Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Αρχές Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Μάθημα επιλογής, Β' έτος, εαρινό εξάμηνο)

(PN1484) -  Αμαλία A. Υφαντή

Περιγραφή Μαθήματος

Περιγραφή - Επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος
Να αποκτήσουν οι φοιτητές/φοιτήτριες τις απαραίτητες γνώσεις σχετικά με τις βασικές αρχές που διέπουν την εκπαιδευτική πολιτική και να συσχετίσουν τις έννοιες και τα θεωρητικά ζητήματα που την αφορούν με την καθημερινή εκπαιδευτική εμπειρία και τις σχολικές πρακτικές.

Προαπαιτήσεις
Βασικές γνώσεις Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης

Στοιχεία Μαθήματος - Περιεχόμενο του μαθήματος
Τα βασικά θέματα που πραγματεύεται το μάθημα αυτό είναι τα εξής:
-Εννοιολογική προσέγγιση στην εκπαιδευτική πολιτική. Διερεύνηση και εξέταση των σχέσεων της εκπαίδευσης με την εξουσία, την κοινωνία και την οικονομία. Σύνδεση της εκπαίδευσης με φορείς κοινωνικών πρακτικών και διερεύνηση του ρόλου της κυρίαρχης ιδεολογίας.
-Λειτουργίες της εκπαίδευσης και τα χαρακτηριστικά αυτής. Η συζήτηση για τη γενική, την τεχνική/επαγγελματική και την ενιαία εκπαίδευση. Το αναλυτικό πρόγραμμα και ο κοινωνικός έλεγχος. Παραδείγματα από το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα μέσα από μια ιστορική προοπτική.
-Θεωρητικές προσεγγίσεις στην εκπαιδευτική πολιτική (π.χ. θεωρίες κράτους πρόνοιας, πλουραλιστικές, νεοφιλελεύθερες, μαρξιστικές) και σύνδεσή τους με παραδείγματα εκπαιδευτικών πολιτικών από την Ελλάδα και από άλλες χώρες.
-Η συζήτηση για τη σχολική αποτελεσματικότητα, την ενδυνάμωση του σχολείου, τη σχολική κουλτούρα, την ποιότητα στην εκπαίδευση και το ρόλο του εκπαιδευτικού.

Προτεινόμενα Eπιστημονικά Περιοδικά
Επιστήμες Αγωγής, Νέα Παιδεία, Παιδαγωγική Επιθεώρηση, Συγκριτική και Διεθνής Εκπαιδευτική Επιθεώρηση, Το Βήμα των Κοινωνικών Επιστημών, British Journal of Educational Studies, British Journal of Sociology of Education, Journal of Education Policy, School Effectiveness and School Improvement.

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι
Διαλέξεις με τη χρήση power point.
Εκπόνηση προαιρετικών εργασιών (ομαδικών ή ατομικών) από τους φοιτητές, στο πλαίσιο των προγραμματισμένων φροντιστηριακών δραστηριοτήτων κατά την διάρκεια του εξαμήνου.

Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης
Τελική γραπτή εξέταση (οι εργασίες θα συνεκτιμηθούν ανάλογα με την αξιολόγησή τους).

Ημερομηνία δημιουργίας

Τρίτη, 2 Δεκεμβρίου 2