Παρουσίαση/Προβολή
Συγκριτική Παιδαγωγική
(PN1537) - Αμαλία A. Υφαντή
Περιγραφή Μαθήματος
Περιγραφή - Επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος
Το μάθημα αποσκοπεί στο να αποκτήσουν ο φοιτητές τις απαραίτητες γνώσεις γύρω από εκπαιδευτικά θέματα στη συγκριτική τους προσέγγιση και να κατανοήσουν τις εξελίξεις που συμβαίνουν στα εκπαιδευτικά συστήματα αλλά και τις σχέσεις που αναπτύσσονται στην εκπαίδευση αξιοποιώντας τη συγκριτική μέθοδο.
Προαπαιτήσεις
Κρίνονται χρήσιμες οι γνώσεις από τα μαθήματα εκπαιδευτικής πολιτικής (ήτοι: "Αρχές Εκπαιδευτικής Πολιτικής", Διοίκηση, Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός και Έλεγχος", "Ειδικά Θέματα Εκπαιδευτικής Πολιτικής").
Στοιχεία Μαθήματος - Περιεχόμενο του μαθήματος
Οι βασικές θεματικές ενότητες του μαθήματος συνοψίζονται στα ακόλουθα: Η έννοια και η δύναμη της σύγκρισης. Το συγκριτικό ενδιαφέρον στην εκπαίδευση. Θεωρητικές προσεγγίσεις στη Συγκριτική Παιδαγωγική. Επιστημολογικά και μεθοδολογικά ζητήματα. Εκπαιδευτικές παραδόσεις σε σύγκριση και η σπουδή επιλεγμένων εκπαιδευτικών συστημάτων σε σχέση με τις παραδόσεις. Απόψεις και θέσεις για το άτομο, την κοινωνία και τη σχολική γνώση, με αναφορά σε συγκεκριμένα εκπαιδευτικά συστήματα, μέσα από μια συγκριτική και ιστορική προοπτική. Σύγχρονες τάσεις σε εκπαιδευτικά συστήματα διαφόρων χωρών και αναφορά σε επιλεγμένες σχολικές πρακτικές.
Προτεινόμενα Eπιστημονικά Περιοδικά
Επιστήμες Αγωγής, Νέα Παιδεία, Παιδαγωγική Επιθεώρηση, Συγκριτική και Διεθνής Εκπαιδευτική Επιθεώρηση, Το Βήμα των Κοινωνικών Επιστημών, Compare, Comparative Education, Comparative Education Review, Current Issues in Comparative Education, European Journal of Education, European Journal of Teacher Education, International Journal of Educational Administration and Policy Studies, Τeachers and Teaching: Theory and Practice.
Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι
-Διαλέξεις με την χρήση του power point.
-Εκπόνηση προαιρετικών εργασιών (ομαδικών ή ατομικών) από τους φοιτητές.
Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης
Τελικές γραπτές εξετάσεις (οι εργασίες θα συνεκτιμηθούν).
Ημερομηνία δημιουργίας
Δευτέρα, 30 Απριλίου 2012
-
Περιγραφή
Περιεχόμενο μαθήματος
Οι βασικές θεματικές ενότητες του μαθήματος συνοψίζονται στα ακόλουθα:
- Η έννοια και η δύναμη της σύγκρισης. Το συγκριτικό ενδιαφέρον στην εκπαίδευση. Θεωρητικές προσεγγίσεις στη Συγκριτική Παιδαγωγική. Επιστημολογικά και μεθοδολογικά ζητήματα.
- Εκπαιδευτικές παραδόσεις σε σύγκριση και η σπουδή επιλεγμένων εκπαιδευτικών συστημάτων σε σχέση με τις παραδόσεις.
- Απόψεις και θέσεις για το άτομο, την κοινωνία και τη σχολική γνώση, με αναφορά σε συγκεκριμένα εκπαιδευτικά συστήματα, μέσα από μια συγκριτική και ιστορική προοπτική.
- Σύγχρονες τάσεις σε εκπαιδευτικά συστήματα διαφόρων χωρών και αναφορά σε επιλεγμένες σχολικές πρακτικές.