Preview
Εισαγωγή στη Μεθοδολογία της Εκπαιδευτικής Έρευνας
(PN1632) - Μαρίντα Εργαζάκη
Course Description
Το μάθημα επιδιώκει να εισάγει τις φοιτήτριες και τους φοιτητές στη μεθοδολογία της εκπαιδευτικής έρευνας, σκιαγραφώντας τα «ερευνητικά παραδείγματα», τις βασικές ερευνητικές «μεθόδους» που εντάσσονται σε αυτά, τις «τεχνικές» συλλογής δεδομένων, την πορεία του σχεδιασμού μιας εκπαιδευτικής έρευνας, και τα ηθικά ζητήματα που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τόσο στην πορεία αυτή όσο και στην πορεία διεξαγωγής της έρευνας. Για περισσότερα στοιχεία, βλ. Περίγραμμα.
Creation Date
Wednesday, September 8, 2021
-
Στόχοι
Το μάθημα επιδιώκει να εισάγει τις/τους φοιτήτριες/φοιτητές στη μεθοδολογία της εκπαιδευτικής έρευνας, σκιαγραφώντας τα «ερευνητικά παραδείγματα», τις βασικές ερευνητικές «μεθόδους» που εντάσσονται σε αυτά, τις «τεχνικές» συλλογής δεδομένων, την πορεία του σχεδιασμού μιας εκπαιδευτικής έρευνας, και τα ηθικά ζητήματα που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τόσο στην πορεία αυτή όσο και στην πορεία διεξαγωγής της έρευνας.
Περιεχόμενο
Στα θέματα μελέτης του μαθήματος περιλαμβάνονται:
- Τα «ερευνητικά παραδείγματα» στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής έρευνας (ποσοτικό, ποιοτικό και μικτό)
- Επιστημολογικές και οντολογικές παραδοχές που συνδέονται με κάθε «παράδειγμα»
- Ηθικά ζητήματα κατά την ερευνητική διαδικασία
- Ερευνητικές «μέθοδοι» (πειραματικές, μη πειραματικές, ποιοτικές)
- Ερευνητικές «τεχνικές» (ερωτηματολόγιο, συνέντευξη, παρατήρηση, εστιασμένη συζήτηση)
- Οι έννοιες της «αξιοπιστίας» και της «εγκυρότητας»
Εκπαιδευτικές δραστηριότητες
Διαλέξεις: (α) παρουσίαση θεμάτων μελέτης με διαφάνειες & συζήτηση, (β) ατομική ή συνεργατική διερεύνηση αντίστοιχων «φύλλων εργασίας»
Εξέταση
Το μάθημα εξετάζεται γραπτώς στις προβλεπόμενες εξεταστικές περιόδους ή με δύο Προόδους στη διάρκεια του εξαμήνου.