Παρουσίαση/Προβολή
Διδακτική Γλώσσας στην στην Πολύγλωσση Εκπαίδευση: Θεωρίες και Διδακτικές Προσεγγίσεις
(PN1640) - Πολυξένη Μανώλη
Περιγραφή Μαθήματος
Τα τελευταία χρόνια η γλωσσική διδασκαλία έχει επαναπροσδιορίσει τους στόχους της σε µια προσπάθεια συμμόρφωσης µε τις μεγάλες κοινωνικές αλλαγές, οι οποίες αναπόφευκτα επηρέασαν το χώρο της εκπαίδευσης και, πιο συγκεκριμένα, την επιστημονική μελέτη και διδασκαλία της γλώσσας. Παρατηρούνται αλλαγές τόσο στα είδη των γραπτών και προφορικών κειμένων όσο και στις διδακτικές πρακτικές καταδεικνύοντας ότι η διδασκαλία της γλώσσας δεν μπορεί να περιορίζεται σε στείρα απομνημόνευση κανόνων. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από την πρόταση στο κείµενο και δίνεται έμφαση στον τρόπο µε τον οποίο αυτό λειτουργεί µέσα σε συγκεκριµένα κοινωνικοπολιτισµικά πλαίσια.
Σκοπός και στόχοι: Tο μάθημα αποσκοπεί στην εξοικείωση των φοιτητριών/τών με βασικές έννοιες θεωρητικής και εφαρμοσμένης γλωσσολογίας. H θεωρητική προσπέλαση σε αυτά τα θέματα επιτρέπει τους/τις φοιτητές/τριες να αποκτήσουν την κατάλληλη επιστημονική καλλιέργεια για να προχωρήσουν σε δημιουργική και κριτική ανάπτυξη εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων. Πιο συγκεκριμένα, στόχος του μαθήματος είναι η επιστημονική καλλιέργεια και η εξοικείωση των φοιτητών/τριών με τις βασικές θεωρήσεις για τη γλώσσα, τις διάφορες μεθόδους και προσεγγίσεις γλωσσικής διδασκαλίας φθάνοντας στις πιο σύγχρονες και συμπεριληπτικές μορφές διδασκαλίας της γλώσσας και του γραμματισμού. Ταυτόχρονα, ένας άλλος στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών/τριων με τις αρχές που διέπουν τα αντίστοιχα αναλυτικά προγράμματα για το νηπιαγωγείο ωθώντας τους φοιτητές/τριες μέσα από μια κριτική και συγκριτική προσέγγιση να κατανοήσουν τον τρόπο με τον οποίο οι προαναφερθείσες γλωσσοδιδακτικές προτάσεις έχουν επηρεάσει το γλωσσικό σχεδιασμό στην προσχολική εκπαίδευση. Τέλος, συζητούνται οι αρχές και οι διαστάσεις σχεδιασμού γλωσσικών δραστηριοτήτων στο νηπιαγωγείο και παρουσιάζονται παραδείγματα αντίστοιχων δραστηριοτήτων.
Ημερομηνία δημιουργίας
Παρασκευή, 15 Οκτωβρίου 2021
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα