Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Anteprima

Selected image

Διοίκηση, Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός και Έλεγχος

(PN1495) -  Αμαλία Α. Υφαντή

Descrizione del Corso

Περιγραφή - Επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος
Να παρουσιαστούν στους φοιτητές βασικά συστήματα εκπαιδευτικού ελέγχου, να εξεταστούν με παραδείγματα θέσεις και αρχές εκπαιδευτικής πολιτικής τόσο στην Ελλάδα όσο και σε άλλες χώρες, ώστε να αντιληφθούν και κριτικά να προσεγγίσουν τις πολύπλοκες λειτουργίες της εκπαίδευσης. Επίσης, επιδιώκεται και ενθαρρύνεται η αξιοποίηση της εμπειρίας των φοιτητών από άλλα συναφή μαθήματα, με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση των δεξιοτήτων τους και την ανακάλυψη ερευνητικών ενδιαφερόντων.

Προαπαιτήσεις
Κρίνονται χρήσιμες οι γνώσεις από το μάθημα "Αρχές Εκπαιδευτικής Πολιτικής".

Στοιχεία Μαθήματος:  Περιεχόμενο του μαθήματος
Το μάθημα περιλαμβάνει τις εξής θεματικές ενότητες:
-Eξέταση μοντέλων εκπαιδευτικού ελέγχου. Έμφαση θα δοθεί στο συγκεντρωτισμό, στον αποκεντρωτισμό, στον πλουραλισμό και στον κορπορατισμό. Θα επιδιωχθεί μια θεωρητική και κριτική προσέγγιση αυτών και θα παρουσιαστούν παραδείγματα από την εκπαιδευτική πραγματικότητα διαφόρων χωρών.
-Διερεύνηση και εξέταση με παραδείγματα τής συνύπαρξης συγκεντρωτισμού, κορπορατισμού και αποκεντρωτικών τάσεων στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό και στην εκπαιδευτική πρακτική. Αναγωγή θα γίνει στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα.
-Ιστορική και συγκριτική μελέτη του ρόλου των φορέων του κράτους στη διαδικασία λήψης εκπαιδευτικών αποφάσεων και της θέσης των ομάδων πίεσης με ενδιαφέρον στην εκπαίδευση στη διαμόρφωση της εκπαιδευτικής πολιτικής (αναφορές θα γίνουν στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες).
-Εξέταση του διοικητικού συστήματος της ελληνικής εκπαίδευσης (Α/βάθμιας, Β/βάθμιας)-αναφορά στη διοίκηση σχολικών μονάδων.
-Διερεύνηση των πολιτικών εκπαιδευτικού ελέγχου και των τάσεων διοικητικής αποκέντρωσης στο σχολικό σύστημα στην Ελλάδα. Θα αξιοποιηθούν επιλεγμένα παραδείγματα από το σχετικό θεσμικό πλαίσιο και τις μεταρρυθμιστικές απόπειρες που έχουν γίνει στη χώρα μας από τη δεκαετία του 1980 και εξής.

Προτεινόμενα Eπιστημονικά Περιοδικά
Επιστήμες Αγωγής, Νέα Παιδεία, Παιδαγωγική Επιθεώρηση, Συγκριτική και Διεθνής Εκπαιδευτική Επιθεώρηση, Το Βήμα των Κοινωνικών Επιστημών, British Journal of Educational Studies, Educational Leadership, Educational Management Administration & Leadership, Journal of Education Policy, Journal of Education Policy, School Effectiveness and School Improvement, School Leadership & Management.

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι
-Διαλέξεις με τη χρήση power point.
-Εκπόνηση προαιρετικών εργασιών (ομαδικών ή ατομικών) από τους φοιτητές, στο πλαίσιο των φροντιστηριακών δραστηριοτήτων κατά την διάρκεια του εξαμήνου.

Μέθοδοι αξιολόγησης / βαθμολόγησης
Τελική γραπτή εξέταση (οι εργασίες θα συνεκτιμηθούν ανάλογα με την αξιολόγησή τους).

Creation Date

martedì 2 dicembre 2