Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Darstellung / Vorschau

Selected image

Νόηση & Μάθηση: Θεωρίες και Πρακτικές Εφαρμογές

(PN1691) -  Ιωάννης Κατσαντώνης

Beschreibung des Kurses

Το μάθημα "Νόηση & Μάθηση: Θεωρίες και Πρακτικές Εφαρμογές" είναι κατ' επιλογήν μάθημα του 3ου Έτους που συνδυάζει τόσο θεωρητικές γνώσεις όσο και πρακτικές διδακτικές εφαρμογές. Σκοπός του μαθήματος είναι να εξοικειωθούν οι φοιτητές/τριες με τις γνωστικές διαδικασίες που εμπλέκονται στη Μάθηση, με ιδιαίτερη έμφαση στην Εννοιολογική Αλλαγή, στις θεωρίες για την Εννοιολογική Αλλαγή και στην πρακτική εφαρμογή της Εννοιολογικής Αλλαγής στην Προσχολική Ηλικία.

 

Το μάθημα θα επιχειρήσει να καλύψει τις ακόλουθες ενότητες:

 

1

Εισαγωγή: Νόηση και Μάθηση (Η αρχιτεκτονική της Σκέψης & η Μάθηση)

2

Piaget: Αισθητηριοκινητικά Υποστάδια & Προλειτουργική Νόηση (Επικέντρωση, Προαιτιώδης Συλλογισμός)

3

Piaget: Συγκεκριμένες Νοητικές Λειτουργίες (Διατήρηση, Ταξινόμηση, Σχεδιασμός)

4

Vygotsky: Κοινωνικοπολιτισμική μάθηση, Ζώνη Επικείμενης Ανάπτυξης

5

Bruner: Νοητικές Αναπαραστάσεις, Σπειροειδής Μάθηση, Ανακαλυπτική Μάθηση

6

Εισαγωγή στην Εννοιολογική Αλλαγή - Παιδικές παρανοήσεις: Θεωρία Εννοιολογικής Αλλαγής του Posner· Διδακτικές Στρατηγικές (Γνωστική Σύγκρουση, Γνωστική Γεφύρωση)

7

Θεωρίες για την Εννοιολογική Αλλαγή Ι: Διαισθητικές Θεωρίες των Παιδιών·  Θεωρία Πλαισίου

8

Θεωρίες για την Εννοιολογική Αλλαγή ΙΙ: Θεωρία Λανθασμένης Οντολογικής Κατηγοριοποίησης.  Πρακτικές Εφαρμογές- Διδακτικές Στρατηγικές (Οντολογική Μεταβολή/ Αλλαγή)

9

Θεωρίες για την Εννοιολογική Αλλαγή ΙΙΙ: Θεωρία Κατακερματισμένης Γνώσης (p-prims).  Πρακτικές Εφαρμογές 

10

Διδακτικά Παραδείγματα Εννοιολογικής Αλλαγής Ι: Εννοιολογική Αλλαγή στην Ιστορία  & στη Φυσική· Σύνδεση με την Προσχολική Αγωγή

11

Διδακτικά Παραδείγματα Εννοιολογικής Αλλαγής Ι : Εννοιολογική Αλλαγή στη Βιολογία &  στα Μαθηματικά· Σύνδεση με την Προσχολική Αγωγή

12

Πρακτική στις Διδακτικές Στρατηγικές [Παρουσίαση Εργασιών]

13

Πρακτική στις Διδακτικές Στρατηγικές [Παρουσίαση Εργασιών]

Creation Date

Freitag, 17. Oktober 2025