Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Εκπαιδευτική Πολιτική και Συγκριτικές Εκπαιδευτικές Προσεγγίσεις

(PN1497) -  Αμαλία Α. Υφαντή

Περιγραφή Μαθήματος

Περιγραφή Στόχοι του μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος είναι να δώσει τη δυνατότητα στους μεταπτυχιακούς φοιτητές να προσεγγίσουν θεωρίες και έννοιες εκπαιδευτικής πολιτικής με κριτικό τρόπο και να εξετάσουν νέες αναφορές στην εκπαιδευτική πολιτική και πρακτική. Ειδικότερα, επιδιώκεται να αναλύσουν βασικά θέματα εκπαιδευτικής πολιτικής και να στοχαστούν πάνω σε αυτά, να εξοικειωθούν με σύγχρονα ζητήματα εκπαιδευτικής πολιτικής στο θεσμικό, τοπικό, εθνικό και παγκόσμιο πλαίσιο, να τα κατανοήσουν μέσα από το συγκριτικό εκπαιδευτικό παράδειγμα και να αναπτύξουν μια κριτική αντίληψη για τον τρόπο με τον οποίο οι διεθνείς συγκρίσεις χρησιμοποιούνται στη διαμόρφωση πολιτικών. Επιπλέον, το μάθημα στοχεύει στο να συνδέσουν οι σπουδαστές τις δικές τους επαγγελματικές εμπειρίες με τους προβληματισμούς που θα αναδειχθούν σε αυτό.

Στοιχεία Μαθήματος -  Περιεχόμενο του μαθήματος
Στο μάθημα αυτό επιδιώκεται να αποκτήσουν οι σπουδαστές μια κριτική θεώρηση σε επιλεγμένα θέματα εκπαιδευτικής πολιτικής και να αναπτύξουν βασικούς προβληματισμούς. Τα θέματα αυτά παρουσιάζονται συνοπτικά κατωτέρω:  

-Ο λόγος για την εκπαιδευτική πολιτική. Η εκπαιδευτική πολιτική και η διαδικασία λήψης εκπαιδευτικών αποφάσεων. Τα συστήματα εκπαιδευτικού ελέγχου.

-H πολιτική των εκπαιδευτικών αλλαγών, η συζήτηση για τη σχέση των εκπαιδευτικών αλλαγών με τις οικονομικές αλλαγές, την παραγωγικότητα, τη διαμόρφωση της εκπαιδευτικής πολιτικής και το ρόλο του κράτους.

-H παγκοσμιοποίηση ως λόγος και ως διαδικασία με ειδική αναφορά στις επιρροές της στην εκπαίδευση και στη σχέση της με αυτήν (εστίαση σε επιλεγμένα παραδείγματα εκπαιδευτικών πρακτικών).

-Η ενδυνάμωση του σχολείου και η σχολική κουλτούρα.

-H πολιτική του σχολικού αναλυτικού προγράμματος: η διαδικασία ανάπτυξης του αναλυτικού προγράμματος στην κοινωνία της μάθησης και η σχέση της με την παγκοσμιοποίηση, την πολυπολιτισμικότητα και την οργάνωση της γνώσης στο σύγχρονο εκπαιδευτικό πλαίσιο.

-Πολιτικές και πρακτικές δια βίου μάθησης με ειδικότερη έμφαση στον εκπαιδευτικό, τον επαγγελματισμό του και την επαγγελματική του ανάπτυξη.

-Πολιτικές προαγωγής της υγείας και εκπαίδευση.

Διδακτικές μέθοδοι
Διαλέξεις με τη χρήση του power point. Παρουσίαση μίας τουλάχιστον ατομικής ή ομαδικής εργασίας από τους σπουδαστές κατά τη διάρκεια των μαθημάτων. Αξιολόγηση: Κατάθεση τελικής υποχρεωτικής εργασίας έκτασης 5,000 λέξεων και συνεκτίμηση του έργου του φοιτητή κατά τη διάρκεια των μαθημάτων.

Προτεινόμενα Eπιστημονικά Περιοδικά (Ενδεικτικά)
Επιστήμες Αγωγής, Νέα Παιδεία, Παιδαγωγική Επιθεώρηση, Συγκριτική και Διεθνής Εκπαιδευτική Επιθεώρηση, Το Βήμα των Κοινωνικών Επιστημών, British Journal of Educational Studies, British Journal of Sociology of Education, Compare, Comparative Education, Comparative Education Review, Educational Management Administration & Leadership, European Journal of Education, Journal of Education Policy, International Journal of Educational Administration and Policy Studies, School Effectiveness and School Improvement, School Leadership & Management, Τeachers and Teaching: Theory and Practice.

Ημερομηνία δημιουργίας

Τρίτη, 2 Δεκεμβρίου 2