Να καταγράψει οργανωμένα ιστορικό ασθενούς με βάση προτεινόμενο πρότυπο. - 4. Να καταγράψει ιεραρχημένη λίστα προβλημάτων με βάση το ιστορικό. - 5. Nα εξοικειωθεί με την λήψη παιδιατρικού ιστορικού κατανοώντας τις ιδιαιτερότητές - του σε σχέση με το ιστορικό ενηλίκου. - 6. Να καταγράψει τα παθολογικά ευρήματα κατά την εξέταση του ασθενούς και να - είναι σε θέση να αξιολογήσει τις διαφορές από το φυσιολογικό. - 7. Και τέλος, να προσφέρει πρώτες βοήθειες σε επείγουσες ιατρικές καταστάσεις
Τρόπος διδασκαλίας
Μικτή διδασκαλία
Στοιχεία μαθήματος
- Αριθμός Εκπαιδευόμενων: 100
- Αριθμός Μαθημάτων: 12
- Χρόνος Μαθήματος: 2
- Χρόνος στο σπίτι: 4
- Συνολικός χρόνος: 72