Anteprima
Παιδαγωγική της Ένταξης
(PN1613) - Αριστέα Φύσσα
Descrizione del Corso
Στο συγκεκριμένο μάθημα αναλύονται οι κεντρικές θεμελιώδεις έννοιες γύρω από το ζητούμενο της ενταξιακής εκπαίδευσης, με έμφαση στην ενταξιακή προσχολική εκπαίδευση. Συζητούνται, επίσης, οι υποχρεώσεις των επαγγελματιών στην εκπαίδευση -ήδη από την προσχολική βαθμίδα- να προωθούν την ένταξη υπό το πρίσμα των διεθνών, ευρωπαϊκών και εθνικών πολιτικών. Στη συνέχεια, η ανάλυση θα εστιάσει σε ερευνητικά- και εμπειρικά-τεκμηριωμένες πρακτικές προκειμένου να εξασφαλίζεται η παροχή μίας υψηλής ποιότητας ενταξιακή εκπαίδευση που θα ανταποκρίνεται στις διευρυμένες ανάγκες όλων των παιδιών. Στο μάθημα, τέλος, θα μελετηθούν εις βάθος πρακτικές που προάγουν την ανάπτυξη κοινοτήτων πρακτικής σε ενταξιακά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα (α) μεταξύ των συνομηλίκων, (β) μεταξύ των παιδιών και των ενηλίκων, (γ) μεταξύ των εκπαιδευτικών αλλά και των άλλων επαγγελματιών που μπορεί να ενεργοποιούνται εντός του σχολείου αλλά και στην περιφέρεια του σχολείου και (δ) μεταξύ του σχολείου και των γονέων/κηδεμόνων των παιδιών.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές και οι φοιτήτριες αναμένονται:
- να κατανοούν, μέσα από θεωρητικές αναλύσεις παραδείγματα καθημερινής ζωής στο σχολείο αλλά και στην ευρύτερη κοινότητα, τις κεντρικές έννοιες που αφορούν το ζητούμενο της ενταξιακής εκπαίδευσης και της προσχολικής ενταξιακής εκπαίδευσης όπως είναι: ο μισαναπηρισμός, το κοινωνικό μοντέλο προσέγγισης της αναπηρίας, το ζήτημα της ισότητας, το δίλημμα περί διαφορετικότητας και διαφοροποίησης και το λεξιλόγιο της «ένταξης/ενταξιακής εκπαίδευ-σης»,
- να κατανοούν μέσα από τη μελέτη ερευνητικών πηγών την επίδραση που έχουν οι απόψεις και οι στάσεις/αντιλήψεις των εκπαιδευτικών (και άλλων επαγγελματιών) στην εφαρμογή της ενταξιακής εκπαίδευσης, ενώ να εξετάζουν και, στη συνέχεια, να επιχειρηματολογούν ως προς τα σημαντικά οφέλη που έχει η ένταξη για τα παιδιά με και χωρίς αναπηρία,
- να έρθουν σε επαφή και να εξοικειωθούν με καθολικές πρακτικές-στρατηγικές που μέσα από την έρευνα έχουν αναδειχθεί ότι διευκολύνουν την ιδέα της ανταπόκρισης στις διευρυμένες ανάγκες του παιδικού πληθυσμού σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα προάγοντας, έτσι, τη μάθηση, τη συμ-μετοχή και, εν τέλει, την ένταξη για όλα τα παιδιά και
- να κατανοήσουν τη σημασία της ανάπτυξης κοινοτήτων πρακτικής ως καίριο μοχλό για την προώθηση μίας ενταξιακής σχολικής κουλτούρας.
Creation Date
venerdì 7 febbraio 2020
-
There is no syllabus